Albums IOS apple back-uppen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBeers
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Mijn vraag
...Op mijn MacBook en mijn iPhone heb ik al mijn foto's gesorteerd in albums.
Die albums wil ik back-uppen op mijn Synology NAS.
Ik kan in DS Photo en DS file wel foto’s backuppen maar niet in de albums die ik maakte.
Kan dat wel en zo ja, hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
..MacBook Pro + iPhone 11 max pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...DS Photo en DS File

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 22:29
Als je dat handmatig wil doen (of met een script), zoek je op internet even op waar je library's van die twee programma's staan. Vervolgens maak je periodiek een complete kopie van die Library's naar je NAS.
Als het goed is worden al je albums dan meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:08

Ypho

Allround Nerd

Je kunt Time Machine gebruiken via je NAS (is mogelijk via Synology). Je maakt dan een backup incl historie van je albums, of je hele Mac, net wat je instelt. (ik ga hier uit dat je Mac de "hoofd" opslag is van je fotos).

Ik weet niet of je de Photos app gebruikt (en of dit werkt met iCloud sync oid). Die hele library staat in 1 "bestand".

[ Voor 62% gewijzigd door Ypho op 21-07-2020 15:48 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 22:29
@VanBeers :
Gebruik je Time Machine al?
Als je Time Machine al gebruikt (bv. op een permanent aangesloten externe harddisk, een Time Capsule of een NAS, (naast reguliere backups), heb je namelijk ook "versioning": je kunt dan de situatie van elk bestand herstellen van een bepaalde dag waarvan je weet dat het toen nog "goed" was.
Dat is eigenlijk wat je nu wil: je kunt daarmee dus ook gericht albums terughalen in de toestand "toen ze nog goed waren" qua vorm en inhoud.