Vraag

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31
Ik zoek een?
Een smartphone voor mijn vriendin. Ze heeft nu een Motorola G5 Plus en was daar enorm tevreden over. Apparaat begint nu na 3 jaar na te laten, dus tijd voor vervanging. Ze is binnenkort jarig, dus krijgt ze een nieuwe als verrassing (net als de G5 Plus destijds).

Wat is je budget?
Tussen € 200 en € 300

Zij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vriendin gebruikt de telefoon veel, maar voor lichte toepassingen zoals social media, nieuws en simpele spelletjes (à la Candy Crush).Foto's worden niet veel gemaakt, maar als dan meestal in een sociale setting (dus lees: weinig licht) Voor mijn gevoel is in het geheel batterijduur belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is eigenlijk mijn lijstje: https://tweakers.net/pric...;1583296;1372180;1507950/
Ik heb echt een heel slecht gevoel bij de Chinese merken zoals Xiaomi, Oppo, Huawei. Dus ondanks dat ik weet dat je vaak enorm goede hardware krijgt voor de prijs, hoeft zich niemand de moeite te nemen die te adviseren, want je advies wordt toch in de wind geslagen. Motorola is natuurlijk ook Chinees, staat er nog tussen vanwege de goede ervaring met de G5 Plus.

Welke vragen heb je hier nog over?
Per telefoon; dit zijn de pro's en cons wat mijbetreft:
Samsung Galaxy M21: Enorm goede batterijduur, slechte camera. Verder is het een minder courant Samsung-model, dus als er eens iets fout gaat zijn er weinig tips en trics te vinden online (zoals op dit forum). Prijs OK.
Samsung Galaxy M31: Alles wat de M21 is maar dan met een goede camera. Alleen vind ik de meerprijs van € 50 gerechtvaardigd voor alleen een betere camera extra? Voor mijn gevoel niet.
Motorola One Hyper: Prima specs inclusief batterijduur, maar is wel echt huge and heavy. En ze is al niet blij dat telefoons nu alweer groter zijn dan haar huidige... In verband met updatebeleid Motorola sta ik daar niet meer zo om te springen (en omdat de Moto G8 Plus komt met Android 9 staat die al helemaal niet op de lijst, die wordt niet helemaal toekomstbestendig geacht).
Samsung Galaxy A41: Minste specs uit de reeks, maar nog steeds aanzienlijk beter dan de huidige. Denk dat de lagere specs ook wel eens kunnen zorgen dat de telefoon snel vervangen moet worden.
Samsung Galaxy A51: Volgens mij de beste all-rounder, alleen staan er zoveel slechts reviews over de Bluetooth dat ik bang ben deze aan te schaffen. Bluetooth wordt overigens alleen gebruikt in de auto of i.c.m. draadloze JBL-speaker en niet met Airpods (waar de meeste slechte reviews over gaan).
Motorola One Vision: Lijkt een beetje de outsider, maar de accuduur is volgens de revieuws onder de maat. Draait Android One, maar wel jammer dat die standaard met 9 wordt geleverd. Is deze nu ook overgeleverd aan het slechte updateprotocol van Motorola? Specs zijn verder aan de goed, maar dat is de prijs ook en de accuduur gaat storen.

Voor mijn gevoel gaat de eindstrijd tussen de Samsung M21 (koploper) en de M31 (jammer van de prijs) en de A51 (jammer van de Bluetooth).

Iemand nog een outsider? Of mis ik iets in mijn analyse? Focus te veel op één ding?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Beste antwoord (via Patrick_6369 op 22-07-2020 09:03)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Volgens mijn informatie zijn de Bluetooth problemen met de A51 opgelost na de software update van Maart 2020.

Gezien de accuduur belangrijk is, zou ik de M31 nemen, feitelijk dezelfde telefoon als de A51, maar met 1,5 keer grotere accu.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Hoezo heb je een slecht gevoel bij het gros van de Chinese merken? Ik neem aan niet vanwege eventuele privacy problemen aangezien Moto geen probleem is.

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Volgens mijn informatie zijn de Bluetooth problemen met de A51 opgelost na de software update van Maart 2020.

Gezien de accuduur belangrijk is, zou ik de M31 nemen, feitelijk dezelfde telefoon als de A51, maar met 1,5 keer grotere accu.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31
swhnld schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:37:
Stom eigenlijk, maar ik had de A51 en de M31 nog niet zo naast elkaar gelegd, maar het is feitelijk dezelfde telefoon inderdaad. De M31 is alleen wat groter en zwaarder dankzij de stevige batterij.
Dan zal het toch de M31 worden. Bedankt!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Patrick_6369 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Stom eigenlijk, maar ik had de A51 en de M31 nog niet zo naast elkaar gelegd, maar het is feitelijk dezelfde telefoon inderdaad. De M31 is alleen wat groter en zwaarder dankzij de stevige batterij.
Dan zal het toch de M31 worden. Bedankt!
Hoe was je gevoel bij Lenovo?

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
Je zou ook kunnen kijken naar de Motorola G8 Plus
Pagina: 1