Krijg geen beeld op mijn monitor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-07-2024
Mijn vraag
Waarom krijg ik geen beeld op mijn monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT))
MSI Z390-A PRO
G.Skill Ripjaws V 16GB - F4-3200C16D-16GVKB
MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G
MSI Optix MAG251RX Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn systeem was een i7 6700K i.c.m een MSI Z170 pro, 16 gb ram een Gigabyte R9 290 met een Benq 2411Z scherm.

Hiermee had ik geen problemen.
In augustus 2019 kocht ik de MSI Optix MAG251RX Zwart videokaart.
Deze werkte niet op het bovenste slot van het moederbord en ook niet op de middelste.
Op de onderste kreeg ik het wel werkend en had ik ook beeld, aangesloten via DP.
In mei 2020 verving ik mijn scherm voor de MSI Optix MAG251RX Zwart.
Deze werkte ook.

Nu had ik van de week mijn pc los gehaald en heb ik de fans eruit gehaald en het stof van de fans af gehaald.
Ik wilde toch mijn videokaart weer op het bovenste slot proberen zodat die niet zo dicht op mijn voeding zit.
Werkte nog steeds niets. Vervolgens videokaart weer op de onderste gezet en kreeg ik geen beeld.
Scherm geeft aan dat hij de DP niet ziet. Ook hdmi geprobeerd maar werkt ook niet.

Computer van mijn maatje opgehaald. Deze aangesloten en kreeg direct beeld. Via DP en hdmi.
Vervolgens zijn videokaart in mijn kast gezet en werkte ook op geen enkele slot.
Dus ik dacht dat het met het moederbord te maken had.

Vervolgens nieuwe processor, I7 9700K met de MSI Z390 PRO en 16 gb ram aangeschaft.
Dit bij Azerty laten doen i.c.m assemblage. Dus moederbord is vanuit daar geupdate en de cpu is er ook opgezet. Daar hebben ze de nieuwe componenten getest.
Thuis alles in elkaar gezet. Weer geen beeld bij dp en hdmi.

Vervolgens weer videokaart van mijn maatje erin gezet, dit is een R9 290, maar ook dat werkte niet.
Daarna ook de voeding van mijn maatje op dat van mij aangesloten maar ook daarmee geen beeld.
Vervolgens alles weer omgebouwd waar het hoorde. Mijn computer weer geprobeerd en nog steeds niets. Mijn maatje zijn computer er weer aan en direct beeld. Mijn computer beneden aangesloten op de tv via hdmi en ook daar geen beeld.

Ik ben ten einde raad.

Beste antwoord (via Munster.! op 21-07-2020 09:39)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Munster.! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Ik zal even kijken. Maar het gekke is dat het wel gewoon gewerkt heeft. Dus als het de kabel van de kaart zou moeten zijn had die eerder ook niet kunnen werken lijkt mij.
Of doordat onderste PCIe slot niet vol bezet is aan pinnen gaf het geen problemen. Maar lijkt me dat de kaart ook niet lekker in het slot zit want hij zit een beetje scheef.

Kan ook zijn dat de kaart de kabel wel detecteerde, maar dat hij nooit goed gewerkt heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 20-07-2020 22:49 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Krijg je wel beeld als je de DisplayPort-uitgang van het moederbord (dus niet van de videokaart, laat die dus ook even uit je systeem) gebruikt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Had dit al wel geprobeerd voordat ik de nieuwe componenten had aangeschaft. Ook dit werkte niet. Zojuist ook geprobeerd nu de nieuwe componenten erin zitten. Nog steeds geen beeld.

Alle fans draaien gewoon. Ook de videokaart zet zijn verlichting aan zodra ik het spul aan zet. De fans draaien totdat het scherm zegt dat die de DP niet vind. Daarna stoppen de fans van de kaart met draaien. Licht blijft wel gewoon branden.

[ Voor 40% gewijzigd door Munster.! op 20-07-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Lijkt me sterk dat zowel je oude combi als je nieuwe combi kapot is. Begin met het minimale, en probeer het desnoods zonder het in je kast in te bouwen. Pak alleen moederbord + processor + geheugen, sluit dat aan op de voeding, zonder het in de kast te stoppen, en probeer het daarmee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:58
Heb je wel de extra power aansluitingen opo de videokaart gedaan?
Je hebt het ook over boven midden en onder, maar beide mobo's hebben maar 2 sloten voor GPU...

Dus vraag me een beetje af wat je bedoeld en probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Dieks77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:10:
Heb je wel de extra power aansluitingen opo de videokaart gedaan?
Je hebt het ook over boven midden en onder, maar beide mobo's hebben maar 2 sloten voor GPU...

Dus vraag me een beetje af wat je bedoeld en probeert?
Ik sluit er een 6 pins en een 8 pins op aan. De eerste moederbord die ik had, had drie aansluitingen. Welke ik nu heb inderdaad 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Zou je misschien even een foto kunnen maken van hoe je het er nu in hebt hangen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk3OEpbEwnMIz5iLvb5BIH_qxDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4KJrDy3zcUGwa0qcvuKpdoN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0E1V5Rr1YQP-f4dVfzOo5v-uME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfO3iSm0aWf5CCxv3U0t3CRe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cH2OTNI5d0x-yF4G86TXGj-PNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPrwHg1tPDS3NzfTgJsXD0pg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
M2M schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:17:
Zou je misschien even een foto kunnen maken van hoe je het er nu in hebt hangen?
Gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Wat voor 6 pin heb je op je Video kaart zitten? Volgens mij zijn je aansluitingen verkeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAAuBefeffHxN_PeVq-vWT569sI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OFd3daT5mFvY1GqmpKbK2ITd.png?f=fotoalbum_large

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Het is lastig te zien op de foto's, je hebt toch wel de mobo spacer schroefjes gebruikt?
oh en tip die al eens eerder eggeven is, probeer eens zónder videokaart erin en dan monitor aansluiten opdirect op je mobo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Wim-Bart schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:41:
Wat voor 6 pin heb je op je Video kaart zitten? Volgens mij zijn je aansluitingen verkeerd:

[Afbeelding]
Hoe zou ik de kabels dan aan moeten sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Dieks77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:42:
Het is lastig te zien op de foto's, je hebt toch wel de mobo spacer schroefjes gebruikt?
oh en tip die al eens eerder eggeven is, probeer eens zónder videokaart erin en dan monitor aansluiten opdirect op je mobo,
Ja heb schroefjes gebruikt welke vanaf de andere mobo kwamen en die heeft altijd gewerkt. Heb monitor al direct op mobo geprobeerd. Werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Munster.! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Hoe zou ik de kabels dan aan moeten sluiten?
Ik zit even te kijken, is de 6-pins kabel wel een PCIe kabel? Staat dat er op? Op de 8 pins staat PCIe maar op de 6 pins niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 20-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Wim-Bart schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Ik zit even te kijken, is de 6-pins kabel wel een PCIe kabel? Staat dat er op?
Ik zal even kijken. Maar het gekke is dat het wel gewoon gewerkt heeft. Dus als het de kabel van de kaart zou moeten zijn had die eerder ook niet kunnen werken lijkt mij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Munster.! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Of doordat onderste PCIe slot niet vol bezet is aan pinnen gaf het geen problemen. Maar lijkt me dat de kaart ook niet lekker in het slot zit want hij zit een beetje scheef.

Kan ook zijn dat de kaart de kabel wel detecteerde, maar dat hij nooit goed gewerkt heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 20-07-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Munster.! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Ja heb schroefjes gebruikt welke vanaf de andere mobo kwamen en die heeft altijd gewerkt. Heb monitor al direct op mobo geprobeerd. Werkt ook niet.
Deze bedoel ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZih8AvcYcWW8FmWJlMVzM8y_PY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WDvYxC2LS6bSDsZy9iplSzKJ.jpg?f=user_large
Die komen tussen je mobo en de kast,

Het Ram zit ook niet goed, dat moet in slot 2 en 4 vanaf je cpu gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dieks77 op 20-07-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Wim-Bart schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Ik toch is naar de scheefheid van die kaart gekeken. Stond idd iets scheef. Heb hem kaarsrecht gehouden met opstarten. Kreeg direct beeld. Hardstikke bedankt. Is het nu toch weer allemaal terecht. Heb je ook een idee hoe ik de kaart goed strak recht kan krijgen? Hij loopt voornamelijk achteraan wat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munster.!
Dieks77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:52:
[...]

Deze bedoel ik [Afbeelding]
Die komen tussen je mobo en de kast,

Het Ram zit ook niet goed, dat moet in slot 2 en 4 vanaf je cpu gezien.
Ja die dingen zitten er inderdaad tussen. De reactie hier boven heeft me geholpen om weer beeld te hebben. Bedankt voor de ram tip. Had ze direct omgewisseld. Alles weer dik voor elkaar nu.

Iedereen hartstikke bedankt voor de snelle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Munster.! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:01:
[...]

Ik toch is naar de scheefheid van die kaart gekeken. Stond idd iets scheef. Heb hem kaarsrecht gehouden met opstarten. Kreeg direct beeld. Hardstikke bedankt. Is het nu toch weer allemaal terecht. Heb je ook een idee hoe ik de kaart goed strak recht kan krijgen? Hij loopt voornamelijk achteraan wat scheef.
Op de foto lijkt het wel of je CPU koeler in de weg zit...

Opzich moet het mobo deze kaart makkelijk kunnen hebben qua gewicht ook, zit zelfs een versterkt pci slot daar.
Zeker weten er echt goed ingedrukt? kun je zien/voelen door het klipje aan het eind van pci-e slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:46
Of je hebt die bracket tegen je moederbord staan, waardoor die niet lekker langs de mobo glijdt achter.
Of het klipje niet goed. Misschien zelfs de kaart er niet goed in gedrukt.

Of idd je koeler die er wat tegen aandrukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Fordius op 20-07-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ik hang de videokaart altijd op aan wat tyraps vanaf de bovenkant van de kast naar de powerconnectors. Dan zittie altijd recht en hangt het ding niet in het slot.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
M2M schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 01:18:
ik hang de videokaart altijd op aan wat tyraps vanaf de bovenkant van de kast naar de powerconnectors. Dan zittie altijd recht en hangt het ding niet in het slot.
Ik heb er zelf geen tyraps aan gemaakt want dat ziet er namelijk niet uit met een raampje ;) ik heb een mooi klein "balkje" gemaakt en zwart geschilderd zodat hij niet opvalt. Het balkje zit dan tussen de onderkant van de kaart en staat tegen de onderkant van de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Knee-Buckler schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Ik heb er zelf geen tyraps aan gemaakt want dat ziet er namelijk niet uit met een raampje ;) ik heb een mooi klein "balkje" gemaakt en zwart geschilderd zodat hij niet opvalt. Het balkje zit dan tussen de onderkant van de kaart en de onderkant van de kast.
Een esthetisch verantwoorde computer is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ook al wordt het officieel zo ondersteund, een hangende videokaart ben ik toch minder voorstander van. Ophangen of ondersteunen, al dan niet met RGB zal ook altijd mijn advies blijven.

-_-

Pagina: 1