......
[ Voor 99% gewijzigd door Unknownx09 op 20-02-2024 16:43 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Unknownx09 op 20-02-2024 16:43 ]
Bron: https://www.thuisarts.nl/zelfdoding/ik-denk-aan-zelfdodingIn het kort
Gedachten aan zelfdoding kunnen komen door ingrijpende gebeurtenissen in het leven.
Probeer erover te praten.
Zoek hulp via uw huisarts.
Bel 112 bij direct gevaar.
U kunt ook (dag en nacht) de hulpdienst bellen: 113 of 0800-0113 (gratis). Of chatten via www.113.nl.
Ook contact met een ervaringsdeskundige kan hoop geven.
Met hulp lukt het vaak wel om problemen op te lossen.
Het is belangrijk om juist nu geen alcohol of drugs te gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Znorkus op 22-07-2020 03:25 ]
Als Psycholoog zijnde kan ik mijn deels aansluiten bij @Icephase .Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Beste mensen,
Ik ben vorig jaar gestopt met mijn opleiding (applicatie ontwikkelaar en mediadeveloper), ik had mijn eerst technische examen achter de rug. Hij was best moeilijk maar ik had er een goed gevoel bij, binnen een week waren de uitslagen binnen. Helaas gezakt.. door een kleine fout in mijn documentatie. Op naar de herkansingen met een paar klasgenoten die ook moeten herkansen. Weer gezakt, na de 2de keer had ik geen hoop meer. Ik was de enige in de klas die weer was gezakt, ik zag er de nut niet meer van in om het weer te proberen.
Gesprek gehad met mijn studiebegeleider die heeft mij verteld om het opnieuw te proberen. Ik zag het zelf niet meer zitten, de gedachten dat ik keer op keer zak spookte constant in mijn hoofd. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om te stoppen. Ik was er zeker van ook al kreeg ik 100 keer de kans ik blijf zakken. Het is allemaal tijdverspilling, na veel moeite heb ik de formulieren ontvangen om mezelf uit te schrijven. Ik ben gelijk gaan solliciteren bij een aantal detacheerders. Ik heb uiteindelijk een contract getekend, ik mocht over 2 weken beginnen. Dat is helaas niet doorgegaan door de corona epidemie.
Midden in de corona epidemie heb ik geprobeerd te solliciteren, helaas zonder resultaat ze vragen minimaal 1 jaar werkervaring en het liefst een MBO niveau 4. Nu begin ik steeds meer spijt te krijgen dat ik niet verder ben gegaan, ik was zo dichtbij... Nu heb ik een contract getekend bij Caiway als klant adviseur. Ik begin vandaag, ik moet vroeg mijn nest uit maar ik kan niet slapen.. Ik blijft constant denken aan mijn diploma die binnen handbereik was.
Ik heb dromen gehad dat ik toch was verder gegaan en uiteindelijk mijn diploma mocht ophalen. Ik kan niet meer in slaap vallen, mijn eetlust is weg, ik wil helemaal niks meer. Hoe kan ik met dit gevoel verder gaan met mijn leven, ik heb het gevoel dat ik heel mijn leven verpest heb door de fout die ik heb gemaakt. Ook begin ik suïcidale klachten to ontwikkelen door mijn depressie die langzaam erger wordt.
(Even ter informatie ik heb mijn MBO 1 t/m 3 afgerond richting IT.)
Ik weet het, dit klinkt allemaal heel kinderachtig het is mijn eigen schuld, ik heb zelf getekend.. Maar ik ga dood van de spijtgevoelens.
Ik wilde dit even kwijt, mijn excuses voor mijn slechte Nederlands.
Ik ga weer proberen te slapen moet over 4 uurtjes mijn nest uit..
Bedankt voor het lezen..
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
[ Voor 0% gewijzigd door Dennisweb op 22-07-2020 02:14 . Reden: Toetsenbord van iOS 14 hapert. ]
Een baan is niet een eindstation. Ga gewoon aan de slag en probeer er wat van te leren. Probeer daarnaast met een professional aan je depressie te werken en gebruik de tijd om te bedenken hoe je weer een studie, misschien wel dezelfde studie, kunt oppakken.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Nu heb ik een contract getekend bij Caiway als klant adviseur. Ik begin vandaag, ik moet vroeg mijn nest uit maar ik kan niet slapen.. Ik blijft constant denken aan mijn diploma die binnen handbereik was.
[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 22-07-2020 07:56 ]
Niet om je klachten te bagatelliseren hoor, als je echt depressief bent dan is dat geen geintje en moet je daar beslist hulp bij zoeken.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Beste mensen,
Ik ben vorig jaar gestopt met mijn opleiding (applicatie ontwikkelaar en mediadeveloper), ik had mijn eerst technische examen achter de rug. Hij was best moeilijk maar ik had er een goed gevoel bij, binnen een week waren de uitslagen binnen. Helaas gezakt.. door een kleine fout in mijn documentatie. Op naar de herkansingen met een paar klasgenoten die ook moeten herkansen. Weer gezakt, na de 2de keer had ik geen hoop meer. Ik was de enige in de klas die weer was gezakt, ik zag er de nut niet meer van in om het weer te proberen.
Gesprek gehad met mijn studiebegeleider die heeft mij verteld om het opnieuw te proberen. Ik zag het zelf niet meer zitten, de gedachten dat ik keer op keer zak spookte constant in mijn hoofd. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om te stoppen. Ik was er zeker van ook al kreeg ik 100 keer de kans ik blijf zakken. Het is allemaal tijdverspilling, na veel moeite heb ik de formulieren ontvangen om mezelf uit te schrijven. Ik ben gelijk gaan solliciteren bij een aantal detacheerders. Ik heb uiteindelijk een contract getekend, ik mocht over 2 weken beginnen. Dat is helaas niet doorgegaan door de corona epidemie.
Midden in de corona epidemie heb ik geprobeerd te solliciteren, helaas zonder resultaat ze vragen minimaal 1 jaar werkervaring en het liefst een MBO niveau 4. Nu begin ik steeds meer spijt te krijgen dat ik niet verder ben gegaan, ik was zo dichtbij... Nu heb ik een contract getekend bij Caiway als klant adviseur. Ik begin vandaag, ik moet vroeg mijn nest uit maar ik kan niet slapen.. Ik blijft constant denken aan mijn diploma die binnen handbereik was.
Ik heb dromen gehad dat ik toch was verder gegaan en uiteindelijk mijn diploma mocht ophalen. Ik kan niet meer in slaap vallen, mijn eetlust is weg, ik wil helemaal niks meer. Hoe kan ik met dit gevoel verder gaan met mijn leven, ik heb het gevoel dat ik heel mijn leven verpest heb door de fout die ik heb gemaakt. Ook begin ik suïcidale klachten to ontwikkelen door mijn depressie die langzaam erger wordt.
Ik weet het, dit klinkt allemaal heel kinderachtig het is mijn eigen schuld, ik heb zelf getekend.. Maar ik ga dood van de spijtgevoelens.
Bedankt voor het lezen..
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Even ‘optimistisch worden’ als je zo diep in de put zit. Heb je het zelf weleens gehad? Want volgens mij denk je er iets te gemakkelijk over.Henk007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:23:
Quote aangepast.Dit soort dingen horen bij het volwassen leven en je leert ervan, je wordt sterker. Het afbreken van een opleiding is echt niet het ergste dat je kan en zal overkomen in het leven. Probeer met een optimistische blik vooruit verder te gaan.
[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 22-07-2020 08:00 ]
Als je niet weet wat een depressie is en ook niet herkent wat suicidale gedachten zijn, geef dan niet dit soort "advies".Henk007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:23:
Quote aangepast Dit soort dingen horen bij het volwassen leven en je leert ervan, je wordt sterker. Het afbreken van een opleiding is echt niet het ergste dat je kan en zal overkomen in het leven. Probeer met een optimistische blik vooruit verder te gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 22-07-2020 08:01 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bron: https://www.thuisarts.nl/zelfdoding/ik-denk-aan-zelfdodingIn het kort
Gedachten aan zelfdoding kunnen komen door ingrijpende gebeurtenissen in het leven.
Probeer erover te praten.
Zoek hulp via uw huisarts.
Bel 112 bij direct gevaar.
U kunt ook (dag en nacht) de hulpdienst bellen: 113 of 0800-0113 (gratis). Of chatten via www.113.nl.
Ook contact met een ervaringsdeskundige kan hoop geven.
Met hulp lukt het vaak wel om problemen op te lossen.
Het is belangrijk om juist nu geen alcohol of drugs te gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Znorkus op 22-07-2020 03:25 ]
Ja, letterlijk ongeveer dezelfde situatie, maar daarmee is topicstarter niet geholpenDennisweb schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:30:
[...]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Even ‘optimistisch worden’ als je zo diep in de put zit. Heb je het zelf weleens gehad?
Iedere persoon is anders wat betreft incasserings- en doorzettingsvermogen, dat is waar. Ik blijf bij mijn mening dat we niet alles moeten overmedicaliseren. Tegenslagen horen bij het leven.Want volgens mij denk je er iets te gemakkelijk over.
Be nice, You Assholes :)
Ahja, TS moet zich niet aanstellen, en moet gewoon even opgevrolijkt worden. Volgens mij kunnen we alle GGZ saneren in Nederland mensen, want Henk007 heeft de oplossing!Henk007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:23:
Quote aangepast. Dit soort dingen horen bij het volwassen leven en je leert ervan, je wordt sterker. Het afbreken van een opleiding is echt niet het ergste dat je kan en zal overkomen in het leven. Probeer met een optimistische blik vooruit verder te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:07 ]
Dat!Nieknikey schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 06:40:
[...]
Zorg er in de tussentijd voor dat je voldoende blijft bewegen, dat doet je lichaam goed.
Natuurlijk horen tegenslagen bij het leven, net als gebroken botten, kanker en een schimmelinfectie aan je voet. Gelukkig hebben we hele goede huisartsen die kunnen bepalen of er medische hulp nodig is en wat voor hulp precies.Henk007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 03:32:
[...]
Iedere persoon is anders wat betreft incasserings- en doorzettingsvermogen, dat is waar. Ik blijf bij mijn mening dat we niet alles moeten overmedicaliseren. Tegenslagen horen bij het leven.
Liege, liege, liegebeest!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Zelfde situatie != zelfde beleving/ervaring.Henk007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 03:32:
[...]
Ja, letterlijk ongeveer dezelfde situatie, maar daarmee is topicstarter niet geholpen
[...]
&
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Sterkte met je depressie en suïcidale gedachte, daarvoor moet je doorverwezen worden naar een psycholoog.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Beste mensen,
Bedankt voor het lezen..
Psychiater wel, psycholoog niet. Als ik morgen een bordje op m'n deur timmer met psycholoog is dat mijn goed recht. Daarom heb ik ook altijd best twijfels bij mensen aanraden naar een psycholoog te gaan. Dan kun je ongeveer net zo goed tegen een welwillende vreemdeling aan gaan ouwehoeren bij de bushalte (en dat is naar alle waarschijnlijkheid nog goedkoper ook.T.C schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:37:(Psychologen of Psychiaters zijn professionals en zullen dat als je het op een fatsoenlijke manier meldt geen probleem vinden.)
/(bb|[^b]{2})/
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
7400 Wp op het dak
Als aanvulling op hierboven; naast dit van je afschrijven moet je dit delen met iemand die je kan vertrouwen. Iemand die, naast professionele hulp, je steun en toeverlaat is/kan zijn in deze periode. Een depressie doormaken of "in de put zitten" wil je niet alleen doen. Daar heb je hulp nodig van meerdere personen.WolfsRain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:07:
[...]
Als Psycholoog zijnde kan ik mijn deels aansluiten bij @Icephase .
Ja, je moet hulp zoeken met een professional zodat je dit kunt bespreken en dit niet leidt tot nog dieper in de put zakken.
Aan de andere kant is het goed om dingen van je af te schrijven en bespreekbaar te maken. Soms helpt het dat andere ook hun ervaringen delen en misschien wel in eenzelfde situatie gezeten hebben. Dat is het mooie van een forum/internet. Een soort AoE Hulp (zo noemt HealthyGamerGG, inmiddels binnen de gamewereld de bekendste Psychiater).
Ik raad ook zeker aan om wat van zijn filmpjes te bekijken (naast, naar een professional te gaan en je problemen gewoon bespreekbaar te houden!).
Hier zijn YouTube- en Twitch-kanaal
https://www.youtube.com/channel/UClHVl2N3jPEbkNJVx-ItQIQ
https://www.twitch.tv/healthygamer_gg
https://www.healthygamer.gg/
Ze hebben ook een Discord groep, waarin je op een laagdrempelige manier met professionals in aanraking kunt komen.
Ja je mag inderdaad het bordje psycholoog op je deur plakken.JohnR schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:50:
[...]
Psychiater wel, psycholoog niet. Als ik morgen een bordje op m'n deur timmer met psycholoog is dat mijn goed recht. Daarom heb ik ook altijd best twijfels bij mensen aanraden naar een psycholoog te gaan. Dan kun je ongeveer net zo goed tegen een welwillende vreemdeling aan gaan ouwehoeren bij de bushalte (en dat is naar alle waarschijnlijkheid nog goedkoper ook.
Helaas is dat papiertje wél je toegangsbewijs tot de professionele wereld, maar inderdaad, valt altijd nog te halen. Uitgaande van 26jr, niet echt veel tijd meer, maar wel tijd. Doen dus.[b
Daarnaast bedenk wel. Het is maar een papiertje. Deze kan je, als je wilt, altijd nog halen ( je bent pas 26? ). Het is niet helemaal hetzelfde maar als ik naar mijn vader kijk is die van het MTS vroeger gegroeid naar HBO+ functie waar die nu zit. Dus het kan altijd.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Wat voor contract heb je. Zit hier proeftijd in? Zoja dan kan je nog steeds een andere beslissing nemenUnknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Iemand in mijn omgeving heeft min of meer hetzelfde doorgemaakt. Opleiding gestart, gestopt in laatste jaar, nog twee opleidingen geprobeerd en gestopt. Zat met dezelfde gevoelens als jij.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Beste mensen,
Bedankt voor het lezen..
Theoretisch gezien heb je gelijk, alleen is dit wel heel erg kort door de bocht.JohnR schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:50:
[...]
Psychiater wel, psycholoog niet. Als ik morgen een bordje op m'n deur timmer met psycholoog is dat mijn goed recht. Daarom heb ik ook altijd best twijfels bij mensen aanraden naar een psycholoog te gaan. Dan kun je ongeveer net zo goed tegen een welwillende vreemdeling aan gaan ouwehoeren bij de bushalte (en dat is naar alle waarschijnlijkheid nog goedkoper ook.
[ Voor 74% gewijzigd door dark_orion op 22-07-2020 14:47 ]
Ik ben het eens met @Blue-eagle.Blue-eagle schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:36:
Ik ben op mijn 17e begonnen met werken als softwareontwikkelaar (webdevelopment), full-stack voordat die term bestond. En vandaag de dag werk ik als software engineer voor Apple aan producten die je pas over 5 jaar gaat zien.
Wat ik daarmee wil zeggen: Fuck dat papiertje. Je hebt er alleen wat aan in het begin van je carrière om je eerste baan te krijgen. Blijf solliciteren op functies als ontwikkelaar, en blijf leren in je eigen tijd. Met een klein beetje inzet en maximaal 3 jaar blijven zitten per werkgever heb je over 10 jaar een geweldige carrière opgebouwd.
En maak niet de fout om jezelf te diskwalificeren voor functies waarop je wil solliciteren. Dat is niet jouw taak, dat is de taak van de recruiter of andere persoon die jou gaat aannemen. Leer een beetje bluffen terwijl je werkt aan je toekomst.
Schamen is nergens voor nodig. Je hoeft het niet van de daken te schreeuwen namelijk. Praat gewoon rustig met de huisarts en doe je verhaal. De eerste en moeilijkste stap is gezet! Goed gedaan dusUnknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties, het doet me goed om de verschillende meningen te lezen (ik heb ze allemaal gelezen). Mijn eerste dag is oke verlopen voordat we beginnen met het echte werk moeten we eerst een cursus van 1 week volgen.
Ik schaam me ervoor maar ik heb toch een afspraak gemaakt bij de huisarts. Nu hopen dat ik alles achter me kan laten en opnieuw kan beginnen.
Nogmaals bedankt voor alle berichten het doet me goed en geeft me hoop.
Weetje wat schaamte is? Te bang zijn om een afspraak te maken bij de huisarts. Dat vind ik schaamte! De huisarts is de enige persoon met wie ik alles kan delen, maar dan ook alles.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties, het doet me goed om de verschillende meningen te lezen (ik heb ze allemaal gelezen). Mijn eerste dag is oke verlopen voordat we beginnen met het echte werk moeten we eerst een cursus van 1 week volgen.
Ik schaam me ervoor maar ik heb toch een afspraak gemaakt bij de huisarts. Nu hopen dat ik alles achter me kan laten en opnieuw kan beginnen.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Euhm pardon?JohnR schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:50:
[...]
[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:19 ]
/(bb|[^b]{2})/
Goed bezig kerel. Niks om je voor te schamen, je hebt ergens last van en daar moet iets aan gedaan worden.Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
Beste mensen,
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:21 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:21 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:22 ]
/(bb|[^b]{2})/
Helemaal niks om je voor te schamenUnknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
Beste mensen,
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:23 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Waarvoor schaam je je? Omdat je een afspraak hebt gemaakt om je problemen aan te pakken?Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
Beste mensen,
Maar dan zou jouw eerste post dus moeten luiden: let op dat je wel bij een geregistreerde psycholoog (GZ, psychotherapeut, KP) komt. In plaats van jouw algemene verdachtmaking van alle psychologen. Totaal niet constructief en heel ver buiten de werkelijkheid. Als je jouw post leest zou je denken dat het wemelt van dit soort nep-psychologen. Ik werk al 10+ jaar in dit werkveld en ik ben ze nog niet tegen gekomen.JohnR schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:50:
Zorg dat je tarieven laag genoeg zijn, en er komt echt wel iets op af
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:23 ]
/(bb|[^b]{2})/
Reactie aangepast.
[ Voor 62% gewijzigd door Creepy op 25-07-2020 17:31 ]
Even wat losse alinea's: wat in mij opkomt door je post:Unknownx09 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:29:
Weer gezakt, na de 2de keer had ik geen hoop meer. Ik was de enige in de klas die weer was gezakt, ik zag er de nut niet meer van in om het weer te proberen.
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:25 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:26 ]
/(bb|[^b]{2})/
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:26 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:27 ]
/(bb|[^b]{2})/
Wow, prachtig verwoordZnorkus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:44:
Hey daar, ongelukkige poster,
Wat goed dat je je uitspreekt. Vergissingen maken hoort bij het leven. Je hebt op een gegeven moment gedaan wat je het beste leek, en je hebt geprobeerd om het beste ervan te maken. Op dat moment leek het je het beste idee om te stoppen, en daar had je ook zeker je redenen voor. Nu denk je shit, had ik misschien niet toch... ja en dat is balen. Maar er zijn bijna geen 'fouten' in het leven die je niet meer recht kan zetten. En veel vaker nog leiden dingen die in de eerste instantie problemen en achteruitgang lijken, juist uiteindelijk tot iets mooiers.
Voorbeeldje daarvan. Mijn dochtertje van 5 had een mooi in-slaap-val-tooltje, een pinguin die een leuk melodietje speelde, daar viel ze al jaren bij in slaap. Ik zong dan altijd mee, doo doo doo. Het ding ging stuk, en ze was in tranen. Ze was er echt naar en ongelukkig van. Maar we hebben een nieuwe gekocht die over bluetooth ook .wav files af kan spelen. Ik heb dat melodietje op de piano ingespeeld, doo doo doo erbij zingend, er een 1h versie van gemaakt, en nu heeft ze dat melodietje elke avond, plus mijn stem erbij. Een ogenschijnlijk rottige achteruitgang bleek uiteindelijk weer te leiden tot iets mooiers.
Je kan met hernieuwde moed je herinschrijven voor die opleiding. Je kan ook bedenken: ik ben gezakt - maar kwam dat wel door een kleine fout in mijn documentatie? Dat was misschien de aanleiding die het verschil maakte tussen een 5.3 en een 5.7. Maar hoezo zat je niet lekker op een 8 of een 9? Zat je wel op je plek daar? Het is moeilijk vaak, om te bedenken wat je met je leven wil.
Mijn punt is: maak je niet teveel zorgen over fouten maken in je leven. Achteraf blijken het vaak geen fouten, maar goede beslissingen. Zowel je beslissing om te stoppen als de spijt die je nu ervaart horen bij het leven, zo word je ouder en wijzer, en je leert jezelf steeds beter kennen.
Alleen die suicidegedachten, dat is doodzonde man. Dat is, in tegenstelling tot stoppen met een opleiding, een fout die je niet meer kan herstellen. Er is niks mis met een beetje klem zitten met je carriere, het is niet erg om fouten te maken. Je vind je weg heus wel weer. Geef jezelf en het leven een kans.
En neem van mij (geschoold als klinisch psycholoog) dan gewoon even aan: bij suicidale gedachten is het gewoon, of je er zin in hebt of niet, objectief even het handigste om met je huisarts te gaan praten. Met een beetje geluk kom je uit bij een goeie psycholoog of arts die je een beetje kan helpen het wat makkelijker te krijgen.
Je hoeft niet perfect te zijn man. Niemand is perfect. Iedereen maakt er vroeg of laat in z'n leven een keertje een zooitje van. Bij de meeste mensen is het een groot voortdurend zooitje. Je moest eens weten wat voor traject ik heb afgelegd voordat ik ben waar ik ben, en nog steeds is het niet af. Er is niets mis met je. Good luck!
Edit: ik wilde je het volgende nog meegeven wat betreft wat je zegt over suicidegedachten:
[...]
Bron: https://www.thuisarts.nl/zelfdoding/ik-denk-aan-zelfdoding
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De rol die je van thuis uit in het gezin krijg toebedeeld (in jouw geval: de grote broer die het allemaal wel weet en kan) is iets anders dan degene die je bent. Het is ontzettend moeilijk om van zo'n rol af te komen, het bepaalt je zelfbeeld.Unknownx09 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:04:
Beste mensen nogmaals bedankt voor al jullie reacties,
Ik schaam me hiervoor omdat ik thuis als voorbeeld wordt gezien door broertjes en zus, ze waren er van overtuigd dat ik met vlag en wimpel zou slagen. Dat ik was gestopt is een grote klap in hun gezicht, dit zagen ze totaal niet aankomen.
Als ik ook nog vertel dat ik mentale ondersteuning zoek, ben ik bang dat ik mijn imago verlies. Ik was altijd iemand die nooit opgeeft, altijd behulpzaam is, altijd vrolijk is en nooit chagrijnig. Nu is mijn karakter zo snel veranderd, ik ben een heel ander persoon geworden. Ik schaam me hiervoor, ik probeer mezelf te zijn maar de gedachte blijft in mijn hoofd spoken mijn diploma was binnen handbereik. Maar op dat moment was ik alle hoop verloren en werd het te heet onder mijn voeten.
Als grote broer denk ik altijd dat ik alles zelf moet oplossen zonder hulp aan andere te vragen. Helaas gaat dat niet, de gedachtes blijven constant in mijn hoofd spoken. Ik wil mezelf opnieuw bewijzen maar ik weet helaas niet hoe ik dit ga aanpakken..
De eerste stap naar de huisarts is goed, maar die zal je met zo een problematiek doorsturen naar de gz-psycholoog (of praktijkondersteuner).JohnR schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:42:
Quote aangepast.
Ik vind de eerste stap van de TS nog best goed eigenlijk. Afspraak maken met de huisarts en dan verder kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 17:28 ]
Op de man, doe maar nietWolfsRain schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:56:
[...]
Het lijkt er wel op alsof je een trauma hebt. Een psycholoog vergelijken met een bakker omdat hij of zij voor eigen parochie speelt.
[ Voor 27% gewijzigd door Creepy op 24-07-2020 22:25 ]
/(bb|[^b]{2})/
[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 24-07-2020 22:25 ]
Je kan je situatie helder en goed onder woorden brengen. Chapeau!Unknownx09 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:04:
Ik schaam me hiervoor omdat ik thuis als voorbeeld wordt gezien door broertjes en zus, ze waren er van overtuigd dat ik met vlag en wimpel zou slagen. Dat ik was gestopt is een grote klap in hun gezicht, dit zagen ze totaal niet aankomen.
Als ik ook nog vertel dat ik mentale ondersteuning zoek, ben ik bang dat ik mijn imago verlies.
Liege, liege, liegebeest!
Ik ben de jongste van een familie met 3 kinderen. Iedereen boven mij deed het in zowat ieder opzicht veel beter dan ik. Relaties, leuk zijn, studie, werk, alles. Ik voelde me de mislukkeling van de familie. Ik zou er juist steun uit halen als mijn familie wat fouten zou maken, zodat ik weet dat het leven voor iedereen zwaar was. Ik zeg dit om de andere kant van het verhaal te belichten, je bent misschien het voorbeeld maar een (te) goed voorbeeld is ook niet tof voor ze.Unknownx09 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:04:
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq