Toon posts:

2 NIC's crosslinken verbinding erg slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Netwerkkaartjes (Intel EtherExpress 10/100) dmv een crosslink verbonden. De snelheid die gehaald wordt is dramatisch. Op 100Mbit zien ze elkaar niet eens (pingen of wat anders dan ook). Dus 10Mbit is verplicht :o(.
Vaak (eingelijk altijd) als er grote bestanden overheen gaan, minaal 3MB, dan gaat het fout. Hij blijft dan hangen en PC's snappen er niks meer van.

PC1: Win2K Pro
PC2: Win98
Kabel 25 Meter of korter.

Wat kan ik er aan doen. Lost een hub het probleem op. of andere kaarten kopen?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Je kunt proberen om de plugjes opnieuw op de kabel te zetten. Had eerst ook dat alleen 10Mb werkte, 100 niet. teruggegaan naar winkel, alleen plugjes opnieuw erop, en toen werkte het wel.

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan.
Ook nieuwe kabel waar geen enkel schrammetje op zit gekocht.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Als het niet aan de kabel ligt dan moet het wel aan de kaartjes liggen. Dat kan hardware zijn maar waarschijnlijk zijn het de drivers of instellingen.

Geeft je apparaatbeheer foutmeldingen? Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd?

There is no place like 127.0.0.1

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 16:54 schreef EAB het volgende:
al gedaan.
Ook nieuwe kabel waar geen enkel schrammetje op zit gekocht.
domme vraag.. maar is die kabel wel shielded?

anders gesteld... heb je UTP of STP gebruikt?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ook gewone utp kabels (non-shielded) kunnen die afstand makkelijk aan. En anders heb je BAGGER bekabeling. Ik zeg: weet je zeker dat de draadjes allemaal op hun plaats zitten in die stekkertjes? In de faq networking staan geloof ik de plaatjes wel met de goede volgorde. (let op: 1:1 is niet voldoende!!!) En anders: nieuwe drivers installeren.

Staan ze toevallig op full duplex??
Zet ze dan is op half duplex...
en andersom.

Verwijderd

Heb je je wel aan de kleurcode gehouden ? :) 10 mbit maakt dat niet zo veel uit maar 100mbit gaat verkeerd...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 19:34 schreef DRG het volgende:
Heb je je wel aan de kleurcode gehouden ? :) 10 mbit maakt dat niet zo veel uit maar 100mbit gaat verkeerd...
hm..
ik kan 2 manieren bedenken om dit op te vatten... maar in beide gevallen onzin...
1) De kleuren die je gebruikt maken geen zak uit; ZOLANG je maar de juiste verbindingen maakt...
2) Verkeerde verbinding (kleuren :? ) levert ook bij 10 MBit problemen op

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

wfvn, wat DRG bedoelt is wel degelijk belangrijk, omdat de paren niet zitten zoals een leek dat zou denken :
paar 1 -> pin 1 & 2
paar 2 -> pin 3 & 6 !!!!
paar 3 -> pin 4 & 5 !!!!
paar 4 -> pin 7 & 8
en als je naief gewoon de paren op opeenvolgende pinnen knijpt, krijg je een kabel waar je op korte afstanden (< 5m) en met 10 Mbps nog wel weg komt, maar bij langere afstanden hopeloos problemen krijgt.

Aan de andere kant, hij zegt dat hij de kabel gekocht heeft, dus ik ga er vanuit dat die wel klopt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 23:00 schreef mvdejong het volgende:
wfvn, wat DRG bedoelt is wel degelijk belangrijk, omdat de paren niet zitten zoals een leek dat zou denken :
paar 1 -> pin 1 & 2
paar 2 -> pin 3 & 6 !!!!
paar 3 -> pin 4 & 5 !!!!
paar 4 -> pin 7 & 8
en als je naief gewoon de paren op opeenvolgende pinnen knijpt, krijg je een kabel waar je op korte afstanden (< 5m) en met 10 Mbps nog wel weg komt, maar bij langere afstanden hopeloos problemen krijgt.
Okee... weer wat geleerd... thanx
Ik dacht dat het te maken had met het feit dat niet alle draden gebruikt worden (kijk voor de grap eens in een hub.... daar zie je maar 4 van de 8 pennen zitten die contact maken....)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

jah 1,2,3 en 6
10/100MBit

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid.
Ik heb een nieuwe kabel gekocht exlusief pluggies.

Die heb ik er zelf op gezet.
Maar dat zal ik dan nog maar een keer controleren.
Ik had het van één of andere vage site gehaald.
Waar kan ik zeker weten de goede en duidelijke uitleg vinden over crosslinks?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 23:52 schreef ThaHandy het volgende:
jah 1,2,3 en 6
10/100MBit
waar dienen die overige 4 aders voor dan.... die betaal ik toch niet voor JAN L*L :?
Pagina: 1