Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Game/Muziek 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daan1071
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11 21:22
Goedenavond beste Tweakers,

Aangezien de laptop die ik heb, niet de dingen kan doen die ik graag zou willen doen, ben ik van plan om wederom een pc aan te schaffen. Op dit moment zit ik op een laptop, deze is snel genoeg voor schoolwerk, maar niet voor gamen en het hobbyachtige muziek maken door middel van FL Studio. Daarom game ik nu voornamelijk op een pc die gebruikt wordt door meerdere leden van de familie, maar praktisch is dit natuurlijk niet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem zal gegamed worden. Het enige spel wat ik speel is Rocket League, dit wens ik op 250fps te spelen, het liefst zo constant mogelijk. Dit is met relatief lichte hardware al te realiseren, weet ik uit ervaring Daarnaast wil ik gaan experimenteren met muziek maken voor mijzelf. Ook daar is mijn laptop niet echt geschikt voor. Dit gebeurd in FL Studio. In de toekomst zullen er ook meerdere dingen worden toegevoegd, zoals een keyboard en enkele plugins. Aangezien deze software profiteert van de CPU heb ik hier een iets zwaardere voor gepakt. Maar misschien is dat overbodig?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zal de PC zelf assembleren en het liefst rond de 1000 euro. Iets er boven of iets er onder maakt niet uit, als het maar goed is. Bovendien zal ik voor de GPU waarschijnlijk een tweedehands halen hier op V&A.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nope, monitor, kasten toebehoren vallen buiten dit budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. AMD of Intel maakt voor mij niet uit. Het enige waar ik een beetje meezit is dat AMD en muzieksoftware soms niet even goed door een deur kunnen. Het schijnt ook met meerdere keyboards en plugins niet zo goed te werken. Ik weet dit niet zeker, dus misschien is dit complete onzin.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo weinig mogelijk lampjes, dat is het enige eigenlijk

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van dit lijstje? Het is inmiddels weer eventjes geleden dat ik heb gekeken naar het samenstellen van pc's dus er zitten waarschijnlijk wat foutjes in.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 295,05€ 295,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 117,-€ 117,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G€ 348,-€ 348,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 65,90€ 65,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 108,90€ 108,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,23

[ Voor 34% gewijzigd door Daan1071 op 20-07-2020 21:30 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:39
Welke behuizing heb je in gedachten?

• Daan1071
Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet over uit. Voorheen heb ik voornamelijk met atx-builds gewerkt. Een enkele keer zelfs nog groter (u-Atx?) Ik zit te twijfelen tussen een itx build of een atx build, aangezien ik daarmee ruimte kan besparen. Voor dusver weet ik het nog niet.

Voor ATX dacht ik aan zoiets. Ik vind de gesloten kast er niet verkeerd uit zien:
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,86€ 64,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,86

[ Voor 47% gewijzigd door Daan1071 op 20-07-2020 22:13 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Daan1071 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet over uit. Voorheen heb ik voornamelijk met atx-builds gewerkt. Een enkele keer zelfs nog groter (u-Atx?) Ik zit te twijfelen tussen een itx build of een atx build, aangezien ik daarmee ruimte kan besparen. Voor dusver weet ik het nog niet.

Voor ATX dacht ik aan zoiets. Ik vind de gesloten kast er niet verkeerd uit zien:
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,86€ 64,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,86
Dat is een prima stille kast met stof filters en kwalitatief goede case fans.

De 3 meest gebruikte standaard maten moederborden zijn trouwens
ATX > Micro-ATX ook wel mATX of uATX genoemd > Mini-ITX.

In die kast passen ze alle 3, maar ik zou gaan voor of een ATX of een Micro-ATX. Die laatste is wat kleiner, maar ook wat goedkoper in aanschaf. Bovendien zie je dat niet in een dichte kast.

Wat voor audio interface gebruik je voor FL Studio?

• Daan1071
Djarune schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Dat is een prima stille kast met stof filters en kwalitatief goede case fans.

De 3 meest gebruikte standaard maten moederborden zijn trouwens
ATX > Micro-ATX ook wel mATX of uATX genoemd > Mini-ITX.

In die kast passen ze alle 3, maar ik zou gaan voor of een ATX of een Micro-ATX. Die laatste is wat kleiner, maar ook wat goedkoper in aanschaf. Bovendien zie je dat niet in een dichte kast.

Wat voor audio interface gebruik je voor FL Studio?
Heb op dit moment nog geen audio-interface, maar deze heb ik absoluut nog nodig. De piano kan ik nu ook rechtstreeks aansluiten, maar dat is met meerdere dingen, zoals keyboard en microfoon, handiger via zo een ding. Daarvoor ga ik nog wat advies inwinnen.

Ik denk dat ik qua maat voor atx ga, aangezien daar de meeste gpu's etc wel inpassen. Dit is handig voor eventuele upgrades.

Is voor de rest van de pc alles goed in orde. Daarmee bedoel ik, is de CPU toereikend? Past het bij elkaar?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Je zou IPV dit bord een MSI b550 bord van rond 150 euro kunnen pakken. Die heeft net wat betere chipset :)
Kijk ook even of een AMD 5600xt / 5700 niet bijna even duur is. Die zijn beiden een stuk sterker.

Pa, controleer wanneer je een audio set koopt of deze meer Intel of AMD compatibel is. Normaal koop je alles tegelijk, zodat je goed kan vergelijken wat het qua prijs /prestaties doet.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Je had het waarschijnlijk zelf al opgezocht, maar met een RTX 2060 kan je rocket leage op 250FPS spelen. (1080p) Soms dropt ie naar 200FPS, maar dat lijkt mij geen probleem. Want waarschijnlijk stuurt je beeldscherm maar 60FPS aan en anders maar 144FPS.

• Daan1071
99ruud99 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:15:
Je zou IPV dit bord een MSI b550 bord van rond 150 euro kunnen pakken. Die heeft net wat betere chipset :)
Kijk ook even of een AMD 5600xt / 5700 niet bijna even duur is. Die zijn beiden een stuk sterker.

Pa, controleer wanneer je een audio set koopt of deze meer Intel of AMD compatibel is. Normaal koop je alles tegelijk, zodat je goed kan vergelijken wat het qua prijs /prestaties doet.
Goede tip van het b550 bord, was mijzelf een beetje ontlopen dat die serie er ook al weer was. Even in verdiepen dus.. Ook de AMD zal ik even kijken qua GPU, als daar iets moois tussen zit zal ik daar iets uit kiezen.

Qua audio set zal ik inderdaad kijken naar de meer amd compatibel producten, aangezien ik AMD betere prijs/kwaliteit vind hebben
Glamourt schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:38:
Je had het waarschijnlijk zelf al opgezocht, maar met een RTX 2060 kan je rocket leage op 250FPS spelen. (1080p) Soms dropt ie naar 200FPS, maar dat lijkt mij geen probleem. Want waarschijnlijk stuurt je beeldscherm maar 60FPS aan en anders maar 144FPS.
Dat droppen is inderdaad geen probleem. De "familie" pc haalt ook geen constante 250 fps. Het zal een 144 hz monitor worden, dus als het daarboven blijft is het prima.

• Glamourt
Kan je dan niet beter een 1440p 144mhz monitor nemen? Dan kan je een groter (27 inch,) beeldscherm kopen. Heb zelf ook een 27 inch maar dan 4k. Lijkt het of je nog meer ruimte heb.

Maar op 4k ga je geen 144 fps halen. Ja met een RTX 2070 super. Als je een iets groter scherm neemt, is het fijner om video's of audio mee te bewerken. Heb er zelf nog een oude 22 inch full HD monitor naast staan. Waar ik meestal Google op heb open staan als ik even iets snel moet opzoeken. Waar ook al weer die ene setti g staat, of gewoon kijk naar video's hoe andere het doen. Kan je het op het 27 inch scherm ernaast het na doen en je eigen draai eraan geven. Bijvoorbeeld als je een website wilt maken met als thema muziek

[ Voor 7% gewijzigd door Glamourt op 21-07-2020 11:58 ]

• Daan1071
Glamourt schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:48:
Kan je dan niet beter een 1440p 144mhz monitor nemen? Dan kan je een groter (27 inch,) beeldscherm kopen. Heb zelf ook een 27 inch maar dan 4k. Lijkt het of je nog meer ruimte heb.

Maar op 4k ga je geen 144 fps halen. Ja met een RTX 2070 super. Als je een iets groter scherm neemt, is het fijner om video's of audio mee te bewerken. Heb er zelf nog een oude 22 inch full HD monitor naast staan. Waar ik meestal Google op heb open staan als ik even iets snel moet opzoeken. Waar ook al weer die ene setti g staat, of gewoon kijk naar video's hoe andere het doen. Kan je het op het 27 inch scherm ernaast het na doen en je eigen draai eraan geven. Bijvoorbeeld als je een website wilt maken met als thema muziek
Hmmm.. ik zit zelf wel een beetje te twijfelen tussen 1080p en 1440p. In ieder geval wil ik twee monitoren, vind ik praktisch om te werken. Dus ik zou een mix van beide kunnen pakken. Het enige is wel dat ik overtuigt moet worden van 1440. Heb veel gegamet op een 1080p 27 inch en vond het beeld zo erg niet in vergelijking met 1440p. Zal ik dus nog even naar kijken. Desnoods haal ik een krachtigere gpu via v@a.

• Glamourt
Tussen 1440p en 1080p zit ook niet zoveel verschil. Al hoewel 1080p vind ik toch net wat te blokkerig op mijn 27 inch scherm. Maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders. Ik was zoiezo altijd al een hoge pixel rate gewend.

Want kom van een 1080p 22 inch scherm af. Zelfs toen had ik meer pixels per cm dan op een 27 inch 1440p scherm. In ieder geval nu ik 4k gewend ben wil ik nooit meer meer terug. Maar gebruik het scherm meer voor productiviteit dan gamen. Wil je meer gamen is 144hz en freesync toch wel een must have. Dat is amper haalbaar op 4K, je zal het met sommige spellen aantikken met een rtx 2080ti, maar dan heb je ook het scherm nog nodig. Dan zit je al gauw met je setup tegen de 3 a 4 duizend euro aan. Dat is voor de meeste niet ha haalbaar. Het is 1440p of 1080p als je meer budget wilt voor gamen
Pagina: 1