Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 10:21
M'n huidige Nokia 7 Plus begint steeds langzamer te worden, en steeds vaker vast te lopen met de meest simpele dingen. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone, en hoewel ik niet veel eisen heb, maken die eisen het wel een stuk lastiger om een nieuwe telefoon te vinden;
  • Camera maakt me totaal niet uit, ik maak hooguit eens per maand een foto van m'n hond en dat is het. Selfie camera is nog minder belangrijk, dus heb liever geen notch of punch hole aan de voorkant.
  • Goede accu, bij licht/normaal gebruik houdt m'n Nokia het makkelijk een dag vol (vaak nog meer dan 50% over), gebruik ik hem iets meer dan normaal wordt het al een probleem
  • Zowel m'n Nokia als m'n telefoon daarvoor hadden vrijwel stock Android (Nokia 7 Plus is een Android One telefoon). Het liefst wil ik dus weer een telefoon met zo stock Android als mogelijk.
Ik zoek een?
Android smartphone

Wat is je budget?
Maximaal 800/900€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Games speel ik niet echt, en als ik het wel doe zijn het vaak simpele spellen die niet echt intensief zijn om te renderen etc. Gebruik m'n telefoon vooral voor de standaard dingen, browsen, apps, bellen, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb vooral naar OnePlus devices gekeken. OnePlus 7T Pro lijkt me al langer een goede telefoon, maar de accu lijkt ondermaats te zijn. OnePlus 8 (Pro) heeft dan weer een betere accu, maar heeft een punch hole en het gebogen scherm lijkt voor veel problemen te zorgen, en ik heb soms al problemen met het niet gebogen scherm van m'n huidige telefoon.

Zoals ik al zei, op zich niet veel eisen maar net eisen die het met de huidige trends lastig maken een telefoon te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Is de OnePlus Nord dan gewoon niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:15
Kom je er niet uit met de gsmarena phone finder?
https://www.gsmarena.com/search.php3?

Daar kun je zelfs aangeven (in tegenstelling tot de Tweakers Pricewatch) of je een notch of punchhole wilt of geen van beiden. hoe groot de accu moet zijn etc. Ik zou daar eens beginnen en dan een aantal gegadigden op een rijtje zetten (shortlist maken) en die hier dumpen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

Waarom wil je high end als je eisen dat niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 10:21
IThom schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:50:
Is dat een nieuwe telefoon? Nog niet eerder van gehoord, haha.
DonJunior schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:56:
Kom je er niet uit met de gsmarena phone finder?
https://www.gsmarena.com/search.php3?

Daar kun je zelfs aangeven (in tegenstelling tot de Tweakers Pricewatch) of je een notch of punchhole wilt of geen van beiden. hoe groot de accu moet zijn etc. Ik zou daar eens beginnen en dan een aantal gegadigden op een rijtje zetten (shortlist maken) en die hier dumpen.
Zal eens kijken, thanks!
Yucon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:58:
Waarom wil je high end als je eisen dat niet zijn?
Omdat de telefoon die ik nu heb, een mid-range telefoon, al na ongeveer een jaar langzamer begon te worden. High end is niet alleen features, maar ook kwaliteit (mag ik hopen althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
IThom schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:50:
Dual punch hole is natuurlijk jammer als je het nooit gebruikt. Dan is een notch of single punch hole genoeg voor face unlock. Voor de rest is dat wel een prima keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48
Is de Nokia 8.3 de telefoon die je zoekt?
Je hebt dan een erg goede telefoon met 5G en goede camera enz. voor 600 euro bij belsimpel en het is weer een Nokia dus vertrouwd voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Over gebogen schermen en problemen. Ze zijn allemaal van glas tegenwoordig, dus ontkom je eigenlijk niet aan een beschermhoes, en dan heb je ineens weer randen, dus probleem van de gebogen randen grotendeels weg.
Overigens heeft de eerder genoemde Oneplus Nord gewoon een plat scherm. De 8 en 8 Pro heben gebogen scherm. Heb zelf de keuze gemaakt om van Samsung Note 8 naar Oneplus Nord te gaan.
Gezien je Nokia 7 plus is de Nord ook een vooruitgang al met processor snelheid.
Echter, Oneplus levert een schone Android, maar zeker niet stock.

Voor Stock, is de Pixel 3a of 4a wel een aanrader. 3a is uit productie maar ging vorige maand voor 250 Euro over de toonbank, en de 4a is gisteren aangekondigd voor iets in de richting van 350 Euro. Beide hebben alleen geen 5G, er komt een 5G 4a aan die een 100 Euro duurder wordt.
Pagina: 1