Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolijnA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 19:15
Mijn vraag
Ik heb sinds gisteren de Steelseries Arctis 7 headset 2019 editie, ik ben erg tevreden over het geluid en voor zover ik het kan testen (op mijn nintendo switch, aangezien mijn oude gaming partner het niet meer doet en mijn nieuwe nog op de post zit) doet de microfoon het gewoon. Echter doet de belichting in de microfoon moeilijk. Hij zou verschillende kleuren moeten oplichten om de batterijstatus aan te geven. Bij aankomst hier was hij rood knipperend (lager dan 10%), echter met enkele uren opladen veranderde de kleur niet. Met het uitrollen van de mic en aanzetten van de headset was er helemaal geen licht meer te zien. Op een begeven moment na een reset kreeg ik helemaal geen licht meer, ook niet met opladen.
Mijn vraag is dus overduidelijk: help? :P
Nu kan ik de headset natuurlijk gewoon terug brengen, maar als ik het probleem blijvend kan oplossen vind ik dat ook prima.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de headset te resetten door de factory reset button onder de oorkussen van de linker schelp in te drukken. Echter kreeg ik daarna helemaal geen licht meer, zeer sporadisch dat hij eens een rood licht geeft met insteken van de lader. Deze gaat echter na een paar seconden weer uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ik heb dezelfde headset.
de kleurindicatie voor batterijstatus zit niet in de mic, maar in de power-button. deze knippert groen voor 50%+, geel voor 50%- en rood voor 10%-.
het lampje in de mic is om aan te geven of de mic gemute is (rood), of niet (licht uit). tijdens opladen knippert het lampje van de mic tussen rood en uit.
als ik het zo hoor doet jouw headset het dus prima, en is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolijnA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 19:15
Tmk84 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:21:
ik heb dezelfde headset.
de kleurindicatie voor batterijstatus zit niet in de mic, maar in de power-button. deze knippert groen voor 50%+, geel voor 50%- en rood voor 10%-.
het lampje in de mic is om aan te geven of de mic gemute is (rood), of niet (licht uit). tijdens opladen knippert het lampje van de mic tussen rood en uit.
als ik het zo hoor doet jouw headset het dus prima, en is er geen probleem.
Eh, oops. 8)7
Heb me dus echt verlezen bij het uitpakken van de headset, bedankt dat je me er op wijst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciaro
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Ik heb sinds maart 2020 de Steelseries Arctis 7 headset 2019 editie. Sinds kort gaat deze headset af en toe tijdens een gesprek opeens uit. Als ik weer de power knop indruk werkt hij weer goed. Maar gisteren ging de headset weer uit en de power knop werkte niet meer. Later werkte hij weer goed. Herkent iemand dit probleem en heb je er een oplossing voor?