Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Ik heb hier een Pro-ject debut Recordmaster platenspeler staan met ingebouwde voorversterker en wil hier graag direct een actieve speakerset bij kopen. Het is voor in de woonkamer in de ''luisterhoek''.
Ik heb mijn keuze op basis van reviews en uiterlijk weten te beperken tot deze 2 speakersets. De Dali's kan ik krijgen voor 350 euro en de Audioengine's voor 450 euro. Welk advies zouden jullie geven?

Beste antwoord (via Jackflash27 op 30-07-2020 15:21)

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Ze hebben ook een eigen afstandsbediening :)

Wat tevens ook fijn is aan die Zensors is dat je heel erg veel stapjes hebt in de volume control. En het kan echt van onverstaanbaar fluisterzacht tot behoorlijk hard.

Voor deze Dali’s stond er in de slaapkamer een Bowers & Wilkins Zeppelin Wireless en die had slechts zo’n 15 volume stapjes waardoor het s’nachts op standje 1 toch vaak al net iets te hard was. En die Zeppelin maakte een hard melodietje bij connectie via bluetooth wat echt vervelend was met name s’nachts. De Dali’s verbinden zonder geluiden via bluetooth.

[ Voor 86% gewijzigd door Cumberworld op 21-07-2020 19:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien een afgezaagd advies, maar de set die jij het mooist vindt klinken. ;) Ga ze eens beluisteren dus.

[ Voor 13% gewijzigd door S1NN3D op 21-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
S1NN3D schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:41:
Misschien een afgezaagd advies, maar de set die jij het mooist vindt klinken. ;) Ga ze eens beluisteren dus.
Dank voor de tip. Alleen ik heb niet zo'n zin om naar zo'n winkel te gaan, kost me teveel tijd. En afgaande op de reviews geloof ik wel dat ze beide goed zijn. Ik ben daarnaast ook benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn met 1 van beide sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 111% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Vettigedennis schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:10:
Ik heb de Zensor 1ax en kan ze je zeker aanbevelen. Ze klinken echt goed. Bluetooth is zeer stabiel , nooit last gehad van bluetooth die haperde of wegviel. Als je de tv via optisch aansluit op de Zensor dan gaat die automatisch mee aan/uit met de tv. Als je apple tv hebt kun je met die afstandsbediening het volume van de Dali’s regelen. Het geluid kakt niet in op hogere volumes en de bass word ook niet afgezwakt op hoge volumes. Het blijft mooi klinken.

Ook ideaal is de subwoofer uitgang. Enigste nadeel vind ik is dat ze geen usb ingang hebben.
Vettigedennis schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:10:
Ik heb de Zensor 1ax en kan ze je zeker aanbevelen. Ze klinken echt goed. Bluetooth is zeer stabiel , nooit last gehad van bluetooth die haperde of wegviel. Als je de tv via optisch aansluit op de Zensor dan gaat die automatisch mee aan/uit met de tv. Als je apple tv hebt kun je met die afstandsbediening het volume van de Dali’s regelen. Het geluid kakt niet in op hogere volumes en de bass word ook niet afgezwakt op hoge volumes. Het blijft mooi klinken.

Ook ideaal is de subwoofer uitgang. Enigste nadeel vind ik is dat ze geen usb ingang hebben.
Thanks, goeie info. Gaat mij er echt om hoe ze klinken. Zit er geen eigen afstandsbediening bij dan? Ik heb de speakers en platenspeler in de woonkamer, de tv met eigen geluidsinstallatie staat in de daarvoor bestemde (aparte) ruimte. Ze zijn dus echt dedicated bedoeld voor de draaitafel (en misschien af en toe via de telefoon / bluetooth).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
Ze hebben ook een eigen afstandsbediening :)

Wat tevens ook fijn is aan die Zensors is dat je heel erg veel stapjes hebt in de volume control. En het kan echt van onverstaanbaar fluisterzacht tot behoorlijk hard.

Voor deze Dali’s stond er in de slaapkamer een Bowers & Wilkins Zeppelin Wireless en die had slechts zo’n 15 volume stapjes waardoor het s’nachts op standje 1 toch vaak al net iets te hard was. En die Zeppelin maakte een hard melodietje bij connectie via bluetooth wat echt vervelend was met name s’nachts. De Dali’s verbinden zonder geluiden via bluetooth.

[ Voor 86% gewijzigd door Cumberworld op 21-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:38

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik schop het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackflash27
Inmiddels tot aanschaf over gegaan van de Dali's. Erg blij mee. Had een goede deal te pakken (300 euro voor een nieuw setje). Geluid is heel erg mooi en goed gebalanceerd. Niks bonkerige bassen of te hoge treble. Heel erg neutraal. Sommigen zouden het misschien saai noemen, maar ik vind het precies goed. En wat inderdaad fijn is dat het aantal trapjes in de volumeregeling erg hoog is.

Ik gebruik ze als speakers voor mijn platenspeler met ingebouwde versterker.
Blij met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 104% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackflash27
Speakers staan bij mij in de woonkamer, in een luisterhoekje. Het geluid voor dat stukje is meer dan prima. En inderdaad er zit voldoende bas in die kastjes. Niet teveel, maar dat hoeft ook niet, ik wil geen bonkende JBL speaker. Overigens heb ik de luxe dat ik nog een dedicated luisterruimte heb met nog net wat beter spul. Maar leek me leuk om in de woonkamer ook wat plaatjes te kunnen draaien, vind de rest van het gezin ook wel prettig ;)

Ik heb de normale Debut record master, voor dit doeleinde meer dan voldoende. Moet alleen nog een keer de naald upgraden van OM5 naar OM10, dat geeft net wat meer detail denk ik.
Pagina: 1