Studielaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Hallo allemaal,

Ik heb diverse topics gelezen als review sites gelezen, het wordt alleen maar lastiger ipv makkelijker.

Hoop dat jullie mij over de streep kunnen trekken tot aankoop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ga ik gebruik voor mijn opleiding Technische bedrijfskunde (HBO)
Programma’s:Solid works en spss

Wat mag je laptop gaan kosten?
6a700euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal veel mobiel moeten zijn, dus een lichte niet te grote laptop is fijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een deskop van Lenovo uit 2013 die nog steeds super snel en probleemloos werkt.
Mochten zij net zo goede laptops maken dan is Lenovo 1ste keuze

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Ik zou dan gaan voor de Lenovo Ideapad 5 uit de review van begin juli..

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ0030MH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002WMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH)

Een van deze drie, afhankelijk van welke kleur je wil :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
De accuduur is vooral heel hoog. Enige is dat je 15,6" misschien te groot vindt?

De Lenovo Yoga Slim7 is ook een hele mooie keuze maar dan moet je je budget wat verhogen.

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Bedankt! Hier kan ik wat mee.

Is Ryzen beter dan de I varianten? 14 inch lijkt mij inderdaad wel handiger om mee nemen.
Alhoewel het een hele verademingen zal zijn met mijn huidige 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 16:59
Voor SolidWorks moet je normaal gesproken een behoorlijk dikke laptop hebben. Wat raadt je school aan?

De technische universiteiten bieden altijd professionele workstations aan van HP, Dell of Lenovo. Die hebben ook een wat minder plasticfantastic bouwkwaliteit dan dit soort consumentenlaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Volgens mijn school heb ik minimaal voor SolidWorks 3.3gHz en 16gb werkgeheugen nodig.
Ze bieden alleen via surfspot laptops aan maar dat is ook niet veel naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Voor mijn studie maak ik regelmatig gebruik van SolidWorks. Let bij de aanschaf van een laptop ook op de gpu. Afhankelijk van welke functies van SolidWorks je gebruikt kan het programma zeer GPU intensief zijn.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Denk je dat de Lenovo die voorgesteld is daarin te kort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
psycho-tr schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:52:
Denk je dat de Lenovo die voorgesteld is daarin te kort komt?
Waarschijnlijk kan je hiermee SolidWorks draaien maar verwacht geen spectaculaire performance. Zeker bij bijvoorbeeld het maken van ingewikkeldere renders zou je dit merken.

Ter vergelijking: mijn laptop heeft een GTX1050 GPU. Ik ben redelijk tevreden met de performance. Hier een vergelijking tussen de GTX1050 en de RX Vega 6 (uit de Lenovo) https://gpu.userbenchmark...zen-iGPU/m211022vsm511817

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:39
@luckremers: Je linkt de verkeerde Vega 6, nl. deze van de oudere generatie. De juiste vergelijking is deze.

Maar ook deze is nogal ongelukkig, omdat ze bij userbenchmark de RX Vega 5, 6, 7 en 8 allemaal in één cijfer vatten, terwijl de Vega 8 ongeveer tweemaal zo snel is als de Vega 5. Vega 5 scoort zo'n 9%, Vega 6 ongeveer 12%, Vega 7 ongeveer 15% en Vega 8 ongeveer 18%. Dat geeft samen het gemiddelde van 13,3% uit de link hierboven.

Of kort gezegd, je mag ervan uitgaan dat de GTX 1050 ongeveer dubbel zo snel is als de RX Vega 5 uit de Ryzen 5 4500U, en niet bijna viermaal zo snel zoals uit jouw vergelijking blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelioo64
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-08-2024
Hoi Psycho-Tr,

Ik heb op dit ogenblik dezelfde vraag als jij. Ik ga ook technische bedrijfskunde doen en worstel met dezelfde vraag. Welke laptop heb je gekocht en werkt die naar behoren?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWM17
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik heb zelf TBK afgerond, Solidworks ook gehad. Zal ongetwijfeld aan de opleiding liggen maar bij ons was het weinig spannends en liep het prima op niet workstation achtige laptops (lees i3 en iGPU). Misschien goed om te achterhalen in hoeverre je daar nou echt rekening mee moet houden.

Zal eerder wat lichts en compacts nemen dan een zwaar workstation achtig model voor die paar colleges Solidworks
Pagina: 1