Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil m'n Fuji HS50EXR (bridge) vervangen. Hebben jullie suggesties op basis van onderstaande gegevens?

Pluspunten huidige
- groot zoombereik zonder lenswissel
- handmatige zoomlens
- zoeker
- nog nooit problemen gehad in slecht weer (regen/koude)
- gewicht acceptabel (840 gram)

Verbeterpunten
- Te kleine sensor (beeldkwaliteit kan beter) , wil graag minimaal een 1" sensor
- Beroerde nachtfotografie (de 30 sec. sluitertijd is bij deze sensor duidelijk te weinig)

Ik gebruik hem met name op vakantie. Wandel/kampeervakanties zomer en winter. Ook in slechte omstandigheden (lichte regen/sneeuw) maak ik foto's. Ik maak graag mooie foto's van waar ik toevallig ben, maar veel meer dan dat ook niet. Handmatige instellingen gebruik ik soms. Ik maak macro en tele foto's door elkaar en wil liever geen lenzen wisselen in slecht weer.

De Sony Cyber-shot RX10 IV vind ik interessant, maar de zoomlens is niet handmatig. En nieuw is deze prijzig. Richtbudget 1000 euro, maar indien het écht een goede match is, kan dat opgerekt worden. Tweedehands geen bezwaar.

DSLR is aantrekkelijk, met (in eerste instantie) een superzoomlens. Keus welke body vind ik lastig. En of het extra gewicht het waard is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgM0K5u-jlmR-isXJlDSY72VEQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WLyO5g33O3qFpXEsKfowH2L2.jpg?f=user_large

Bedankt voor jullie hulp.