Xbox One X originele HDMI kabel geeft groen/gelig beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Topicstarter
Mijn vraag

...

Xbox One X Cyberpunk editie met originele HDMI kabel aangesloten, maar geeft beeld met een lichte groen/gelige waas.

Rood, groen en blauw overheersen daarbij ook sterk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...

Andere duurdere HDMI kabel geprobeerd van (*)Audioquest (Pearl) en hierbij lijkt het probleem te zijn opgelost.

Maar aangezien een HDMI kabel een 'dom ding' is die alleen maar "enen en nullen" ontvangt en verstuurd zou dit toch niet uit mogen maken, of is de bijgeleverde HDMI kabel van de Xbox toch defect.

(*) Gelieve geen kabel discussies zoals "Gebruik merk X, dan zijn al je problemen voorbij...."

Beste antwoord (via Anoniem: 562971 op 21-07-2020 15:23)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meest voorkomende problemen zijn de kapotte kabel: geen signaal, storing, artifacten, sneeuw, of de onjuiste kabel: niet de goede bandbreedte.

Aangezien jij rare kleuren hebt in je beeld, bij deze specifieke game, is mijn vraag of dit bij andere games of apps op je Xbox ook zo is.

De prijs moet inderdaad niet uitmaken, de bandbreedte wel. Is dit bijv een 4k hdr game? En heb je voorheen alleen 1080p sdr games gespeeld? Dan kan het zijn dat je een andere hdmi-kabel moet proberen. Wat staat er op de game? En op de originele kabel? En de nieuwe?

Goed mogelijk dus dat hij werkt met de Audioquest omdat deze wel de juiste bandbreedte heeft.

Standaard ➡️ high speed ➡️ premium high speed ➡️ ultra high speed.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2020 12:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10
Ja, HDMI is een digitaal signaal. Dat betekent dus dat je of signaal hebt, of niet. "sneeuw" of andere tekenen van een slechte verbinding, of een verstoorde verbinding, zijn daarmee verleden tijd.

Dat betekent echter niet dat het signaal dan perse 100% in orde hoeft te zijn. Zo kan een defecte HDMI kabel zorgen voor allerlei handshaking problemen tussen de apparaten, waarbij dus ook het weergeven van verkeerde kleuren kan ontstaan.

Overigens lijkt het me helder: Met de ene kabel is het wel, met de andere kabel niet --> Kabel defect. Probleem is daarmee opgelost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankoNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:36:
Zo kan een defecte HDMI kabel zorgen voor allerlei handshaking problemen tussen de apparaten, waarbij dus ook het weergeven van verkeerde kleuren kan ontstaan.
Dag Frank,

Dank voor je reactie, maar wat zou er dan precies 'defect' aan een HDMI kabel kunnen zijn, heb een plaatje bijgevoegd en ben gewoon nieuwsgierig.

Bron: Wikipedia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgXSamj8r88ZIGBr-Pl83IafkLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7mqPtLkBlmtphXPqgF2Rroc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:50
Kan toch gewoon een breuk in één van de signaal lijnen zijn?
Of de soldering van een lijn naar de pin.

Uiteindelijk kan alles kapot hè :)

[ Voor 42% gewijzigd door PepieNL op 21-07-2020 12:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meest voorkomende problemen zijn de kapotte kabel: geen signaal, storing, artifacten, sneeuw, of de onjuiste kabel: niet de goede bandbreedte.

Aangezien jij rare kleuren hebt in je beeld, bij deze specifieke game, is mijn vraag of dit bij andere games of apps op je Xbox ook zo is.

De prijs moet inderdaad niet uitmaken, de bandbreedte wel. Is dit bijv een 4k hdr game? En heb je voorheen alleen 1080p sdr games gespeeld? Dan kan het zijn dat je een andere hdmi-kabel moet proberen. Wat staat er op de game? En op de originele kabel? En de nieuwe?

Goed mogelijk dus dat hij werkt met de Audioquest omdat deze wel de juiste bandbreedte heeft.

Standaard ➡️ high speed ➡️ premium high speed ➡️ ultra high speed.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2020 12:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gebruik je in beide gevallen dezelfde HDMI poorten op de TV?

In principe vind ik een gele waas door een slechte HDMI kabel erg apart. Normaal krijg je spikkels -> zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie voor het meedenken en het reageren.
Pagina: 1