[T-shirts] Wat dragen jullie en waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als man met een voorkeur voor effen, doch kwaliteitsvolle t-shirts vind ik het ontzettend lastig om de juiste t-shirts te vinden. Ik ben erg benieuwd naar welk stoffen / merken shirts jullie dragen op gelegenheden, welke merken jullie niks vonden en waarom dat zo is.

Ik zal eens aftrappen met mijn ervaringen. Want ik heb nogal wat merken geprobeerd, maar allemaal niet naar tevredenheid. Ik heb bijvoorbeeld merino wol gedragen, wat bijna perfect is, op dat er te makkelijk gaten in komen na. Of katoen, maar dat is niet kleurvast en lubbert uit. Gewoon wol heeft hetzelfde probleem als merino wol.

Ik kan maar niet een merk of stof vinden wat aan al m'n eisen voldoet. En die zijn mijn inziens niet zo bijzonder:
- Kleurvast, ook na 20 keer wassen
- Lubbert niet uit
- Kan tegen een stootje, dus niet te snel gaten zoals bij merino wol.
- Goede pasvorm
- En het liefst duurzaam in productie

Wat dragen jullie? Welke merken of stoffen zou je aanraden en welke zou je afraden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik draag voornamelijk bandshirts. Omdat het kan, en om de band financieel te steunen. Voor de reclame doe het niet; er is geen hond in de omgeving die de bands kent of ineens zin krijgt om te gaan luisteren.

Het voordeel van bandshirts:
- Ziet er leuk uit;
- Vaak goedkoop;
- Je loopt in iets dat zowat niemand anders heeft (als je dat belangrijk vindt)

Nadelen:
- Zit vaak geen model in;
- Breedtemaat voor Hamburgeramerikanen
- Print kan snel slijten

Ik geef eigenlijk weinig om kleding, en zéker niet om merkkleding. Overpriced elitaire zooi.
Wat niet wegneemt dat ik er wel een paar heb, en ja, duurdere shirts kunnen wat langer mee gaan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Loop ook meestal in band shirts.
Meestal bij large besteld waar ik de kwaliteit toch wat beter vindt.
Voor de rest een stel soliver shirts en een stel van TH.
Waarbij ik moet zeggen dat die van TH zelfs na jaren er nog steeds goed uitzien en passen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik moest even goed lezen, ik dacht dat je het over overhemden wilde hebben. Een T-shirt is maar een t-shirt ;)

Ik draag die dingen enkel in de zomer (zoals nu). Meestal wel met een werkje of leuke weving. Het liefst in de stof zelf en niet opgedrukt, dat slijt inderdaad snel. In voorjaar, najaar, winter vaak overhemden al dan niet in combinatie met een trui omdat ik dat veel gekleder vind. Maar misschien ben ik wat 'netter' dan de gemiddelde Nederlander :D Ik zou ook niet snel een t-shirt aantrekken naar gelegenheden zoals een receptie, bruiloft, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:13
Ik gebruik sinds een tijdje de witte premium shirts van mijnwittetshirts.nl

Ik draag ze voornamelijk onder overhemden of in de winter onder een trui/shirt lange mouwen.
In de zomer draag ik ze ook.

De laatste 2 jaar heb ik bij andere shirts dat er na een aantal keer wassen kleine gaatjes in komen maar deze shirts blijven echt perfect.
De kwaliteit van bijvoorbeeld Jack and Jones is de laatste tijd om te huilen.

Nadeel: ze zijn er alleen in wit.

[ Voor 62% gewijzigd door yorroy op 22-07-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:49
Ik heb sowieso als hobby om praktisch al mijn kleding in de korting te kopen, dit lukt vrij goed.
Ik ben prima tevreden over Scotch & Soda kleding/t-shirts. Kwaliteit is over het algemeen wel prima (al was het vroeger wel wat beter heb ik het gevoel) en de klantenservice is subliem. Mocht er toch iets mee zijn, wordt het altijd netjes opgelost is mijn ervaring. (en scotch is overal in de sale te vinden.)

Ik had vroeger ook shirts van G-star, deze waren echt onverwoestbaar. Bleven in model, kleurvast en verwasten niet. Hoe dat nu zit weet ik niet.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11

St@m

@ Your Service

T-shirts draag je onder je overhemd.
Witte of zwarte, getailleerde, met V-hals.

[ Voor 37% gewijzigd door St@m op 22-07-2020 12:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ik draag vaak T-shirts van District (te koop bij Sting). Zijn wat dikker / steviger dan andere merken en blijven ook aardig goed in model.

[ Voor 8% gewijzigd door Pazo op 22-07-2020 12:03 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:21

g0tanks

Moderator CSA
T-shirts met opdruk vind ik persoonlijk niks, doe mij maar een van de basics van UNIQLO of WE:

https://www.uniqlo.com/us/en/men/t-shirts/essential-t-shirts

https://www.wefashion.nl/nl_NL/men/t-shirts/basics/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:57:
Ik moest even goed lezen, ik dacht dat je het over overhemden wilde hebben. Een T-shirt is maar een t-shirt ;)

Ik draag die dingen enkel in de zomer (zoals nu). Meestal wel met een werkje of leuke weving. Het liefst in de stof zelf en niet opgedrukt, dat slijt inderdaad snel. In voorjaar, najaar, winter vaak overhemden al dan niet in combinatie met een trui omdat ik dat veel gekleder vind. Maar misschien ben ik wat 'netter' dan de gemiddelde Nederlander :D Ik zou ook niet snel een t-shirt aantrekken naar gelegenheden zoals een receptie, bruiloft, etc.
Wat voor merken shirts draag je vaak en welke vind je wel fijn en welke niet? Ik ben echt in de zoektocht naar 't ideale shirt namelijk en kan niet wat vinden wat aan de eisen voldoet. Ik zal ook nooit een t-shirt dragen naar een receptie of bruiloft, maar bijvoorbeeld op 't werk vind ik een hoge kwaliteit t-shirt wel passend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:04
Ook veelal bandshirts. Een deel via de Large besteld. Groot deel rechtstreeks bij festivals W.A.O. Wâldrock of direct bij een concert.
Met een goed bandshirt doe ik wel een jaar of 15+, bij normaal gebruik. Goed mee omgaan en opletten met wassen. Niet te warm en altijd binnen uit de zon laten drogen. :)

Wel ga ik selectief om met de thema's van mijn shirts die ik naar kantoor draag of welke niet. Zo mag ik géén Cannibal Corpse, Mortician, Marduk, Mayhem, Dark Funeral shirts aan naar kantoor maar wel Ghost, Dimmu Borgir, Iron Maiden e.d. Komt waarschijnlijk ook omdat werklocaties in Biblebelt dorpen liggen O-)
Heb trouwens nog géén klachten gehad over mijn kleedstijl. Zelfs niet van de directieleden. Ik ben te braaf en sociaal denk ik. :P

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik heb een shirt van de zeeman waar ik behoorlijk tevreden over ben. Echt de meest basic stuff die je kan bedenken, grootste nadeel was dat de keuze in kleur erg beperkt was. Verder wel kleurvast, kan tegen een stootje, lubbert niet uit, spotgoedkoop, effen. Een redelijk luchtig stofje, wat in de zomer erg prettig is.
Over de duurzaamheid bij productie kan ik weinig vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik draag over het algemeen bandshirts of t-shirts die ik van mijn werkgever of van leveranciers krijg. Bij de 'krijgertjes' zit soms wat matige kwaliteit maar regelmatig ook kwalitatief goed spul. Shirts van Galban zitten het lekkerst, vind ik. Wat dikker katoen en een goeie pasvorm. Zijn daardoor wel wat zwaardere shirts maar dat boeit niet zo :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:13
WE of Massimo Duti. Ik koop ook wel eens bij Uniqlo, maar daar moet ik altijd iets beter kijken ivm pasvorm. Die shirts kan ik ook prima aan naar kantoor (haha, as if. Wie gaat er tegenwoordig nou naar kantoor)
Ik heb ook zat bandshirts, maar die zijn voor concerten enzo ;)

Edit: ik bedenk me ook net dat ik wat dingen van Qwertee heb. Die zijn best, maar absoluut voor privé gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door Nat-Water op 22-07-2020 12:32 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Of je koopt een echte Mark Zuckerberg t-shirt of te wel een Brunello Cucinelli t shirt. :+ Neem wel je goedgevulde portemonnee mee :P

Overigens kies ik zelf liever een wat goedkopere variant van een random merk. Daarnaast heb ik liever een v-hals ipv een ronde. Pasvorm blijft altijd lastig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 17:56
Meestal shirts met een of ander logotje op de borst, anders voelt het alsof ik een ondershirt draag. Heb nu een aantal van deze en die bevallen wel https://www.debijenkorf.n...%26country%3DNL%26chl%3D1

Als de kwaliteit/kleur maar prima is en de fit goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-04 14:15
Freshnub schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:32:
Meestal shirts met een of ander logotje op de borst, anders voelt het alsof ik een ondershirt draag. Heb nu een aantal van deze en die bevallen wel https://www.debijenkorf.n...%26country%3DNL%26chl%3D1

Als de kwaliteit/kleur maar prima is en de fit goed is.
109 euro voor een t-shirt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Troubled schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Het scheelt dat ik geen pakken meer aan hoef naar het werk, dus hou wat over in mijn kleding budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Als ondershirts heb ik deze bamboe shirts. Ze zitten lekker en voelen erg zacht aan.

https://www.suitableshop....retch-bamboe-t-shirt.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13

Bob Popcorn

Plop!

Absoluut 100% zonder twijfel de slim fit zwarte T-shirts met V hals van HEMA. Super hoge kwaliteit en ze kosten geen drol.

[ Voor 4% gewijzigd door Bob Popcorn op 22-07-2020 13:10 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:12
Troubled schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Is voor Stone Island niet eens super duur.

Ik ben tevreden met mijn T-Shirts van Tommy Hilfiger en Polo Ralph Lauren. De laatste hebben ook veel effen shits met een klein logo. Draag er één as we speak. Deze zijn ook van iets dikker gemelleerd katoen. Kosten een euro of 30 in de outlet en zijn te krijgen met v-hals of ronde hals in 20 verschillende kleuren ongeveer.

Afbeeldingslocatie: https://photos6.spartoo.nl/photos/156/15668136/15668136_500_A.jpg

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Bijna altijd metal band t-shirts.

Mijn vriendin wast altijd liefst binnenstebuiten klein beetje azijn dat ze netjes blijven.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 18:59
Al tientallen jaren witte T-shirts van Schiesser. Kunnen niet verkleuren, gaan lang mee en blijven heel lang goed in vorm, ook bij 60 graden witte was.
Zijn ook al heel lang onveranderd verkrijgbaar, zodat ik niet telkens opnieuw naar een ander merk hoef te gaan zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door JukeboxBill op 22-07-2020 13:21 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Hier een hoop shirts die in Lootcrate kwamen of van qwertee.com. Veelal 'nerd' spul dus, nu een shirt van de Power Rangers :P maar ook voldoende Jurassic Park, Star wars etc. Als ik ergens cheap dat soort dingen tegenkom kijk ik altijd wel even wat er tussen hangt. Kwaliteit wisselt, maar kost de wereld niet en heb er zat liggen ondertussen.

En dat gaat ook gewoon aan naar kantoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Davidshadow13 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Is voor Stone Island niet eens super duur.

Ik ben tevreden met mijn T-Shirts van Tommy Hilfiger en Polo Ralph Lauren. De laatste hebben ook veel effen shits met een klein logo. Draag er één as we speak. Deze zijn ook van iets dikker gemelleerd katoen. Kosten een euro of 30 in de outlet en zijn te krijgen met v-hals of ronde hals in 20 verschillende kleuren ongeveer.

[Afbeelding]
Deze zijn ook top, van je foto. Heb op vakantie in Florida bij zo een outlet mall echt alle kleuren gehaald voor $15 dollar per stuk. Helaas ben ik wat aangekomen/zijn ze gekrompen. Dus mocht ik ooit weer in Florida zijn, dan haal ik ze weer, nu een maatje groter. In de gewone winkel in Nederland vind ik ze dan weer iets te duur, nu ik $15 gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Bandshirts for the win ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
T-shirts voor ergens onder zijn meestal van Girav, dan kan je ze goed in de broek stoppen en zitten ook goed.
T-shirts voor nergens onder zijn meestal goedkope shirts van de C&A of Jack en Jones, 5-10 euro voor een shirt en na de zomer kunnen ze als poetsdoek gebruikt worden.
Verder voor de mooi nog wel wat andere t-shirts van verschillende merken, maar niet echt een voorkeur, ik koop dan gewoon wat ik mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:14
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:22:
Hier een hoop shirts die in Lootcrate kwamen of van qwertee.com. Veelal 'nerd' spul dus, nu een shirt van de Power Rangers :P maar ook voldoende Jurassic Park, Star wars etc. Als ik ergens cheap dat soort dingen tegenkom kijk ik altijd wel even wat er tussen hangt. Kwaliteit wisselt, maar kost de wereld niet en heb er zat liggen ondertussen.

En dat gaat ook gewoon aan naar kantoor :p
Ik draag ook vaak Qwertee shirts tegenwoordig (al ben ik wel heel kieskeurig over mijn prints). Vroeger kocht ik vaak bij de Sting maar die lijken nogal snel te krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:28
Ik loop in mijn vrije tijd in een t-shirt van o.a. Jack and Jones, WE, H&M enzo. Soms als ik iets leuks zie van andere ketens (Super Mario/Spongebob ofzo) koop ik dat ook. Soms ook gewoon van Zeeman als de print leuk is, maar sommige prints vervagen heel snel van Zeeman, kwaliteit van de stof is prima!

Onder m'n overhemden op werk draag ik voornamelijk Zeeman Basic. (union basics ofzo) Zit altijd prima, en vallen met de V-hals meestal niet op.

Merk-kleding geef ik niets om, op schoenen na. Maar ik vind goedkope schoenen vaak niet lekker lopen...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:10:
Absoluut 100% zonder twijfel de slim fit zwarte T-shirts met V hals van HEMA. Super hoge kwaliteit en ze kosten geen drol.
+1
Ik heb ook wat shirts van (jaja) de Action, slim fit V-hals, van het merk 'Jack Parker' o.i.d., die zijn ook verrassend goed (en ook die kosten geen drol).

Ik zie hier veel 'bandshirt' als comment voorbij komen, voor mijn idee, hoe oud zijn deze gebruikers? Hebben we het dan over pubers of over volwassen kerels (en zo ja, dragen jullie dat ook naar je werk?)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Daar heb ik vooral de witte variant van, maar in dat geval als onder shirt. Maar idd, kwaliteit is prima voor die prijs. Merk wel dat bij vaak dragen / wassen het niet zo wit meer blijft, maar goed, elke jaar een nieuwe stapeltje kopen en kan weer tegenaan :)

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JukeboxBill schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:18:
Al tientallen jaren witte T-shirts van Schiesser. Kunnen niet verkleuren, gaan lang mee en blijven heel lang goed in vorm, ook bij 60 graden witte was.
De zwarte zijn ook niet verkeerd.

Ik draag letterlijk altijd een t-shirt, als ondergoed, zomerkleding of pyjama, en de laatste vier waren van Schiesser. Tot dusver vallen ze niet tegen.
Verder veel HEMA shirts in twee kwaliteiten. De goedkopere zijn nu allemaal een soort donkergrijs i.p.v. zwart en model is er ook niet meer aan te ontdekken. De duurdere variant houdt zich heel goed.

In het verre verleden kocht ik gewoon random shirts bij random winkels maar dat leverde te veel shirts op die niet lekker zaten of kleur/vorm in de was verloren. Ik heb een kast vol met shirts die ik nooit draag omdat ik gewoon wel betere heb. En shirts met print koop ik sowieso niet meer omdat de kwaliteit vaak belabberd is. Na 5 keer wassen is er niks meer van over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 19:26
-tom-562 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Ik zie hier veel 'bandshirt' als comment voorbij komen, voor mijn idee, hoe oud zijn deze gebruikers? Hebben we het dan over pubers of over volwassen kerels (en zo ja, dragen jullie dat ook naar je werk?)
Ik vind het ook opvallend veel, waarbij de meerderheid aangeeft dit dus ook naar het werk te dragen.
Maar goed, om dit te vragen op Tweakers is ook een biased selectie, net als de vraag "heb jij behoefte aan een hogere upload bij Ziggo?" hier andere resultaten dan gemiddeld zou geven.
Maar goed, ik heb toevallig ook witte t-shirts van de Action onder overhemden en voor de rest alleen effen gekleurde shirts van de Primark. Prints boeien me echt 0,0.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 04-05 22:45
[...]
40+ en ja! :9~

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Eens, ik kocht daarvoor altijd het zelfde soort shirt van Slater, met 95% katoen en 5% elastisch materiaal. Zodat ze mooi 'strak' zitten.

Toen ik zag dat de Hema deze samenstelling ook verkocht maar eens een duopack geprobeerd en bevalt prima. Voor minder dan de helft dan die van Slater.

Voor t-shirts die ik in mijn vrije tijd draag maakt het niet zo veel uit zolang ze maar slim fit zijn, effen of met een patroon. Geen prints er op in ieder geval voor mij. Kom dan meestal uit bij de WE, Sting of H&M. Niet duur en voor mij is de kwaliteit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 08:34
Hier ook de t-shirts van de Hema, zowel de witte als de zwarte (met ronde hals).
Draag ze ook bijna altijd en overal. Na 2 jaar ofzo vervang ik ze omdat de zwarte niet echt meer zwart zijn.
Goedkoop en zitten goed, wat wil ik nog meer :)

En soms bandshirts inderdaad, zeker juist naar het werk, gewoon omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18
Sinds een jaar of 2 best wel fan van de Garage ondershirts: https://www.garagebasics.eu/garage-collection/

Heb 4 stuks zwart en 2 stuks wit, niet lubberend oid en blijven mooi tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:01
Idem. T-shirts van de hema en onderhemden van de Lidl. Daarnaast wat Tommy Hilfinger en C&A T-shirts. Als het niets meer is, kopen we wat nieuws. ;)

Band T-Shirts heb ik al jaren niet meer gedragen, maar de kwaliteit was op de opdruk na meestal wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Als ik naar kantoor ga heb ik onder mijn overhemden een wit t-shirt van de Action met V hals zodat ik de bovenste knoopjes van het overhemd open kan doen, of ik draag polo's van Hilfiger, Lacoste of Superdry. In mijn vrije tijd draag ik t-shirts met kekke printen van oa Your Turn, Revival Tee, Esprit, O'neill, Billabong of Religion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 18:39
Bij mij op kantoor is het altijd veel te warm om nog een shirt onder een overhemd te dragen. Nu met thuiswerken lekker allerlei shirts aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
LordSinclair schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:47:
Bij mij op kantoor is het altijd veel te warm om nog een shirt onder een overhemd te dragen. Nu met thuiswerken lekker allerlei shirts aan.
Klopt, daarom doe ik vaak Polo's aan in de zomermaanden. Tenzij ik belangrijke afspraken heb met mensen buiten het bedrijf, maar dat is een zeldzaamheid. En inderdaad thuiswerken doe ik in mijn T-shirt. En als ik geen videovergadering heb doe ik als het warm is een korte broek aan. Dat laatste is echt not done op kantoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:12
Hier +1 voor bandshirts.
Maar ik heb ook geekshirts.
Doorgaans reclame spul uit IT-events.
Zoals Mongo, JFrog, Rancher... je kent het wel.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draag altijd polo shirts naar kantoor in de zomer maar heb er dan wel een shirt met v-hals onder. Thuis draag ik gewoon een van de vele t-shirts die ik heb. Dat kan een effen zwarte zijn of een shirt die ik ooit gekregen heb met bijvoorbeeld een Game of Thrones print of iets van een specifieke vakantie bestemming.

Band shirts vind ik altijd een beetje typisch. Het kan prima als iemand zich daar goed in voelt maar ik vind het zelf niet zo. Vaak zijn het zwarte shirts met allerlei doodshoofden of wat dan ook, niet meteen ongeschikt voor kantoor maar vaak niet zo gezellig ogend. Dan liever iets met een geek reference, vaak wat vrolijker.

Al heb ik het idee dat op veel kantoren beiden niet gewaardeerd worden, soms nog iets te strak in pak. Prima als dat iemand z'n voorkeur is maar ik heb het idee dat velen in pak gaan simpelweg omdat het als verplicht voelt. Dat zie je vaak ook direct, dan zijn het van die hobbezakken, dat ziet er veel slechter uit dan een t-shirt met spijkerbroek.
spijkerhoofd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Klopt, daarom doe ik vaak Polo's aan in de zomermaanden. Tenzij ik belangrijke afspraken heb met mensen buiten het bedrijf, maar dat is een zeldzaamheid. En inderdaad thuiswerken doe ik in mijn T-shirt. En als ik geen videovergadering heb doe ik als het warm is een korte broek aan. Dat laatste is echt not done op kantoor :+
Waarom zou je een shirt onder een overhemd dragen maar niet onder een polo?
ErikT738 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Ik draag ook vaak Qwertee shirts tegenwoordig (al ben ik wel heel kieskeurig over mijn prints). Vroeger kocht ik vaak bij de Sting maar die lijken nogal snel te krimpen.
Wat is de kwaliteit van die prints? Blijft het lang mooi? Zitten wel wat leuke shirts bij maar ik heb te vaak meegemaakt dat een print na een paar keer wassen volledig weg is.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 22-07-2020 15:07 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
V-hals Hema slim fit, 100% katoen, twee paar voor een tientje(ofzo). alle naden netjes afgewerkt en een pasvorm voor (west)Europeanen. prima spul blij dat ik er ooit tegenaan gelopen ben.

edit: zie dat ik een voorspelbare tweaker ben, je loopt of in een Hema tshirt of met een bandshirt :+

[ Voor 22% gewijzigd door dyrc op 22-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Laatst online: 11:04
[...]

...

Morgen 45+1 jaar oud. En ja sinds 1987 bandshirts dragende. Ook naar werk/kantoor. 8)

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:40
Bandshirts onder overhemd hier. Of Qwertee

@Tsurany ik draag al tijden Qwertee en de kwaliteit is gewoon goed, worden al jaren gewassen en gedragen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:23
Ik draag alleen nog icebreaker d:)b

Superieur aan alles wat katoen en polyester is.

[ Voor 42% gewijzigd door anessie op 22-07-2020 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:59:

Waarom zou je een shirt onder een overhemd dragen maar niet onder een polo?
Dat heeft er mee te maken dat ik bang ben dat er wat buik tussen de knoopjes doorheen komt. Ik voel mij daar niet prettig bij ook al zit dat in mijn hoofd. Met een polo heb je dat niet.
Wat is de kwaliteit van die prints? Blijft het lang mooi? Zitten wel wat leuke shirts bij maar ik heb te vaak meegemaakt dat een print na een paar keer wassen volledig weg is.
Mijn persoonlijke ervaring hangt het er vanaf hoe het erop gedrukt is. Bij Religion heb ik nog niet meegemaakt dat het vervaagde. Ik heb geen verstand van textiel, maar sommige merken hebben een aparte techniek ervoor om meerdere kleurenprints op het t-shirt te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Zwarte T-shirts van H&M (premium cotton). Blijven goed in model en kleurvast. Ik draag ze het hele jaar door.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

dyrc schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:07:
edit: zie dat ik een voorspelbare tweaker ben, je loopt of in een Hema tshirt of met een bandshirt :+
Haha, inderdaad 2 kampen: band shirts en Hema shirts :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 17:13

Bob Popcorn

Plop!

En op m'n werk draag ik altijd polo's van Scotch & Soda :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Het eerste shirt wat ik daar heb besteld is van februari 2019 en deze wordt zeker eens in de twee weken gedragen. De print ziet er nog fantastisch uit. Het zwart is wel verwassen maar dan had ik maar dat spul uit de reclames moeten kopen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mg5GJ0doKAokr5df49zLlnU5tyk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLcf75QdZUrbQ2VrhIxdGHOH.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
Ik heb enkel nog t-shirts van de Decathlon (Domyos). Lagen de laatste keer dat ik er kocht bij de yoga afdeling. V-hals, verschillende effen kleuren en belangrijk: strijken is niet nodig. Gewoon na drogen opplooien is voldoende. Prijs/kwaliteit voor mij onverslaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 18:52
Aller eerst: ik val in de jonge categorie (25) dus vandaar wat afwijkend, denk ik?

Bij mij loopt het totaal uiteen om meerdere reden, namelijk:
- Wil niet altijd het zelfde soort kleding dragen
- Wil verschillende kleuren dragen
- Verschillende gelegenheden waar een shirt voor bedoelt is (op mijn werk heb ik nooit een t-shirt aan)

Voor deze zomer heb ik een aantal pastelkleuren t-shirts, uiteraard basic wit/zwart shirt zonder opdruk en het merendeel is een shirt waar een klein merk op staat, zoals Calvin klein, Daily paper en ga zo maar door. Veelal van de shirts zijn tussen de 30 en 40 euro en merk wel degelijk verschil. Met name de stof blijft gewoon hetzelfde na meerdere wasbeurten. Vaak bij de goedkopere shirts van Asos en in het verleden Jack en Jones merkte ik gewoon dat de kwaliteit stukken minder is.

Ik heb er ook nog één hangen van Supreme en Patta, maar die doe ik vrijwel nooit aan vanwege hoge aankoop prijs. Of dat nu een hele goede beslissing was, om te kopen toen ik jong was weet ik ook niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Vroeger altijd band shirts. En met zo'n 40 verschillende shirts kregen we het toch voor elkaar om samen met mijn maat hetzelfde shirt aan te trekken. 8)
Nu op kantoor meestal een (overhemd) shirt van A Fish Named Fred. Is geen echt T-shirt...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:03
Wat: simpele shirts die in de aanbieding langskomen op bv Pepper voor minder dan 20 euro.
Waarom: omdat ze minder dan 20 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:15
SlqmLqck schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:30:
Aller eerst: ik val in de jonge categorie (25) dus vandaar wat afwijkend, denk ik?

Bij mij loopt het totaal uiteen om meerdere reden, namelijk:
- Wil niet altijd het zelfde soort kleding dragen
- Wil verschillende kleuren dragen
- Verschillende gelegenheden waar een shirt voor bedoelt is (op mijn werk heb ik nooit een t-shirt aan)

Voor deze zomer heb ik een aantal pastelkleuren t-shirts, uiteraard basic wit/zwart shirt zonder opdruk en het merendeel is een shirt waar een klein merk op staat, zoals Calvin klein, Daily paper en ga zo maar door. Veelal van de shirts zijn tussen de 30 en 40 euro en merk wel degelijk verschil. Met name de stof blijft gewoon hetzelfde na meerdere wasbeurten. Vaak bij de goedkopere shirts van Asos en in het verleden Jack en Jones merkte ik gewoon dat de kwaliteit stukken minder is.

Ik heb er ook nog één hangen van Supreme en Patta, maar die doe ik vrijwel nooit aan vanwege hoge aankoop prijs. Of dat nu een hele goede beslissing was, om te kopen toen ik jong was weet ik ook niet. 8)7
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Heb aardig wat shirts van Supreme, Patta, Palace e.d.
Ik neem aan dat je dit shirt niet direct bij supreme besteld hebt, ik betaal hier normaal ook rond de 40 euro voor.

Verder is het bij mij altijd spijkerbroek + leuk shirtje. Het maakt bij ons op kantoor gelukkig niet al te veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 18:52
Bolko schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Heb aardig wat shirts van Supreme, Patta, Palace e.d.
Ik neem aan dat je dit shirt niet direct bij supreme besteld hebt, ik betaal hier normaal ook rond de 40 euro voor.

Verder is het bij mij altijd spijkerbroek + leuk shirtje. Het maakt bij ons op kantoor gelukkig niet al te veel uit.
Bij Patta wel regelmatig, lekker half 7/8 voor de deur zitten tot 11/12 haha. Zonde om weg te doen ookal zal er nog wel redelijk vraag naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22
Kan uit ervaring zeggen dat het over het algemeen zeer goed is, maar soms kan verschillen. ze wisselen nog wel eens van shirt/printer. Bestel er al sinds 2013 en het is ondertussen een verzamelhobby geworden
90+ shirts bij qwertee, en bestel ook veel bij teeturtle. wel wat duurder maar wel betere en consistentere kwaliteit, ook omdat alles inclusief design daar inhouse is. heb daar ook wel stuk of 20+ shirts van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:02
Als "onder" shirt gebruik ik ook de veel genoemde Hema T-shirts, verder heb ik ook een aantal van de Action, Jack Parker Slim Fit...die zijn ook prima...

Op kantoor loop ik zo goed als het hele jaar in een T-shirt (warm daar) en buiten kantoor om ook een flink deel van het jaar, daarvoor heb ik andere shirts. Ik ben lang en vrij mager (196 lang, 73KG, 28 jaar) waardoor het vaak een uitdaging is om leuke shirts te vinden met de juiste pasvorm (slim-fit), voldoende lang zijn en ook nog is lekker zitten.

Via Zalando (leven het filteren op lange shirts!) heb ik het merk SikSilk gevonden...het voelt een beetje als een "patsertjes" merk maar ze hebben echt heerlijke t-shirts! Super lang en precies goed qua strakheid, ik kan ondanks mijn lengte gewoon een S bestellen wat een voor mij erg fijne pasvorm oplevert.

VB:
https://www.zalando.nl/si...-basic-sif22o06k-g11.html
https://www.zalando.nl/si...-basic-sif22o01x-n11.html
https://www.zalando.nl/si...-white-sif22o083-a11.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:10
Pazo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:02:
Ik draag vaak T-shirts van District (te koop bij Sting). Zijn wat dikker / steviger dan andere merken en blijven ook aardig goed in model.
zeker een aanrader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik vraag mij af in welke beroepsgroep jullie werken. Er zijn redelijk veel mensen die bandshirts aan hebben. Toch IT of zijn jullie allemaal roadies of zo? :P

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 22-07-2020 18:08 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

TMV

Where did that damn icon go?!?

Meld me hier ook maar als bandshirt drager :+

Zowel privé als naar het werk. Ben eind 30, werk als engineer (electrotechniek). Het klantencontact dat ik heb is alleen met andere engineers en die boeit het toch niet wat je aan hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

Qwerty-273

Meukposter

40+ en hangt af van de werkplek. Huidige kan inderdaad gewoon in band of ander ludiek t-shirt rondlopen. Twee werkplekken geleden was het pak elke werkdag (vrijdags dan "casual" zonder stropdas :) ). Afhankelijk van je positie en bedrijfscultuur is er natuurlijk veel mogelijk of niet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik hou wel wat van de ludiekere shirts, bandshirts (prodigy) of met grote prints op de achterkant. Al zijn die laatste wat lastig te vinden. Zou een kanariegele willen van Quiksilver ofzo, liep ik in de jaren 90 ook mee :)
Naar werk meestal gewoon gestreepte polo ofzo.
Vandaag een grijs shirt met levensgrote kop van Kermit er op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
T-shirts voor onder truien en overhemden koop ik bij Girav. Andere shirts zijn daar vaak te kort voor. Gewone t-shirts komen ook steeds meer van Girav merk ik, dat extra stukje lengte is toch wel erg fijn. En anders wat er in de aanbieding is, lang genoeg is en ik leuk genoeg vind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Kocht vroeger shirtjes bij de WE, die waren echt van superkwaliteit. Inmiddels is de kwaliteit daar flink achteruit gehold, maar de prijs niet. Die kopen we dus (helaas) niet meer.

Nu eigenlijk veelal shirts die ik in e aanbieding voor 20 euro of minder kan kopen, voor een polo wil ik nog wel wat meer uitgeven. Heb nu 1 supedry polo, was slechts 25 euro maar echt van superkwaliteit (en zonder groot logo erop zoals op de meeste van hun kledingstukken het geval is).

Vind het wel jammer dat ik op het moment geen vast merk heb waar ik simpele, maar kwalitatief goede t shirts van kan kopen voor 15-20 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Ik ben doorgaans zó zuinig met m'n t-shirts dat ik enkel nog voornamelijk naar de budget categorie kijk op zalando. Merken als Tom Tailor, Pier One, Tommy Hilfiger, Superdry, Indicode, Petrol, Jack&Jones, Key Largo, het maakt me eigenlijk niet uit, als het maar niet te duur is, goed past en een print of motief heeft. Meestal kan ik er prima een jaar of twee/drie mee doen.

Compleet effen shirts vind ik net ondergoed, dus zal ik niet snel buiten de deur dragen. T-shirts of polo's draag ik in de lente/zomer, in de herfst/winter zijn het altijd overhemden.

Ik werk in de zorg, dus dat betekent witte kleding. Daaronder draag ik nu shirts van Fruit Of The Loom. Vorm blijft aardig behouden en ze zijn best dik. Omdat het ondershirts zijn, kunnen ze nogal wat lijen.

Voor onder overhemden heb ik zwarte shirts van Tom tailor wanneer het casual is en beige slim fit shirts met diepe v-hals van de Hema voor als het wat netter moet zijn (of onder lichtgekleurde overhemden).

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 22-07-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

LA-384 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:02:
Daaronder draag ik nu shirts van Fruit Of The Loom. Vorm blijft aardig behouden en ze zijn best dik. Omdat het ondershirts zijn, kunnen ze nogal wat lijen.
Ik ben juist minder te spreken over Fruit of the Loom, of ik heb de verkeerde. In de zomer draag ik puur witte tshirts; elk ander tshirt met welke kleur dan ook is me veel te warm. Ik heb ooit eens bij iBOOD o.i.d. 12 fruit of the loom shirts gekocht, witte. Mijn ervaring is dat de naden in de hals snel loslaten van de schouders, en dat de tshirts in de was krimpen. Ik was nooit op 60c, maar altijd ruim daar onder.

Ik weet niet of het aan mijn figuur ligt, maar er zijn maar weinig tshirts die echt goed zitten. Ik ben echt niet vreselijk dik, maar ik ben ook geen jongetje van 12 meer. Of te strak in de oksel (vre-se-lijk!!) of ze zien zo zakkig uit of zijn te kort. Als je dan heel eventjes voorover buigt, meteen je rug bloot.
Ik heb maat XL, waarbij XXL me eigenlijk veel te zakkig is, maar wel lang genoeg is en niet zo klemt in de oksel.
Wat tshirts en poloshirts betreft wil ik niet al teveel geld eraan uitgeven, maar de C&A basic poloshirtjes zijn dun genoeg, zitten best ok, maar de kraag is zo enorm slap en veel te laag dat het stom uitziet: de kraag ligt gewoon echt plat rondom je hele hals aan, hoe je het ook strijkt.

Welke tshirts en poloshirts (wit!! mag een logootje o.i.d. opstaan om wat te breken) moet ik naar kijken die niet zo strak in de oksel zitten, maar ook nie te zakkig? (en zeer zeker niet te strak, want het moet ook niet teveel accentueren).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Overhemd heb ik voor het laatst aangehad toen ik op intake ging bij mijn huidige werkgever, dus dat is meer dan 5 jaar geleden..

Ik draag naar mijn werk meestal een polo, van Gant of Hilfiger of iets anders in die categorie.. Op een nette spijkerbroek...

tshirts heb ik meestal alleen prive aan, dat is inderdaad Jack&Jones spul enzo...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 23-07-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
@Deathchant Nog geen last van losse stiksels gehad. Dat strakke onder de oksel kan wel kloppen, aangezien ik wat krachttraining doe, maakte ik mezelf wijs dat het daar van kwam.

Het zijn voor mij ondershirts en voor de prijs prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
Ik draag v hals shirts onder mijn overhemden. Altijd Bamboe, ik kocht ze eerst van HEMA maar die zijn niet meer te krijgen :(

Sinds een maandje of zo draag ik deze; https://bamboobasics.com/shop/t-shirts-vinn/

Voor vrije tijd meestal de bio katoenen van de C&A met printje (laatste tijd veel vrije tijd, weinig overhemden maar soit)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:00:
Ik draag v hals shirts onder mijn overhemden. Altijd Bamboe, ik kocht ze eerst van HEMA maar die zijn niet meer te krijgen :(

Sinds een maandje of zo draag ik deze; https://bamboobasics.com/shop/t-shirts-vinn/

Voor vrije tijd meestal de bio katoenen van de C&A met printje (laatste tijd veel vrije tijd, weinig overhemden maar soit)
Wat is het voordeel van bamboe t.o.v. katoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Bob Popcorn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:27:
En op m'n werk draag ik altijd polo's van Scotch & Soda :)
+1 voor shirts (of polo’s) van Scotch en Soda (helaas scoren ze niet geweldig op de ecologische schaal, nog steeds discutabel genaaid zoals de meeste kleding).
Ik heb geen ander merk gevonden met een goede getailleerde pasvorm. De meeste T-shirts hebben geen model, dit geldt nog erger voor shirts met een print zoals bijvoorbeeld die van bands of conferenties.

Dit betekent ook dat goedkope winkels als Zara, H&M, etc allemaal afvallen qua shirts want de pasvorm is niet goed.

Ik ben meestal te lang voor een M en een L is altijd te wijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Wat is het voordeel van bamboe t.o.v. katoen?
Bamboe heeft een antibacteriele werking. Waar ik katoenen shirts na een jaar afschrijf omdat ze stinken etc, gaan de bamboe langer mee.

Ik merk ook aanzienlijk minder verkleuring in de hals bij bamboe.

(gebruik al een jaar of 10 bamboe duikpakken, deze stinken nog steeds niet, terwijl neopreen meestal wel gaat ruiken).

:edit: en Bamboe heeft een betere eco footprint

"Bamboe scoort op vrijwel alle elementen van de productcyclus beter dan katoen. Het groeit natuurlijk, zonder kunstmest, pesticiden of extra besproeiing en levert per vierkante meter tien keer zoveel op als katoen. Omdat het een gras is, hoef je het alleen te kappen en niet opnieuw te planten. Een bijkomend voordeel is dat bamboe erosie tegengaat, een groot probleem bij katoenteelt. De sterke wortels blijven namelijk in de grond zitten." bron: https://www.trouw.nl/nieu...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 39% gewijzigd door Paganstars op 24-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Bamboe heeft een antibacteriele werking. Waar ik katoenen shirts na een jaar afschrijf omdat ze stinken etc, gaan de bamboe langer mee.

Ik merk ook aanzienlijk minder verkleuring in de hals bij bamboe.

(gebruik al een jaar of 10 bamboe duikpakken, deze stinken nog steeds niet, terwijl neopreen meestal wel gaat ruiken)
Interessant, helpt het ook om op warme dagen de zweet lucht iets beter binnenboord te houden? Of is het meer op de lange termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Zweetlucht; Nuud deo (andere discussie)

Bamboe heeft als grootste voordeel dat het beter vocht reguleert dan katoen. Ik merk het vooral tijdens wedstrijd BBQ en workshops. Waar mijn Sous vaak zeiknat is (incl koksbuis, ben ik veel droger en is mijn buis kurkdroog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Ik draag meestal festival t-shirts (Keltfest, Castelfest crew shirt), of shirts met fantasy print van The Mountain - deze hebben het voordeel dat de afbeelding echt "in" de stof zit, ipv er later opgedrukt / opgeplakt, waardoor de print veel minder snel slijt
En ja, deze draag ik ook gewoon naar kantoor

[ Voor 8% gewijzigd door hellknight op 24-07-2020 10:11 ]

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Ik haal ze bij Teepublic. Grappige shirts van kleinschalige lokale artiesten. Kwaliteit is ook prima.
En anders haal ik ze bij H&M, WE of noem maar een winkel. Net waar op dat moment een aanbieding is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 11:14
Erapaz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:05:
+1 voor shirts (of polo’s) van Scotch en Soda (helaas scoren ze niet geweldig op de ecologische schaal, nog steeds discutabel genaaid zoals de meeste kleding).
Ik heb geen ander merk gevonden met een goede getailleerde pasvorm. De meeste T-shirts hebben geen model, dit geldt nog erger voor shirts met een print zoals bijvoorbeeld die van bands of conferenties.

Dit betekent ook dat goedkope winkels als Zara, H&M, etc allemaal afvallen qua shirts want de pasvorm is niet goed.

Ik ben meestal te lang voor een M en een L is altijd te wijd.
Hier ook scotch fan. Houd er alleen rekening mee dat niet alle shirts tegenwoordig 100% katoen zijn (net als spijkerbroeken helaas). Een x% polyester in m'n shirt vind ik niet fijn, veel te zweterig!

Verder draag ik graag de basic shirts van de Hema (zwart, pasvorm prima qua lengte en slim fit). Deze kunnen ergens onder maar ook prima op een spijkerbroek. Oh ja, ze mogen in de droger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33

Vrijdag

De Zwarte

Vrijwel altijd zwarte Hema shirts, heb nog een paar Forecast shirts (merk bestaat niet meer dacht ik) die zijn wel fijn omdat ze wat dikker zijn en een stevige ronde hals hebben. Ook na dik 15 jaar lubberen ze nog steeds niet. Hemashirts gaan niet zo lang mee, maar die kosten dan ook geen moer.

Daarnaast draag ik sporadisch nog een bandshirt. Wel zijn dat wat neutrale prints, dus geen extreme afbeeldingen. Shockeren was leuk toen ik 16 was, die fase ben ik wel voorbij.

Verder nog wat van die Large basic, van die duo tone dingen met anders gekleurde mouwen. Heten dacht ik ook wel baseball shirts?

Ben trouwens altijd erg zuinig op mijn kleren, heb nog shirts die letterlijk ruim 20 jaar oud zijn en er nog gewoon goed uitzien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:13
+1 Hema

Maar ben ook fan van surfmerken als Quicksilver, Billabong, Rip Curl, Hurley etc. maar dat moet je smaak zijn hoewel ze ook subtiele shirts hebben. Kwaliteit is bij Hema als deze merken meer dan prima.

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 25-07-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
https://www.facebook.com/...al/videos/301139584744210

Gasten help me even, in welk merk loopt Vermeegen de laatste jaren? Hier heeft hij het uiteraard ook aan, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:02
Sjah schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:16:
https://www.facebook.com/...al/videos/301139584744210

Gasten help me even, in welk merk loopt Vermeegen de laatste jaren? Hier heeft hij het uiteraard ook aan, ja.
Under Armour zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
Ik ben zelf super tevreden over de t-shirts van primark, en koop altijd het muscle fit model effen, zit mooi model in / niet slobberig en zit gewoon goed om je lichaam en schouders maar ook weer niet te strak ofzo.

Blijven ook erg goed na tich keer wassen, kosten meestal maar 3 of 4€ per stuk. Of het helemaal goed zit met waar het vandaan komt etc geen idee maar prima kwaliteit.

Hiervoor weleens van verschillende andere winkels t-shirts gehad maar meestal verliezen ze hun model na paar keer wassen of de kraag rekt uit, dat heb ik met de primark effen shirts dus helemaal niet.

Ik ben een echte t-shirt drager, hele jaar door ook in de winter eigenlijk nooit een trui aan of wat anders maar moet wel mooi en netjes zitten, van die te grote wijde t-shirts vind ik er echt niet uitzien.

Wat dat betreft ben ik ook erg weinig geld aan kleding kwijt, meestal 2 nieuwe spijkerbroeken van c&a per jaar en een stapeltje t-shirts van primark en dan kan ik er weer een hele poos tegenaan.

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 15-04-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik liep een tijdje terug langs de winkel van Plein in Rotterdam...

https://www.plein.com/nl/...C-MTK5852-PJY002N_02.html

Waar moet dit wel niet van gemaakt zijn? 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

technorabilia schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:10:

Waarschijnlijk niets bijzonders. Is het soort kleding wat je verkoopt aan 17-jarige aanstormende voetbaltalentjes die teveel verdienen, nog niet zelf in hun nieuwe Range Rover of Porsche Cayenne mogen rijden, maar wel willen laten zien dat ze geld teveel hebben. Voor dat soort mensen is het enige criterium voor aankoop dat het duur moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
downtime schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:31:
[...]

Waarschijnlijk niets bijzonders. Is het soort kleding wat je verkoopt aan 17-jarige aanstormende voetbaltalentjes die teveel verdienen, nog niet zelf in hun nieuwe Range Rover of Porsche Cayenne mogen rijden, maar wel willen laten zien dat ze geld teveel hebben. Voor dat soort mensen is het enige criterium voor aankoop dat het duur moet zijn.
Nog eentje... off topic maar... :F

https://www.plein.com/nl/...C-MLB1331-PLE046C_01.html

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Dacht eerst dat ik het verkeerd las qua commas of nullen… so many questions 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lex schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

Dacht eerst dat ik het verkeerd las qua commas of nullen… so many questions 7(8)7
Ook wel veelzeggend dat je in crypto kunt afrekenen. Ze rekenen waarschijnlijk op de klandizie van mensen die minder legaal aan hun geld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

technorabilia schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:10:

Dan kun je beter de neppe voor 10eu uit dezelfde fabriek in Bangladesh kopen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnin
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-12-2022
Paganstars schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:10:
Zweetlucht; Nuud deo (andere discussie)

Bamboe heeft als grootste voordeel dat het beter vocht reguleert dan katoen. Ik merk het vooral tijdens wedstrijd BBQ en workshops. Waar mijn Sous vaak zeiknat is (incl koksbuis, ben ik veel droger en is mijn buis kurkdroog
Ik zweet zelf redelijk veel en gebruik daarom al lange tijd bamboe ondershirts van <knip>. Daarin heb ik nooit meer last van natte plekken onder mijn oksels. En het scheelt mij wasjes draaien.

Welkom op Tweakers! Echter, registreren om een post te maken die ernstig lijkt op ongewenste reclame (spam) is niet de bedoeling. Daarom is je link verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 27-12-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15
Alleen nog Girav: wit onder truien en zwart/navy los. Voor de verticaal bedeelde man ken ik eigenlijk geen alternatief.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
yorroy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:57:
Ik gebruik sinds een tijdje de witte premium shirts van mijnwittetshirts.nl

Ik draag ze voornamelijk onder overhemden of in de winter onder een trui/shirt lange mouwen.
In de zomer draag ik ze ook.

De laatste 2 jaar heb ik bij andere shirts dat er na een aantal keer wassen kleine gaatjes in komen maar deze shirts blijven echt perfect.
De kwaliteit van bijvoorbeeld Jack and Jones is de laatste tijd om te huilen.

Nadeel: ze zijn er alleen in wit.
Ik heb ze ook daarvandaan en ze zijn erg goed. Wat langer en wat steviger. Wat stretch ook. Erg fijn om te dragen. Ik merk dat tegenwoordig t-shirts steeds dunner worden. Dat zal wel zijn om te kunnen concurreren. Maar hierdoor heb je amper wat aan. Shirts van deze site hebben dat euvel niet en ze zijn goed betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
Ondertussen een oud topic, maar wat mij betreft nog steeds actueel.

Een grote trend van de laatste jaren wat ik echt verschrikkelijk vind is dat T-shirts, veel truien en sweaters tegenwoordig allemaal een veel te wijde hals hebben. Dat voelt niet alleen "bloot" aan, maar vind ik ook niet prettig zitten. Daarnaast is het in de winter koud, ook met een overhemd er over. V-halzen vind ik om deze reden sowieso niks.

Ik heb nog een paar oude Russell T-shirts met een normale hals maar die zijn zo'n beetje op en ben ik eigenlijk op zoek naar een Bamboevariant van deze shirts. Heb verschillende geprobeerd, waaronder die van de Hema, maar allemaal hebben ze een te wijde hals.

Het liefst heb ik regular (dus geen slim-fit) T-shits van bamboo met een normaal aansluitende hals. Heeft iemand een tip welke shirts en eventueel sweaters nog een normale aansluitende hals hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 03-11-2024 10:41 ]

Pagina: 1