"Next-gen-console-proof" TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zoek een?
Een televisie waar ik de komende jaren mee vooruit kan.

Wat is je budget?
Als het even kan wil ik onder de 1000 euro blijven, maar voor de juiste oplossing kan ik erboven gaan zitten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil met name een TV die gebruik gaat maken van de mogelijkheden van de nieuwe consoles die eind dit jaar uit komen. Met name de Playstation 5. Daarnaast kijk ik series en films via streaming services.

Ik speel eigenlijk geen shooters, maar ik ben wel degelijk gevoelig voor een hogere framerate - ik merk dat altijd direct aan mijn ogen.

Ik zit een meter of 3 van de TV af - ik had een 49" en dat vind ik ook voldoende, tenzij ik er op achteruit ga in kwaliteit. Dan wil ik groter best overwegen.

Geluid is geen issue, ik ga sowieso een soundbar erbij kopen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De "PS5-proof" zaken die ik kan vinden zijn VRR en HDMI 2.1. Wat me dan weer totaal niet duidelijk is, is welke TVs dit hebben. Vaak zie ik het soort HDMI er niet eens bij staan.

Ik hoor mensen zweren bij de LG C9, maar die is dan weer een beetje boven budget (of moet ik het er gewoon aan uitgeven?).

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke andere TVs hebben jullie gevonden die goed zijn voor de PS5?

[ Voor 5% gewijzigd door Arachas op 20-07-2020 18:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Lees dit artikel eens: reviews: Hdmi 2.1 en de implementatie op televisies

Hier staat al genoeg info in. Heb zelf sinds een anderhalf maand een 65" C9, en zou persoonlijk niks anders meer willen dan oled. De hoeveelheid kleuren spatten echt van het scherm af! Al is dat wel persoonlijk natuurlijk. Ga eens kijken in (een degelijke) winkel om te vergelijken ;)

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij waren de adviezen in je vorige topic idd meer uitgeven en "minstens" een C9.

Op 4m afstand is een 55" eigenlijk al te klein om optimaal te genieten van UHD-films dus je ziet snel de bui aankomen dat "groot" en "budget" absoluut niet matchen nu.

/edit: alle "bekende" HDMI2.1 TV's: https://tweakers.net/tele...FlijpJVtJKhoaG5pVJsbW0tAA dus begrijp even niet waarom je in je startpost nogal vaag doet over welke modellen 2.1 hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2020 18:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Dank!

Even over waarom ik het vaag vind: twee redenen. Allereerst heb ik deze artikelen met Google niet kunnen vinden. Ten tweede is het ook nog maar de vraag wat voor features de PS5 gaat gebruiken.

Oh ennuh, 4m 55", pff... ik vind dat groot zat hoor. ;)

Over die lijst met 2.1 HDMI modellen op Tweakers: heel nuttig, top. Maar: ik lees op internet dat de NANO's waardeloos zijn, net als de SM modellen. Of stiekem alles van LG?

[ Voor 25% gewijzigd door Arachas op 20-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Mijn huidige tv (Samsung EU46D6750) heeft het gisteren begeven en dus ben ik ook op zoek naar een tv waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Mijn wensenlijstje is nagenoeg hetzelfde als de jouwe: films, series en vooral de Playstation zijn zaken waarvoor hij het meest gebruikt gaat worden.
Qua budget zit ik in dezelfde prijsklasse te kijken, zo rond de 1000 euro.

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op deze:
pricewatch: Samsung 55Q85R Zwart
Wellicht ook een optie voor jou?

Qua formaat hoeft het van mij ook niet groter dan 55".
Mijn huidige tv is 46" en dat vind ik eigenlijk al een prima formaatje, 9" groter zal wel weer even wennen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 21-07-2020 09:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Arachas schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:33:
Dank!

Even over waarom ik het vaag vind: twee redenen. Allereerst heb ik deze artikelen met Google niet kunnen vinden. Ten tweede is het ook nog maar de vraag wat voor features de PS5 gaat gebruiken.
De features zijn inderdaad een dingetje; het is allicht een idee dan eerst in te gaan lezen in alle TV-technologie zodat je weet wat wat is al de PS5 wordt aangekondigd en welke licenties erbij zitten (bijvoorbeeld stel geen Freesync dus dan zou de TV van @dvdkiwi niet voldoen).
Oh ennuh, 4m 55", pff... ik vind dat groot zat hoor. ;)
Dat kan. Dat is persoonlijk. Het is dat geld een dingetje is maar ik geniet erg van grotere schermen op minder afstand :)
Over die lijst met 2.1 HDMI modellen op Tweakers: heel nuttig, top. Maar: ik lees op internet dat de NANO's waardeloos zijn, net als de SM modellen. Of stiekem alles van LG?
Lees even een paar uur rond op (bijvoorbeeld) rtings.com maar ook personen hier zoals een @Major_ton hebben erg goede posts gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

MAX3400 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:27:
[...]
(bijvoorbeeld stel geen Freesync dus dan zou de TV van @dvdkiwi niet voldoen).
Als ik hier kijk zie ik de Samsung Q85* modellen in de lijst staan die dit wél ondersteunen. of interpreteer ik het totaal verkeerd?
https://www.homecinemamag...-het-en-heb-je-het-nodig/

@MAX3400 hieronder: ah zo, mijn fout ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 21-07-2020 09:42 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ik zei bijvoorbeeld. De TV die je linkte ondersteunt alleen Freesync. Stel nu dat de PS5 die mogelijkheid niet biedt, dan is die 85R dus geen optie.

Pagina: 1