Toon posts:

Beste videokaart als cadeau voor mannetje?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.138 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn man een videokaart kopen. Hij is een ervaren pc builder en een fanatiek gamer.

Wat raden jullie aan? Budget rond de €400.

Alvast bedankt!
...

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

De AMD Radeon RX5700XT is de best presterende kaart in die prijsklasse.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:36:
Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn man een videokaart kopen. Hij is een ervaren pc builder en een fanatiek gamer.

Wat raden jullie aan? Budget rond de €400.

Alvast bedankt!
...
Wat heeft ie nu voor videokaart ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
En welke voeding niet te vergeten. RX 5700 XT kan je zeker niet aan elke voeding vast knopen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geef hem een bon van zijn favoriete hardeware (web)shop ;) dan kan ie zelf kiezen wat ie ermee koopt, maar je kan er natuurlijk wel een kaartje bij doen met een kleine verwijzing voor een nieuwe graka :)

Om je echt verder te kunnen helpen moeten we natuurlijk weten wat er nu in zijn pc steekt en welke spellen ie speeld ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 20-07-2020 23:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 18:29
Damic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:49:
Geef hem een bon van zijn favoriete hardeware (web)shop ;) dan kan ie zelf kiezen wat ie ermee koopt, maar je kan er natuurlijk wel een kaartje bij doen met een kleine verwijzing voor een nieuwe graka :)

Om je echt verder te kunnen helpen moeten we natuurlijk weten wat er nu in zijn pc steekt en welke spellen ie speeld ;)
Soort van dit, als hij zo into PC's en gaming is dan zal het goed bedoeld zijn maar de juiste keuze videokaart kan hij eigenlijk alleen zelf maken (al dan niet deels overtuigd door externe)

Wat voor mij en m'n vrouw altijd wel een succes is, elkaar een "experiences" kado doen. Dit omdat je het meeste toch al hebt gekocht of in jouw geval imo een persoonlijke overwogen keuze die lastig te maken door een ander.
Betreft experience kado, denk dan aan een film diner (eten adhv wat in de film voorkomt) of boot tochtje + picknick (nu lekker weer en enigszins 1.5meter proof).

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Zelf laten kiezen inderdaad ;)
Wat nuttig is met dat budget is natuurlijk ook sterk afhankelijk van zijn huidige hardware. Je kunt er wel een RX5700XT in duwen maar als hij draait op een 1st gen i5 heeft dat weinig meerwaarde.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:36:

Hij is een ervaren pc builder en een fanatiek gamer.
...
Ten eerste... wat een geluksvogel zeg dat zijn vrouw op tweakers tips vraagt voor een cadeau! Denk dat menig tweaker daar al jaloers op is :)
Bij mij thuis gaat het meestal zo:
Ik: Hmm spel X loopt niet zo lekker meer. Denk dat ik eigenlijk een nieuwe videokaart nodig heb.
Vrouw: zucht, hoeveel gaat ons dat kosten? Toch geen 300 euro he?
Ik: Eh... degene die ik op t oog heb is 600.
Vrouw: WAT?!! zo veel voor een videokaart?!?!
Ik: Ja maar... dan kan mijn "oude" videokaart weer naar zoon X want die pc kan ook wel een boost gebruiken.
Vrouw: Ach je doet toch wel wat je wilt
Ik: dus t is ok?
Vrouw: dat zei ik niet... maar als je t nodig hebt. De auto moet binnenkort ook nog gekeurd worden he!
Ik: Besteld!

Als hij een ervaren pc builder en fanatiek gamer is dan is de kans toch groot dat ie al een goede kaart heeft? Of... hoor je hem regelmatig klagen dat z'n videokaart te traag is oid? ;)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-01 13:39
JohnnyV76 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Ten eerste... wat een geluksvogel zeg dat zijn vrouw op tweakers tips vraagt voor een cadeau! Denk dat menig tweaker daar al jaloers op is :)
Ik: Hmm spel X loopt niet zo lekker meer. Denk dat ik eigenlijk een nieuwe videokaart nodig heb.
Ik: Ja maar... dan kan mijn "oude" videokaart weer naar zoon X want die pc kan ook wel een boost gebruiken.
Vrouw: dat zei ik niet... maar als je t nodig hebt. De auto moet binnenkort ook nog gekeurd worden he!

Als hij een ervaren pc builder en fanatiek gamer is dan is de kans toch groot dat ie al een goede kaart heeft? Of... hoor je hem regelmatig klagen dat z'n videokaart te traag is oid? ;)
off topic: Dit is exact hoe het bij mij gegaan is toen ik een nieuwe PC moest :D hahahah :+

on topic: probeer te achterhalen wat hij nu heeft, en waar hij tegenaan loopt. Zomaar een videokaart halen heeft niet zoveel zin. Als jij bij wijze van een 5700XT haalt, maar hij heeft er al een 2070/80 in zitten dan schiet je er niets mee op.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zal vooral afhankelijk zijn van de gewenste resolutie. Check dit artikel van de buren eens voor een uitgebreide vergelijking: https://nl.hardware.info/...oet-je-kopen---april-2020.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
[...]

Niet alleen dat, ze heeft nog speciaal een account aangemaakt hiervoor ook. Respect :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Vroeger ging het ook zo bij ons(toen w net samen woonden), nu eigen geld voor dit soort.

Grote kans dat 'mannetje' al een GTX1080 heeft of beter. daarom is het ook van belang dat we weten wat hij nu gebruikt @Verwijderd RTX2060 heeft dan weinig nut(wat 400,- kost)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-01 12:37
De beste videokaart kan ik je zelf niet mee helpen… daar zijn hierboven veel betere reacties over :) Maar dat je überhaupt zo'n cadeau wil geven als 'leek', verdient op z'n minst een etentje van zijn kant! :D

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
[...]

Hahaha, ik ben blij dat het bij mij precies andersom verloopt. Als ik een nieuwe GPU wil kopen dan zitten m'n partner en zusje met smart te wachten... Dan word alles nl. weer een plekje doorgeschoven. :+

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:07
Damic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:49:

Absoluut dit. Je partner heeft er als pc builder waarschijnlijk ook veel plezier van om zelf uit te zoeken wat het beste bij hem past. Je kan natuurlijk altijd stiekem proberen te peilen of hij graag zou willen upgraden naar een bepaald merk/kaart, dan heb je meer kans van slagen.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 21:38

OmeJoyo

This is me

[...]

Tja, hier wilde mijn vrouw gewoon dezelfde build hebben als ik! We spelen veel dezelfde spellen en die moeten bij haar net zo goed draaien als bij mij 8)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@OmeJoyo dus als jij je pc upgrade is de pc van je vrouw ook ineens aan de beurt, nice :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 21:38

OmeJoyo

This is me

Damic schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:07:
@OmeJoyo dus als jij je pc upgrade is de pc van je vrouw ook ineens aan de beurt, nice :)
Met als nadeel dan dan ik altijd moet zorgen dat er dubbel budget is :P

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:07
OmeJoyo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Tja, hier wilde mijn vrouw gewoon dezelfde build hebben als ik! We spelen veel dezelfde spellen en die moeten bij haar net zo goed draaien als bij mij 8)
Dat is hier ook één van de aankomende projecten, twee exact dezelfde PC's bouwen zodat er geen gezeur is dat die van mij beter is.
En dan kan ik eindelijk aantonen dat mijn vriendin haar PC's altijd langzamer weet te krijgen })

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
OmeJoyo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Met als nadeel dan dan ik altijd moet zorgen dat er dubbel budget is :P
Dat heb ik dan net goedkoper opgelost. Haar games draaien even vlot als die van mij omdat zij 1080p draait en ik 1440p. In haar beleving draait haar systeem net zo goed als dat van mij :+

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik vind de daadwerkelijke videokaart in mn handen toch wel een pluspunt als kado.

Je kunt (met wat hulp) prima de "beste" keuze kopen, als het hem echt niet bevalt (omdat het perse AMD/Nvidia moet zijn bijvoorbeeld) kan ie hem altijd binnen 2 weken omruilen.

Voor het beste advies moeten we inderdaad wel weten wat ie nu heeft (huidige videokaart, processor, voeding, behuizing).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Nog los van ons beleid, als hij ervaren PC builder is weet hij waarschijnlijk haarfijn wat hij wil en jij blijkbaar niet. Dat is vragen om teleurstelling of onnodig gebruik Wet Koop op Afstand. Als je per se hardware wilt kopen doe je er goed aan te weten exact wat hij wil, maar suggestie van een bon oid is beter.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.