ik heb hier een netwerkje tussen twee pc's en ik wil de internet pc uit kunnen schakelen vanaf de andere pc. zodat ik niet naar beneden hoef te lopen en mijn moeder wakker te maken.
pcanywhere gebruiken?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
te duur en ook geen sub 7 troep svp.Op woensdag 08 augustus 2001 16:56 schreef Lordy79 het volgende:
pcanywhere gebruiken?
NT/W2K ondersteunt ook remote shutdown. Wat voor OS heb je??
Ik gebruik ook gewoon Remoteadminstrator om de hele pc ff over te nemen en em af te sluiten.
Ik gebruik ook gewoon Remoteadminstrator om de hele pc ff over te nemen en em af te sluiten.
Wees consequent, maar niet altijd
op beide pc's win98seOp woensdag 08 augustus 2001 16:58 schreef Ook het volgende:
Verwijderd
Je kunt ook VNC gebruiken (net zoiets als remoteadministrator en andere), dat werkt ook onder w98.
Verwijderd
Gebruik de GRATIS Vncviewer om hem over te nemen en af te sluiten.
Perfect stukkie software en zoals gezegd, nog gratis ook:
www.uk.research.att.com/vnc
Succes!
Perfect stukkie software en zoals gezegd, nog gratis ook:
www.uk.research.att.com/vnc
Succes!
Verwijderd
tja, maar met de url was je me voorOp woensdag 08 augustus 2001 17:05 schreef einstein het volgende:
[..]
Shit, net te laat (komt door de URL)...
Damn, hehe ja dat zou handig zijn die situatie heb ik ookOp woensdag 08 augustus 2001 16:54 schreef insoft het volgende:
ik heb hier een netwerkje tussen twee pc's en ik wil de internet pc uit kunnen schakelen vanaf de andere pc. zodat ik niet naar beneden hoef te lopen en mijn moeder wakker te maken.
Maar an alle reply's hier te zien komt iedereen aanzetten met een proggie dat nog meer dingen kan.
ik wil liever nix vervuilen en dus gewoon iets heel kleins hebben dat met een druk op de knop de internetserver beneden naast me ouders slaapkamer uitgooit
Is dat er denk je of moet ik toch iets "groots" hiervoor gaan downloaden?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Remote Administrator heeft verschillende modes, waaronder "View only" en ook een "shutdown mode".
Je maakt dan gewoon een snelkoppeling aan met wat command line switches (staat in de Help omschreven) en dan krijg je dus na het klikken de mogelijkheid tot restart of shutdown (dus niet hele scherm overnemen).
Je maakt dan gewoon een snelkoppeling aan met wat command line switches (staat in de Help omschreven) en dan krijg je dus na het klikken de mogelijkheid tot restart of shutdown (dus niet hele scherm overnemen).
Ik heb Win2K en WinME op de client PC draaien en Win98 SE op de internetserver.Op woensdag 08 augustus 2001 16:58 schreef Ook het volgende:
Kan ik het dan ook gebruiken, dat RemoteAdministator van Win2k om die Win98SE internetserver uit te schakelen?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Vnc -IS- heel klein (kan op een flop geloof ik). Bovendien, door het overnemen kun je ook ff snel andere instellingen veranderen (van je proxy bijvoorbeeld).
Verwijderd
Als het om een unix bak gaat: gewoon ssh-en/telnetten, su -, haltinsoft wrote
Als het om een windows bak gaat: WinVNC (gratis en klein).
Als die internet PC de PC is waarover je internet deelt, gewoon aanlaten, daar zijn servers voor
Als jij mijn pa dat wijs kan maken dan hoef ik ook geen programma's meer nee.Op donderdag 09 augustus 2001 10:39 schreef Oxonium het volgende:
[..]
Als die internet PC de PC is waarover je internet deelt, gewoon aanlaten, daar zijn servers voor
Ik: "Pa, waarom laten we die computer beneden niet gewoon altijd aan staan? Dat is toch hartstikke makkelijk!"
Pa: "Joh, weet je wel niet hoeveel energie zo'n ding vreet, onze telefoonrekening is al zo hoog en.. (blabla) Trouwens als je wilt internetten kan je hem gewoon aanzetten en s' nachts hoeft ie al helemaal niet aan want dan hoor je te slapen"
Ik: "Maar,.. oh whatever!!!"
DEM0N, dat ken ik ergens van jah 
enne voor insoft, bij download.com zijn een aantal telnet servers te vinden
als je die nou installeert en je geeft gewoon het welbekende rundll32 user,exitwindows dan gaattie ook uit
als je die nou installeert en je geeft gewoon het welbekende rundll32 user,exitwindows dan gaattie ook uit
Hmm is ook een idee (ik ben insoft wel niet maar goedOp donderdag 09 augustus 2001 11:25 schreef ikbenveldmuis het volgende:
DEM0N, dat ken ik ergens van jah
Enne BTW je bent de 1e die mijn Nickname GOED spelt
ja, RemoteAdmin werkt op 9x/ME/NT/2000/XPOp donderdag 09 augustus 2001 10:29 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Ik heb Win2K en WinME op de client PC draaien en Win98 SE op de internetserver.
Kan ik het dan ook gebruiken, dat RemoteAdministator van Win2k om die Win98SE internetserver uit te schakelen?
senksOp donderdag 09 augustus 2001 13:10 schreef Ook het volgende:
[..]
ja, RemoteAdmin werkt op 9x/ME/NT/2000/XP
Je zegt gewoon dat het slecht is om een PC zo vaak aan en uit te zetten. Dat is op lange termijn duurder (nieuwe PC) dan die stroom rekening.Op donderdag 09 augustus 2001 10:43 schreef DEM0N het volgende:
Als jij mijn pa dat wijs kan maken dan hoef ik ook geen programma's meer nee.
[heel verhaal]
Gelukkig is het hier geen enkel probleem, en staan er 's nachts gewoon 2 tot 3 PC's aan.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Heb ik ook al een keer gezegtOp donderdag 09 augustus 2001 14:49 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Je zegt gewoon dat het slecht is om een PC zo vaak aan en uit te zetten. Dat is op lange termijn duurder (nieuwe PC) dan die stroom rekening.
Gelukkig is het hier geen enkel probleem, en staan er 's nachts gewoon 2 tot 3 PC's aan.
Laat staat dat ik ga uitleggen WAAROM het slecht is de computer niet constant aan te laten staan.
nouwja same here dus heOp donderdag 09 augustus 2001 15:23 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Heb ik ook al een keer gezegtMaar ik moet me pa nog zien uit te leggen hoe je bij wijze van spreken het Start Menu kan vinden.
Laat staat dat ik ga uitleggen WAAROM het slecht is de computer niet constant aan te laten staan.
maar soms wil het helpen als je een heeel interessant verhaaltje gaat ophangen over alles wat er nix mee te maken heeft, dan wordt ie zo gek van je dattie je gelijk geeft
heeft hier wel es geholpen, maar dat was met het gezeik of ik het modempie op me kamer mocht
en das toch mooi gelukt
Pagina: 1