Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaaromZoNoob
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06-2021
Mijn vraag,

Hallo mede Tweaker, ik heb sinds kort een iPhone 11 aangeschaft en hij werkte naar behoren. Maar ik merk de laatste tijd dat mijn batterij erg snel leeg gaat. Ik heb 1 uur YouTube gekeken en mijn batterij is van 100% na het opladen, naar 45% gegaan. Is dit normaal of zijn er dingen die ik verkeerd geoptimaliseerd heb? Hebben jullie tips of trics die ik kan proberen om mijn batterij beter te maken. De batterij conditie staat trouwens nog gewoon op 100%.

Relevante software en hardware die ik gebruik,

Ik heb nu de 2e beta software van iOS 14 erop staan.

Beste antwoord (via WaaromZoNoob op 21-07-2020 07:29)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
WaaromZoNoob schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:50:

Je geeft zelf al het antwoord.

Terug gaan naar iOS 13.6 zal het probleem verhelpen.

©2004

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
WaaromZoNoob schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:50:

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:03:
[...]

Want Beta 2 van iOS14 zorgt voor dit verbruik ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Historisch gezien is het te verklaren dat beta-software (met name iOS) voorzien is van allerlei trackers om juist gebruik en eventuele bugs in kaart te brengen. Dit kost energie, en daarom is - wederom historisch gezien - het batterijverbruik van beta-OS'en hoger. Ik zeg niet dat dit bij iOS14 het geval is, maar ik zeg wel dat dit een verklaring zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DAzN schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:39:
Historisch gezien is het te verklaren dat beta-software (met name iOS) voorzien is van allerlei trackers om juist gebruik en eventuele bugs in kaart te brengen. Dit kost energie, en daarom is - wederom historisch gezien - het batterijverbruik van beta-OS'en hoger. Ik zeg niet dat dit bij iOS14 het geval is, maar ik zeg wel dat dit een verklaring zou kunnen zijn.
Ik gebruik Beta vanaf de 1e dag, en nu in 14 merk ik geen extra verbruik(op meer dan 1 toestel)

hier [iOS 14 Beta] Ervaringen & Discussie zijn ook niet echt meldingen van meer verbruik

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 21-07-2020 18:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Want Beta 2 van iOS14 zorgt voor dit verbruik ?
Een beta is niets voor niets een beta. Ik zou eerst kijken of het batterijprobleem zich ook voor doet bij een non beta.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Ik gebruik Beta vanaf de 1e dag, en nu in 14 merk ik geen extra verbruik(op meer dan 1 toestel)

hier [iOS 14 Beta] Ervaringen & Discussie zijn ook niet echt meldingen van meer verbruik
Dat is fijn. En hoeft ook helemaal niet de oorzaak te zijn. Maar als ik lees dat er bij een nieuw toestel batterij problemen zijn en men draait een beta dan betekent dit dat er niet lang op de non beta gedraaid is. Als het dan niet duidelijk is dat er op de non beta geen batterij problemen zijn dan zal mijn advies altijd zijn om eerst te testen of er batterij problemen zijn op de non beta.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Dat is fijn. En hoeft ook helemaal niet de oorzaak te zijn. Maar als ik lees dat er bij een nieuw toestel batterij problemen zijn en men draait een beta dan betekent dit dat er niet lang op de non beta gedraaid is. Als het dan niet duidelijk is dat er op de non beta geen batterij problemen zijn dan zal mijn advies altijd zijn om eerst te testen of er batterij problemen zijn op de non beta.
gewoon onzin. je zegt duidelijk dat TS zelf het antwoord geeft. daarmee beweer je dat Beta iOS14 de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:13:
[...]

gewoon onzin. je zegt duidelijk dat TS zelf het antwoord geeft. daarmee beweer je dat Beta iOS14 de boosdoener is.
In dit geval denk ik dat wel ja. Dat hoeft helemaal geen onzin te zijn.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:27:
[...]

In dit geval denk ik dat wel ja. Dat hoeft helemaal geen onzin te zijn.
denkt, hoeft.... ?
vraag eerst eens naar de instellingen, en geef advies op batterijbesparend gebruik. verder leg je niet eens uit hoe TS überhaupt terug moet van 14 naar 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:26
Ik heb gemerkt met (een oudere) iPhone dat als ik een ander oplaad regime handhaaf het percentage heel anders gaat. Bv eerst had ik m op mijn werk heel de dag aan de usb liggen. Tijdens Corona laadde ik snachts met de lader. De eerste paar weken was de percentage berekening van de accu van de leg. Na een uur Gebruik stond ie dan op 1% en na 5min laden weer op 80%. Na een paar weken was dat over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:29:
[...]

denkt, hoeft.... ?
vraag eerst eens naar de instellingen, en geef advies op batterijbesparend gebruik. verder leg je niet eens uit hoe TS überhaupt terug moet van 14 naar 13.
Iemand die op iOS 14 komt weet ook vast wel hoe hij weer naar iOS 13 kan ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Iemand die op iOS 14 komt weet ook vast wel hoe hij weer naar iOS 13 kan ;)
whaha, die weet ook wel de instellingen, of na te gaan wat de batterij verbruikt, en maakt dit topic niet aan ;)

helaas is het vaak zo dat men het dus niet weet, je ziet dat overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb met de 11 pro max met beta 2 van iOS 14 juist enorm goede ervaringen met de batterij! Ik kan net iets langer met de batterij doen als bij 13.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste is even te downgraden en dan te bekijken of je het probleem nog steeds hebt.
Met een beta kunnen we niks. Dat het bij de een goed werkt (bij mij ook) wil nog niet zeggen dat het bij een ander niet goed zou kunnen werken. Daarvoor heeft iedereen weer andere apps en instellingen draaien die de boel kunnen upfucken. Dus beste is downgrade en bekijken of je het probleem dan nog steeds hebt.

In ieder geval lijkt me dit geen hardwarematig probleem dat zo maar gerepareerd gaat worden. Je kan ook proberen eerst nog een clean Install te doen en dan Youtube als enige app te draaien om dingen te gaan uitsluiten.

[ Voor 76% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaaromZoNoob
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik was afgelopen week op de camping toen ik deze vraag stelde, maar waar ik na de vraag te stellen achter kwam, was dat er familie leden van mij waren die gewoon op iOS 13.6 zaten ook batterij problemen hadden. Ik denk zelf dat dit door de WiFi daar komt, want nu ik weer thuis ben heb ik dit probleem niet meer. Ik weet niet of jullie daar wel eens van hebben gehoord?
Pagina: 1