2 monitoren aan elkaar verbinden, dupliceren of verlengen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Db91
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-07-2020
Mijn vraag
ik heb een LG 29UM69G-B monitor en overweeg een tweede kopen om naast elkaar te gebruiken op één desktop. kan ik mijn beeld verlengen door de tweede monitor met een hdmi kabel op de eerste monitor te aan te sluiten? of dupliceer ik dan het beeld van de eerste monitor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG 29UM69G-B Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online gezocht naar informatie maar kom niet uit op de gewenste informatie. op mijn oude pc had ik 2 vga/hdmi aansluitingen voor de monitoren dus kon ik beide aan de kast aansluiten. bij deze pc heb ik 1 hdmi aansluiting.

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Dat kan niet. Met sommige schermen kan het wel via DisplayPort (dat heet Daisy chaining), maar ik vermoed dat jouw scherm dat niet ondersteund.

Wat voor PC heb je dat je maar 1 hdmi aansluiting hebt? Een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
418O2 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:20:
Dat kan niet. Met sommige schermen kan het wel via DisplayPort (dat heet Daisy chaining), maar ik vermoed dat jouw scherm dat niet ondersteund.

Wat voor PC heb je dat je maar 1 hdmi aansluiting hebt? Een laptop?
Zijn vrij veel (budget achtige) videokaarten die tegenwoordig maar 1x HDMI hebben kwam ik laatst achter in mijn eigen zoektocht. Vrij veel 3x DP en 1x HDMI gezien ofwel 1x DVI, DP en HDMI. Heb je een verloopje nodig of een kabel van DP naar HDMI.
Mijn B450 bordje heeft overigens ook maar 1 HDMI uitgang bij gebruik van een APU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Je monitor heeft toch ook een DisplayPort ingang, waarom dan rommelen met HDMI? Plat gezegd is DisplayPort bedoeld voor monitoren en HDMI voor tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Welke videokaart, moederbord en cpu heb je?