Hoi allemaal,
Al een tijdje lees ik meerdere topics door en kijk ik hoe jullie kijken naar zonnepanelen, wat mij al veel heeft geholpen bij de oriëntatie. Nu ik vanaf volgende maand zelf mijn eerste woning in ga, heb ik besloten om te beginnen aan zonnepanelen
Even wat details op een rijtje:
Offerte 1:
Ik vind de prijs van beide offertes best hoog, de prijs ligt ongeveer op 1,80 Wp. Als ik hier op het forum kijk, zie ik dat het toch nog lager kan. Echter weet ik niet wat betere opties zijn om deze kosten te verlagen. Zijn de offertes aan de hoge kant of is het qua prijs/kwaliteitsverhouding een goede offerte?
Mogelijk willen we over een aantal jaar een opbouw plaatsen, is dit een reden om nog een keer goed na te denken over zonnepanelen op het huidige dak?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, alvast bedankt! Aanvullende informatie kan ik wel achterkomen, maar weet niet wat nog meer belangrijk kan zijn.
Al een tijdje lees ik meerdere topics door en kijk ik hoe jullie kijken naar zonnepanelen, wat mij al veel heeft geholpen bij de oriëntatie. Nu ik vanaf volgende maand zelf mijn eerste woning in ga, heb ik besloten om te beginnen aan zonnepanelen
Even wat details op een rijtje:
- Ik heb 2 offertes ontvangen, bij beide geen schouw op locatie (omdat wij er nog niet wonen);
- Beide buren hebben een dakkapel, wij hebben een plat dak. We verwachten dus schaduw, maar hopen dat dit niet de gehele dag is;
- Tuin gesitueerd op het oosten, waardoor dus verwacht is dat we wel zon op het dak hebben;
- Huishouden bestaat nu uit 2 personen (en 2 katten
). Er komen ooit kinderen.
- Gemiddeld elektriciteitsverbruik, dus ongeveer 2800 kWh. Ik ga wel meer vanuit huis werken
Offerte 1:
- 10x AEG monokristallijn black 325Wp zonnepanelen
- nominaal vermogen 325 Wp
- aansluitkabels en MC stekkers
- 20 jaar productgarantie
- 10 jaar garantie op 90% van het nominale vermogen
- 25 jaar garantie op 80% van het nominale vermogen
- omvormer(s) SolarEdge 3000H
- 10 stuks P370 optimizers (25 jaar garantie)
- 12 jaar garantie op de omvormer
- - Onderbouwsysteem (25 jaar garantie)
- - Montage van het systeem & Transport
- - Opbrengst 3250 Wp
- Totaal incl. BTW €6.036,36
- 6.036,36 euro / 3250 Wp = 1,86 Wp
- 11 Sonnenstrom Frabrik Excellent 320 M60 Black
- 1 SolarEdge HD-Wave 3500H met Setapp
- 11 SolarEdge Power Optimizer P370
- Prijs all-inclusief montage en oplevering
- 2 PV sticker voor omvormer en groepenkast
- 11 Oplevering met warmtebeeldcamera
- 1 Zonnepanelen 25 jaar product en 26 jaar lineair rendement garantie ( made in
- Germany ) EU - Garantiebepalingen
- 1 Damp open Damp dicht systeem voor DC kabeldoorvoer
- 1 DC kabels labelen
- 1 Opvul rubbers onder de dakhaken
- 1 Betaling achteraf op factuur
- 1 Levering & Installatie binnen 4 weken opgeleverd
- 1 Aanmelding bij Stichting Garantiefonds Zonzeker
- 1 Solarconstruct onderconstructie platdak ( Made in Holland )
- Opbrengst 3537 Wp
- Totaal incl. BTW: € 6.355,68
- 6.355,68 euro / 3537 Wp = 1,80 Wp
Ik vind de prijs van beide offertes best hoog, de prijs ligt ongeveer op 1,80 Wp. Als ik hier op het forum kijk, zie ik dat het toch nog lager kan. Echter weet ik niet wat betere opties zijn om deze kosten te verlagen. Zijn de offertes aan de hoge kant of is het qua prijs/kwaliteitsverhouding een goede offerte?
Mogelijk willen we over een aantal jaar een opbouw plaatsen, is dit een reden om nog een keer goed na te denken over zonnepanelen op het huidige dak?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, alvast bedankt! Aanvullende informatie kan ik wel achterkomen, maar weet niet wat nog meer belangrijk kan zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoianddoei op 08-02-2021 15:25 . Reden: plaatjes verwijderd omdat topic opgelost is ]