Gigabyte 5700 XT gaming oc defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Beste medetweakers,

Mijn Gigabyte 5700 XT gaming oc is er op de één op andere dag mee gestopt, ik heb deze vandaag voor RMA retourgestuurd naar de winkel waar ik deze gekocht heb. Nu heb ik te horen gekregen dat het ongeveer 5 weken kan duren voor een dergelijke RMA procedure afgerond is en ik mijn kaart terug heb. Weet iemand of het mogelijk is om ergens een videokaart te leasen voor een maand? Mag uiteraard een iets zwakkere kaart zijn, zolang ik maar iets heb. Of heeft iemand anders nog tips wat ik zou kunnen doen?

Groeten,
Synton

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Synton schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:29:
Beste medetweakers,

Mijn Gigabyte 5700 XT gaming oc is er op de één op andere dag mee gestopt, ik heb deze vandaag voor RMA retourgestuurd naar de winkel waar ik deze gekocht heb. Nu heb ik te horen gekregen dat het ongeveer 5 weken kan duren voor een dergelijke RMA procedure afgerond is en ik mijn kaart terug heb. Weet iemand of het mogelijk is om ergens een videokaart te leasen voor een maand? Mag uiteraard een iets zwakkere kaart zijn, zolang ik maar iets heb. Of heeft iemand anders nog tips wat ik zou kunnen doen?

Groeten,
Synton
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren, Dit moet een redelijke termijn zijn. Wat een redelijke termijn is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product. Spreek een datum af met de verkoper. als dit(klacht/defect) binnen 6 maand is na aankoop, is het een productiefout en kun je een nieuwe gpu eisen. als je het niet eens bent met de termijn van reparatie, kun je een vervangende gpu eisen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
De kaart is in januari gekocht, hij is dus na 7 maanden defect geraakt. De winkel zei wel dat er meerdere problemen zijn geweest met deze kaart. Zij gaan de kaart testen of deze echt defect is en daarna gaar hij naar Gigabyte voor reparatie, en dat proces zal lang duren.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar eentje over consumentenrechten.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:37
Je zou tweedehands een kaart kunnen kopen en daarna weer verkopen? Kost minder dan leasen/huren maar je moet er wel het budget voor hebben of genoegen nemen met een mindere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Synton schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:58:
De kaart is in januari gekocht, hij is dus na 7 maanden defect geraakt. De winkel zei wel dat er meerdere problemen zijn geweest met deze kaart. Zij gaan de kaart testen of deze echt defect is en daarna gaar hij naar Gigabyte voor reparatie, en dat proces zal lang duren.
Je kunt dan een 'leen artikel' vragen. Dat hoeft niet dezelfde te zijn, maar te leen zodat je er geen 'overlast' van ondervind. Als er meer defect is(meer van deze gpu's) kan men ook sneller vergoeden/vervangen. Ik mag aannemen dat er meer bekend is om welk defect het gaat/serienummers, en dat dit dus niet zo lang hoeft te duren. Jij hebt een overeenkomst met de verkoper en niet met fabrikant. Je hoeft dus niet af te wachten wat daar gebeurt. Verkoper moet conformiteit nakomen(zorgen dat jij een deugdelijk artikel hebt) Hoe de verkoper deze schade verhaalt, sta jij buiten, en mag jij niet de dupe van worden. kortom hoef jij niet te wachten tot verkoper antwoord heeft van Gigabyte, om met een voorstel te komen.

even kijken of @AORUS – GIGABYTE momenteel actief en wakker is. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
@Dagion Klopt inderdaad, ik heb alleen ongeveer 450,- voor deze kaart betaald een half jaar terug, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op extra kosten.

@Hackus Bedankt voor de tip, ze gaan de kaart deze week denk ik nog testen, dus ik zal ze vrijdag even bellen om te vragen wat daar uitgekomen is en of een leen kaart bij hen tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Synton schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:38:
@Dagion Klopt inderdaad, ik heb alleen ongeveer 450,- voor deze kaart betaald een half jaar terug, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op extra kosten.

@Hackus Bedankt voor de tip, ze gaan de kaart deze week denk ik nog testen, dus ik zal ze vrijdag even bellen om te vragen wat daar uitgekomen is en of een leen kaart bij hen tot de mogelijkheden behoort.
Als je op hete kolen zit lijkt de tip van @Dagion de meest praktische. Weet niet wat voor eisen je stelt aan de kaart (zwaarder werk als gamen of dat bijvoorbeeld alleen beeld bij wijze van ook genoeg is), maar je kan natuurlijk op V&A een budgetkaartje van een tweaker overkopen en die later weer doorverkopen. Als je een enigszins populair model vindt zou je met minimaal verlies het maandje moeten kunnen overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Synton schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:38:

Het lijkt mij verstandig dat zsm te doen, dan kun je direct betere/duidelijke afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Synton schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:29:
Beste medetweakers,

Groeten,
Synton
Geen idee of er iets te leasen is ergens, maar je zou 2e hand iets kunnen verkopen en dan over een paar weken weer voor hetzelfde geld te koop zetten, vaak krijg je er dan nog wel hetzelfde voor als wat je zelf betaald hebt.

Wat @Dagion hierboven dus al gezegd heeft :)

Of in de V&A een advertentie zetten dat je een kaart wilt huren, er zijn vast tweakers die nog wel een kaart over hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 22-07-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
@Ernemmer Heb net een advertentie aangemaakt in V&A, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Update: Ik leen nu een kaart van een Tweaker, voor niets :) Deze stuur ik terug wanneer ik mijne weer terug heb.

Ik echter nog steeds niets vernomen van *shop*, ze hebben mijn kaart ruim een week terug al binnen gekregen... Toen ik ze gisteren belde zeiden ze dat er nog niets mee was gedaan. De kaart ligt nog bij hun en moet dus zelfs nog naar Gigabyte... en zal daar dan ook weer 5 weken liggen werd mij verteld. Wat is jullie ervaring hiermee? Dit is toch veel te lang? Dan zit ik een week of 7 á 8 zonder videokaart en kan ik mijn pc dus niet optimaal benutten.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 30-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Synton schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:27:
Update: Ik leen nu een kaart van een Tweaker, voor niets :) Deze stuur ik terug wanneer ik mijne weer terug heb.

Ik echter nog steeds niets vernomen van *shop*, ze hebben mijn kaart ruim een week terug al binnen gekregen... Toen ik ze gisteren belde zeiden ze dat er nog niets mee was gedaan. De kaart ligt nog bij hun en moet dus zelfs nog naar Gigabyte... en zal daar dan ook weer 5 weken liggen werd mij verteld. Wat is jullie ervaring hiermee? Dit is toch veel te lang? Dan zit ik een week of 7 á 8 zonder videokaart en kan ik mijn pc dus niet optimaal benutten.
https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Staan een paar goede tips tussen.

Dit gaat wel over als het in de 1e 6 maanden kapot gaat, maar iets af proberen te spreken met de verkoper moet gewoon kunnen lijkt mij. Of bijvoorbeeld een nieuwe (betere) kaart bestellen met bijbetaling, maar meestal moet je bij dit soort bedrijven zelf het voortouw nemen anders gebeurt er niets, getuige dat die kaart daar al weer een week op de plank ligt te verstoffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Perkouw op 30-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
Kan wel een paar weken duren, helaas het " risico van het vak " en dus in het vervolg altijd verstandig een soort van backup te hebben.
Dat hoeft niet perse een ander onderdeel te zijn waarmee je je pc kunt herstellen, maar kan net zo goed een compleet ander apparaat zijn waarmee je (tijdelijk) weer even vooruit kunt, laptop bijvoorbeeld.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, als jouw processor/moederbord/hdd/ssd/beeldscherm of voeding het begeeft, wat voor opties heb je dan nog?

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1