Mijn vraag:
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Dell XPS 15 9500. Het probleem wat ik heb is dat regelmatig de applicaties bevriezen (not responding) met name windows explorer, Chrome en slack hebben hier regelmatig last van, maar ook de taskmanager zelf heeft het soms. Meestal moet ik enkele minuten wachten.
In de taskmanager kan ik (tijdens een 'freeze') niets bijzonders zien (geen apps met hoge CPU , Memory e.d.)
heft heeft niets met warmte te maken. Soms heb ik het al direct na het opstarten van de laptop.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
office365, slack, chrome
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-geheel windows opnieuw geinstalleerd
-geheugen check uitgevoerd, geen problemen
- malware bytes scan, niks speciaals
- alle drivers zijn up to date (recent geen nieuwe applicaties gedownload
- laatste windows updates zijn geinstalleeerd.
Specs:
Windows 10 professional.
spec:
https://www.dell.com/nl-n...BEgIF0_D_BwE&gclsrc=aw.ds
ik hoop dat iemand mij kan helpen / tips kan geven hoe te analyseren en op te lossen :-)
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Dell XPS 15 9500. Het probleem wat ik heb is dat regelmatig de applicaties bevriezen (not responding) met name windows explorer, Chrome en slack hebben hier regelmatig last van, maar ook de taskmanager zelf heeft het soms. Meestal moet ik enkele minuten wachten.
In de taskmanager kan ik (tijdens een 'freeze') niets bijzonders zien (geen apps met hoge CPU , Memory e.d.)
heft heeft niets met warmte te maken. Soms heb ik het al direct na het opstarten van de laptop.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
office365, slack, chrome
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-geheel windows opnieuw geinstalleerd
-geheugen check uitgevoerd, geen problemen
- malware bytes scan, niks speciaals
- alle drivers zijn up to date (recent geen nieuwe applicaties gedownload
- laatste windows updates zijn geinstalleeerd.
Specs:
Windows 10 professional.
spec:
https://www.dell.com/nl-n...BEgIF0_D_BwE&gclsrc=aw.ds
ik hoop dat iemand mij kan helpen / tips kan geven hoe te analyseren en op te lossen :-)