Toon posts:

hard disk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een seagate barracuda III 30gb 7200rpm...... alleen wou ik hem laatst verplaatsen en brak(of viel er af) er een pinnetje van de hard disk waar de power connector zat.. (4 pinnetjes)........ seagate wou of kon hem niet repareren..... nu is mijn vraag kun je ergens zo`n frontje kopen?

llama

Verwijderd

seagate barracuda III 30gb 7200rpm ??

Die toch nog zo nieuw dat er garantie op zou moeten zitten? Of is 'ie van de vrachtwagen gevallen??

En bedoel je de power aansluiting self (ook 4 pins)? Die soldeer je er toch zo zelf even op?

Verwijderd

Doet ie het nog of is ie stuk....

Verwijderd

Topicstarter
nee einstein...... daar geven ze geen garantie op :(............
en solderen gaat niet...... bij die vier pinnetjes is er gewoon als het ware 1tje weg..... en hij draaied ook niet op 3 pinnetjes :+ want dan zegt de bios disk error

llama

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm... en als je 't pinnetje dat eruit is gevallen er gewoon weer induwd?
of is dat te simpel gedacht :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

De schijf heeft technisch gezien maar 3 pinnetjes (2 zijn namelijk nul), dus of je 5 of je 12 is kaputt.

Oplossing: (ben je klaar om te tweaken met je soldeerbout?)
Koop een tussen kabeltje (van mij part zo'n Y-kabeltje (power dus)) knip een van de stekekrs eraf en soldeer die op je disk.
Garantie was toch al weg.

Effe goedkijken dat je 5 en 12 niet fout om gooit.

Verwijderd

Topicstarter
flat leuk bedacht maar dat werkt niet ;)

masta leg ff iets anders uit want dit gaat me een beetje snel..... :)
verder allemaal alvast bedankt voor de posts
ik het waarschijnlijk ook wel laten repareren door een computerwinkel maar ik geef liever mijn geld uit aan een upgrade :)

llama

Verwijderd

Ben ik nou gek of? Je kan die pin toch weer gewoon terug solderen,, heb het zelf een keer gehad met een Quantum,, ik trok de voedingstekker eruit en tegelijkertijd dus een van die pinnen,, die heb ik weer terug gesoldeerd (alleen helaas met een bout met een VEEEELS te grote kop, waardoor de pin wel zat maar de elektronica erom heen een beetje verschroeid was. Ach ja je mot ergens beginnen :Y) )

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

welja joh gewoon dat plastic eromheen vanafraggen en branden met die bout ;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 00:05 schreef raw meat het volgende:
welja joh gewoon dat plastic eromheen vanafraggen en branden met die bout ;)
[langselkaarheenlulmodus]
Zit geen plastic omheen clubwup >:) , kijk morgen op werk maar ff, zie je die 4 banen lopen, suffe }:O
[/langselkaarheenlulmodus]

Verwijderd

ZORG DAT JE ESD SAFE WERKT ALS JE OP DE PRINT GAAT SOLDEREN!!!!

Verwijderd

mag zeker niet meer kosten dan 25,- duurd niet langer dan een paar min.

Verwijderd

Esd safe? een goede bout is voldoende... (Livin' on the edge).

Maar if you must, leg de hdd op een stalen ondergrond (laten we zeggen je kast), en sluit die aan op de aarde. Neem een geaarde soldeerbout (laten we zeggen die van een 10,-:) ).
Je kunt nog een polsbanje dragen als je het echt neit aandurft, maar effe aanraken van de aardingsplaat voordat je begint is voldoende (of leg je vrije hand erop).

(anyways; i think its crap; ik heb al heel wat gesoldeerd aan pcs met alleen de aardingslijn aan de kast als aarding.)

Neem dunne tin met harskern, verwarm de bout (een ingewikkeld proces waarbij je de stekker in eht stopcontact steekt), strip een voedingskabel (die je dus effe gekocht hebt bij laten we zeggen: Danabyte (okee slecht voorbeeld) Gistron.)
Soldeer de gestripte uiteinden zodat ze er mooi glad uitzien (laat de soldeer tussen de kernen trekken.

Oefen van mij part eerst effe 20 soldeer acties op een kapotte print (die je als tweaker vast wel hebt!!).

En soldeer de draadjes op je hdd, waar ze normaal in de aansluiting zitten (tip die aansluiting zit gesoldeerd op je print!! jaja! :) )
Als je dit niet snapt; blijf er dan vanaf.

Van mij krijg je ook geen garantie.

HTH

Verwijderd

Vanaf je printplaat loopt een hele mooie verbinding naar je koppen.....
De gemiddelde hedendaagse lees/schrijfkop kan al dood gaan bij een statische lading van 12 (twaalf) volt.. Geen bullshit. Pak jij het risico???

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties maar ik laat het wel maken in een pc winkel:D

llama
Pagina: 1