Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Image van Harddisk naar SSD mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-11 20:38
Mijn vraag;
Is het mogelijk een image van je harddisk te maken en die op een ssd te zetten ?
Ik wil mijn systeem upgraden door een solid state drive aan te schaffen.
Nu lees ik dat een image van harddisk naar ssd problemen "kan" geven ?!. Wat betekent dit nou precies ? (hoe groot is de kans op problemen?) Ik heb weinig zin in een totale her-installatie en dit is voor mij bepalend voor het wel of niet kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Asus P5ql pro moederboard
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NVT

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ja, kan gewoon. Als je recente clone software gebruikt (bv die bij sommige ssd's wordt meegeleverd) dan hoef je geen problemen te verwachten.

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-11 20:38
Bedankt !

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hou er rekening mee dat de doelschijf om naartoe te clonen bij voorkeur groter is dan de bronschijf.
Je kunt het zelfs vanuit Windows uitvoeren met Macrium Reflect (gratis).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met Macrium Reflect kun je ook prima naar een kleinere schijf clonen, kwestie van ergens een vinkje/optie aantikken.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:33:
Hou er rekening mee dat de doelschijf om naartoe te clonen bij voorkeur groter is dan de bronschijf.
Je kunt het zelfs vanuit Windows uitvoeren met Macrium Reflect (gratis).
Dat is nergens voor nodig als er maar voldoende ruimte op de doelschijf is.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En om de boel even visueel duidelijk te maken:

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

Speedmaster

Make my day...

En wat wel even belangrijk is, pak ALLE partities mee, denk niet bij je zelf ik hoef alleen maar C & eventueel D te hebben. Op systeem partities staan zaken die nodig zijn om je systeem op te laten starten en fatsoenlijk te werken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je een Samsung SSD hebt kan je gratis software bij Samsung downloaden, werkt perfect (eergisteren nog gebruikt). Corsair heeft Corsair SSD Toolbox, die kan het ook. Crucial weet ik niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Crucial: ook ...
Pagina: 1