Goedemorgen,
Ik ben me aan het oriënteren om ons dak zo efficiënt mogelijk vol te leggen met panelen.
Het is een plat dak, (lichte deel op de foto is ons dak) met 2 lage ventilatie doorvoeren in het dak (deze steken zo'n 10cm boven het dak uit, schat dat deze tussen of onder de panelen kunnen komen) en een schoorsteen midden in het dak (rand van ons deel van het dak)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wg6NFqwI6CqSGIhegmDnolJ7.png?f=user_large)
/f/image/0BJndqq8QaEizL3RQtUBgbX1.png?f=fotoalbum_large)
Punten van schaduwvorming :
- de schoorsteen (deze is zo'n 1m hoog)
- de voorgevel van het huis (deze steekt ook zo'n 1m boven het dak uit)
Ik neig naar een ''oost west'' opstelling (dan geplaatst in NO-ZW)
Vanaf de dakrand gezien : 1 rij van 3 panelen ,1 rij van 3 panelen naar NO, en als laatste 2 ''losse'' panelen naar ZW (om de schaduwvorming van de schoorsteen op de panelen te minimaliseren)
Het geheel wat meer naar de achterkant van het huis geplaatst, om schaduwvorming van de voorgevel te minimaliseren.
Graag jullie ideeën/opmerkingen wat er beter kan.
Ik wil zelf de panelen plaatsen, en alvast een loze leiding aanleggen naar de meterkast. Aansluiten van de panelen wil ik laten doen.
Goede aanbieders (indien toegestaan) zijn dus welkom.
Ik ben me aan het oriënteren om ons dak zo efficiënt mogelijk vol te leggen met panelen.
Het is een plat dak, (lichte deel op de foto is ons dak) met 2 lage ventilatie doorvoeren in het dak (deze steken zo'n 10cm boven het dak uit, schat dat deze tussen of onder de panelen kunnen komen) en een schoorsteen midden in het dak (rand van ons deel van het dak)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wg6NFqwI6CqSGIhegmDnolJ7.png?f=user_large)
/f/image/0BJndqq8QaEizL3RQtUBgbX1.png?f=fotoalbum_large)
Punten van schaduwvorming :
- de schoorsteen (deze is zo'n 1m hoog)
- de voorgevel van het huis (deze steekt ook zo'n 1m boven het dak uit)
Ik neig naar een ''oost west'' opstelling (dan geplaatst in NO-ZW)
Vanaf de dakrand gezien : 1 rij van 3 panelen ,1 rij van 3 panelen naar NO, en als laatste 2 ''losse'' panelen naar ZW (om de schaduwvorming van de schoorsteen op de panelen te minimaliseren)
Het geheel wat meer naar de achterkant van het huis geplaatst, om schaduwvorming van de voorgevel te minimaliseren.
Graag jullie ideeën/opmerkingen wat er beter kan.
Ik wil zelf de panelen plaatsen, en alvast een loze leiding aanleggen naar de meterkast. Aansluiten van de panelen wil ik laten doen.
Goede aanbieders (indien toegestaan) zijn dus welkom.
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AVpISnr5CdhB4tvuZtjm2Jmz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LdZqg74R6m1hCVBsBXUaHjIC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/px6EEg6LRpmseo0844XF5OCJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)