Ik maak momenteel instructievideo's (lesmateriaal) voor analyse van bacteriele chromosomen en andere DNA sequenties gekoppeld aan een praktische component die ze dan op linux terminals of een Virtualbox computer kunnen doen. Veel van de software is Linux en command line, iets wat veel mensen angstig maakt. Mijn cursus laat ze wat wennen aan de activiteiten en legt de achtergronden uit
. Het is ter vervanging van een tweedaagse workshop die ik elke paar maanden deed met een paar mensen (promovendi, postdocs en zo), aangezien dat soort activiteiten voorlopig niet kunnen. Ook is het voor mensen beter om het in hun eigen tempo te doen.
Het is primair bedoeld voor mensen binnen mijn eigen universiteit, maar die ik ook beschikbaar maak voor mensen van andere universiteiten/onderzoeksinstituten waarmee we een relatie hebben. Ik neem ze op met Zoom en ze komen in Panopto terecht voor intern gebruik, dat is het platform dat we gebruiken voor college's e.d.
Nu is wat je op internet plaatst makkelijk te kopieren en te veranderen, en liefst zou ik daar in ieder geval in ieder geval een duidelijke eigenaars claim bij willen hebben (makkelijk daar mijn hoofd zichtbaar is bij de video's in een klein schermpje
), en met licentie kunnen delen, via CC-BY en zo. Ik ben al in gesprek met de mensen op de uni die daar over gaan, maar lijkt me interessant om ook hier naar ervaringen en ideeen te kijken.
Verder ben ik er kien op om het als een output geregistreerd te krijgen met een DOI, dat kan dan weer gebruikt worden voor beoordelingsgesprekken en promotie.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en suggesties, en zal ook terug rapporteren wat mijn universiteit zegt
Het is primair bedoeld voor mensen binnen mijn eigen universiteit, maar die ik ook beschikbaar maak voor mensen van andere universiteiten/onderzoeksinstituten waarmee we een relatie hebben. Ik neem ze op met Zoom en ze komen in Panopto terecht voor intern gebruik, dat is het platform dat we gebruiken voor college's e.d.
Nu is wat je op internet plaatst makkelijk te kopieren en te veranderen, en liefst zou ik daar in ieder geval in ieder geval een duidelijke eigenaars claim bij willen hebben (makkelijk daar mijn hoofd zichtbaar is bij de video's in een klein schermpje
Verder ben ik er kien op om het als een output geregistreerd te krijgen met een DOI, dat kan dan weer gebruikt worden voor beoordelingsgesprekken en promotie.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en suggesties, en zal ook terug rapporteren wat mijn universiteit zegt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.