Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tara.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-07-2020
Mijn vraag
...
recent is mijn het glas gebarsten van het camera scherm (achter) van de samsung galaxy s10. Ik heb het toen de camera gecontroleerd en toen was er niks aan de hand behalve wazige delen maar bij het aan het kant schuiven van het kapotte glas was er voor de rest niks aan op te merken.

Nu heb ik het glas laten vervangen en zit er bij mijn camera een vlekje die alleen zichtbaar is bij 1x inzoomen. Ook het scherpstellen gaat niet meer helemaal goed. De reparateur beweerde dat het kwam doordat hij gevallen was en toen bij het barsten de camera kapot is gegaan.

Het lijkt wat mij betreft eerder alsof er stof of zit ofzoiets maar de reparateur beweert dat het een pixel fout is.

Is het een pixel fout of zit er iets op de lens?

Ik heb in de bijlage foto's toegevoegd met daarop bij 1.0x zoomen de vlek links boven ongeveer.

En als het wel aan de camera ligt zou ik het dan moeten vervangen en weet iemand daar ongeveer de kosten van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmcTG-7xvwz3wMou4ReeoGdb-H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFZziisgplOroowsUwQQqJNv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh07DSRNJtke6rL7TppqBDE2ZxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq3vEYT4H04mpfJGroLGsDfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9zSnjrlN8JGMmil0F5JCAOCshY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EEvUngSQVOdb8eSOOAtXPYy.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dit moet de reparateur oplossen voor je.
Als het een pixel fout is, zou je het bij elke zoom moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Dit moet je inderdaad even terugbrengen. Moet aan de camera liggen, niet het glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:30
ChinaGeek schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:33:
Dit moet de reparateur oplossen voor je.
Als het een pixel fout is, zou je het bij elke zoom moeten zien.
De S10 heeft 3 verschillende lenzen, dus dat je het bij elke zoom zou moeten zien, dat klopt niet.

Heb je het toestel laten repareren bij Samsung of bij een niet officieel reparatiepunt? Als je hem bij Samsung hebt laten repareren kan je het beste contact opnemen met de klanten service.

Wanneer het glas is gebarsten van de camera, worden normaal gesproken ook de camera's vervangen. Dit omdat de kans heel groot is dat er glas of stof in de lenzen terecht is gekomen.

Mocht je het toestel bij een niet officieel reparatie punt hebben laten repareren, kan je het best schriftelijk een klacht sturen en hierbij een verzoek om deze problemen alsnog te verhelpen. Kijk of je foto's hebt gemaakt net voor de reparatie. In de data van de foto is te zien met welke lens deze gemaakt zijn en wanneer de foto gemaakt is. Hiermee kan je aantonen dat het probleem ontstaan is na de reparatie.

Mocht de reparateur hier niet op in gaan, stuur nogmaals een herinnering voor een verzoek ter reparatie, maar nu in de vorm van een aanmaning.

Als je hier geen reactie op krijgt, zou ik toch hulp zoeken van een professionele partij. Het vervangen van de camera is een stuk duurder dan alleen het glas aan de achterkant. Het vervangen van de camera achter kost normaal €139,-

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra