Toon posts:

Fresh install windows 10 op PC die niet klaar is voor V2004

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:31
Mijn vraag:
Kan ik met de media creation tool een usb stick met windows 10 maken en installeren (wipen en fresh install) op een oude PC die nu, vrij probleemloos, windows 10 v1904 draait? Ik zit nog in de groep gebruikers die nog niet klaar zijn voor v2004

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 (v1904)
HP pavilion dv2000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb de installatie nog niet geprobeerd. ik wil niet riskeren dat ik een werkende windows 'weggooi' en er vervolgens geen werkende versie meer op kan zetten.

Ik heb al wel gezocht naar een manier om een stick te maken met windows 10 v1904, maar niet gevonden...

Beste antwoord (via Cageman1984 op 23-07-2020 15:18)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:57

De Nelis

en anders maar niet...

Cageman1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:27:
Mijn idee was om een oude versie erop te zetten, maar als ik mijn oude media Creation tool gebruik, wordt de boel meteen naar 2004 geüpdate. Vraag is of dat wel goed gaat. Uit de reactie van Ivo maak ik op, niet per definitie. Uit de reactie van garriej maak ik op, mogelijk wel. Zoals criistiix aangeeft heeft max mogelijk een goede suggestie gedaan. Die ga ik proberen.

Bedankt voor de input in ieder geval.
De enige manier om te weten of het goed gaat is door het te proberen, niemand kan je hier met 100% zekerheid zeggen of het op jouw laptop goed gaat of niet.

Zorg in ieder geval dat je stuurprogramma's up to date zijn om problemen te voorkomen. 9 van de 10 keer gaat het goed.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

Brahiewahiewa

boelkloedig

Cageman1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:18:
... Ik zit nog in de groep gebruikers die nog niet klaar zijn voor v2004...
Ik zou dat alleereerst met de IT afdeling overleggen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Cageman1984
Het is een thuis pc, niet van mijn werk. Waardoor dacht je dat het een werk pc is?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:22
Een eenvoudige zoekopdracht media creation tool previous version levert voldoende resutaat op.

• Cageman1984
Ik had nog een oude staan. Probeer is dat die zichzelf update...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1904 is geen "major" build dus welke wil je precies?

Dat gezegd; welke issues ken je allemaal dan in 2004 die je wil voorkomen met een oudere versie?

/edit: als je nou OS build versie post, dat discussieert een stuk makkelijker

[Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 22-07-2020 13:32]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cageman1984
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:31:
Dat gezegd; welke issues ken je allemaal dan in 2004 die je wil voorkomen met een oudere versie?
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat Windows update zegt dat de pc er niet klaar voor is.
/edit: als je nou OS build versie post, dat discussieert een stuk makkelijker
Ja heb je gelijk in.
Het gaat om
Windows 10 home
Versie 1909
OS build 18363.959

[Voor 10% gewijzigd door Cageman1984 op 22-07-2020 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cageman1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat Windows update zegt dat de pc er niet klaar voor is.

...
OS build 18363.959
Dus eigenlijk heb je al 1909 met alle patches en update t/m juli 2020.

De enige reden dat je die melding krijgt "is er niet klaar voor", is waarschijnlijk omdat je een SSU niet goed hebt draaien of niet aangeboden hebt gekregen

Je kan proberen, mar dat is precies lijnrecht op je initiele vraag: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 -> Update Now -> dan download je de "Update Assistant" en die gaat zowel 2004 binnenhalen als controleren of je alle vereiste updates al hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

Brahiewahiewa

boelkloedig

Cageman1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:32:
Het is een thuis pc, niet van mijn werk. Waardoor dacht je dat het een werk pc is?
Heb jij thuis een groep gebruikers die nog niet klaar zijn voor v2004?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 12:46
Ik snap je vraagstelling niet helemaal, en ik denk meerdere hierboven ook niet.

Je hebt nu versie 1904 draaien, en je wilt upgraden naar de nieuwe versie 2004.
Lukt het upgraden niet via Windows update, lukt een schone installatie niet? Of ben je bang dat er gebruikers zijn die die versie 2004 niet begrijpen omdat er dingen veranderd zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-10 13:40
Wellicht is het dan eerst een idee om uit te zokeen waarom het er niet klaar voor is. Volgens mij heeft @MAX3400 je al de juiste richting op gestuurd.

Heb je zelf toevallig is al gezocht waarom windows aangeeft waarom je er niet klaar voor bent?
Ik zit nog in de groep gebruikers die nog niet klaar zijn voor v2004
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat hij de melding krijgt, (En denkt dat hij onder een groep valt die niet kunnen updaten)

[Voor 22% gewijzigd door Christoxz op 22-07-2020 15:02]

T.Net Creality 3D Printer Discord

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 11:22

garriej

Ik las ondertieten.

Ik denk dat je vooral even moet kijken waarom windows aangeeft dat je pc "niet klaar is voor 2004", grote kans dat dit door een AV komt of iets degelijks.

Als je een schone installatie doet naar 2004 verwacht ik 0 problemen voor je. Tenzij je om de 1 of andere reden een 32-bit draait, maar dan krijg je de 2004 niet eens te zien geloof ik.

• Cageman1984
Brahiewahiewa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Heb jij thuis een groep gebruikers die nog niet klaar zijn voor v2004?
Nee...

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:07
Ik ben nu bij 3 laptop's het zelfde tegen gekomen 2 laptops van 1 jaar oud en een van een jaar of 6.

Bij een laptop heb ik het via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 geprobeerd, maar dan krijg ik de melding geen internet te hebben terwijl laptop het wel heeft en in apparaat beheer staat ineens in onbekend apparaat, maar welke dat mag zijn ik ben er niet achtergekomen.

Toen maar weer via herstel optie uitgevoerd.

Ik ken zo niet de specificaties van de laptop uit mijn hoofd, maar gaat om een hp met touchscreen, een lenovo en een acer laptop

• Cageman1984
Sorry als de vraag niet helemaal duidelijk gesteld is. Situatie is als volgt. Ik heb er. Oude pc met Windows 10, v1909. Hij werkt prima. Updates komen ook binnen, maar de upgrade maar v2004 niet. Ik krijg de melding dat mijn pc niet toe toe is aan die update.

Punt is dat ik de hele schijf wil leeghalen. Er zit nu windows 10 en Ubuntu op. Ik wil graag zowel ubuntu als Grub eraf hebben en alleen Windows 10 overhouden. Dan heb ik wat meer schijfruimte en kan ik de schijf ook makkelijker encrypten met bijvoorbeeld veracrypt. (Dat is nu wat moeilijker ivm dual boot, Grub enz...)

Netste manier is leeghalen en opnieuw een fresh install.

Ik weet echter niet wat voor effect het installeren van Windows 10 2004 als effect geeft...

Mijn idee was om een oude versie erop te zetten, maar als ik mijn oude media Creation tool gebruik, wordt de boel meteen naar 2004 geüpdate. Vraag is of dat wel goed gaat. Uit de reactie van Ivo maak ik op, niet per definitie. Uit de reactie van garriej maak ik op, mogelijk wel. Zoals criistiix aangeeft heeft max mogelijk een goede suggestie gedaan. Die ga ik proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:57

De Nelis

en anders maar niet...

Cageman1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:27:

De enige manier om te weten of het goed gaat is door het te proberen, niemand kan je hier met 100% zekerheid zeggen of het op jouw laptop goed gaat of niet.

Zorg in ieder geval dat je stuurprogramma's up to date zijn om problemen te voorkomen. 9 van de 10 keer gaat het goed.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• AlTu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-07 11:35
Ik zou toch even opletten met een upgrade naar 2004.

Zelf heb ik net enkele dagen frustratie achter de rug met een Lenovo B40-30 die tijdens de installatie van windows 10 2004 al BSOD gaf met 'page fault in nonpaged area'. (ram en ssd gecheckt en gewisseld)

Ik heb dit opgelost door met Rufus een bootable te maken van de 1507 versie van windows.

Lenovo geeft echter zelf aan welke modellen ondertussen de 2004 update via de support website, B40-30 is daar niet bij.

Moraal van hert verhaal voor mij :
  • Kijk even via de website van het merk van je PC/laptop of de nieuwe versie van windows 10 compatible is met jouw toestel.
  • Als het toch misgaat kan je via Rufus een bootable maken van een vorige versie van windows 10.

• MAX3400

MAX3400

AlTu schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:22:
...
Ik heb dit opgelost door met Rufus een bootable te maken van de 1507 versie van windows.
Dus onveilig & ontzettend oud is een beter idee dan... ?

• Cageman1984
Bedankt voor de reactie. Ik heb gewoon de gok gewaagd en (deels) geluk gehad.

Je tip om met Rufus een bootable te maken is echter wel nuttig.

• Cageman1984
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:25:
[...]

Dus onveilig & ontzettend oud is een beter idee dan... ?
Ik vermoed dat dat nog wel meevalt. Je zal na terugzetten van die oude versie nog steeds updates met beveiliging patches krijgen. Je mist denk ik alleen nieuwe functies en features. Die laptop die ik ook niet naar v2004 kreeg, ontving weldegelijk security updates.

• AlTu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-07 11:35
@MAX3400 : Ik heb voor mezelf die 1507 gemaakt en dat was enkel een test. Je kan met Rufus evengoed een 1809, 1909 maken. Bovendien geeft Microsoft nog wel updates voor recente Windows 10 releases niet enkel voor de meest recente, na de installatie van 1507 ging de laptop zelf een recenter release binnenhalen, maar niet 2004. Ik had zoals ik zelf al aangaf gewoon even via de support kunnen kijken welke de meest recente versie was van Windows 10 die de laptop ondersteunde en die geïnstalleerd ipv 1507.
Hetgeen ik enkel wilde zeggen is dat je via dat tool een install media kan maken van een vorige versie van Windows 10, meer niet.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee