TransIP 14 day cool off for .nl domains?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glisha
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Hi, I have to post in English but would appreciate discussion in Dutch also.

1. I have registered a .nl domain with TransIP.
2. I saw that I made a mistake and canceled it (the same day).

3. When you register a domain with TransIP they force you to check the box that you forfeit the statutory 14 day cool off period. It is entirely my fault that I didn't fully understand that part.

4. They are now saying that I had to pay the invoice because they incurred cost to the underlying registrar.

5. But TransIP is a registrar for .nl domains.

Is this in accordance with SIDN rules?

Beste antwoord (via rens-br op 21-07-2020 08:22)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
Hier staat het best duidelijk uitgelegd.
Bij het afronden van jouw bestelling van een domeinnaam, geef jij ons de opdracht om je domeinnaam direct voor jou te registreren bij de daarvoor verantwoordelijke organisatie. Dit doen we binnen de bedenk-tijd van 14 dagen waarin het herroepingsrecht geldt bij de Wet koop op afstand.

Aangezien we een succesvolle registratie niet meer terug kunnen draaien, vragen we je om bij elke domeinbestelling afstand te doen van je herroepingsrecht voor deze dienst. Voor andere diensten blijft dit recht wel gelden.
https://www.transip.nl/legal-and-security/herroepingsrecht/

Voor .5 trans ip registreert bij https://www.sidn.nl/. Waar zij nu dus een registratie hebben gedaan voor jouw domein en die moet betaald worden. Zij hebben nu immers een open factuur voor die registratie.

[ Voor 86% gewijzigd door HKLM_ op 20-07-2020 17:44 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
Hier staat het best duidelijk uitgelegd.
Bij het afronden van jouw bestelling van een domeinnaam, geef jij ons de opdracht om je domeinnaam direct voor jou te registreren bij de daarvoor verantwoordelijke organisatie. Dit doen we binnen de bedenk-tijd van 14 dagen waarin het herroepingsrecht geldt bij de Wet koop op afstand.

Aangezien we een succesvolle registratie niet meer terug kunnen draaien, vragen we je om bij elke domeinbestelling afstand te doen van je herroepingsrecht voor deze dienst. Voor andere diensten blijft dit recht wel gelden.
https://www.transip.nl/legal-and-security/herroepingsrecht/

Voor .5 trans ip registreert bij https://www.sidn.nl/. Waar zij nu dus een registratie hebben gedaan voor jouw domein en die moet betaald worden. Zij hebben nu immers een open factuur voor die registratie.

[ Voor 86% gewijzigd door HKLM_ op 20-07-2020 17:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:03
De tekst bij de check box is toch vrij duidelijk?
Als je die niet begreep had je het misschien even door Google translate moeten halen?

"Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en geef opdracht tot directe levering van de domeinnaam binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ik ben me ervan bewust dat ik hiermee afstand doe van mijn herroepingsrecht. Ook bevestig ik hiermee dat ik achttien (18) jaar of ouder ben of toestemming heb van mijn ouders of verzorgers."

Voor domeinnamen geldt die 14 dagen overigens, naar mijn weten, nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 21-07-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:55
en waar hebben we het over? €4,83 voor het eerste jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glisha
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
I understand that I checked the box which made me agree that there is no 14 day cool off period. I don't understand how is that legal in the context of purchasing domain names.

As I see it, me agreeing to something that is in conflict with the law doesn't make it legal. I can't check a box that gives them the right to sell my first born child.

I have read *1 and *2 and I still can't figure out how can they tell me to waive the 14 day for domain names. As I see they are not custom made, they are not digital streaming content, I have not opened them... they are very much like phone services which the 14 day cool of is mandatory for.

I feel that because it is "only" 5 euros people ignore it, and I might be wrong. That is why I opened the discussion to see what other people are thinking.

*1 bedenktijd
*2 bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel

[ Voor 4% gewijzigd door glisha op 21-07-2020 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
It is because Transip pays a fee to SIDN for each domain registration, and this fee is being applied to you.
There is no possibility to withdraw this action.
The bedenktijd doesn't apply for domain names since it's a customized product.
Hosting on the other hand is not, because it's not a customized product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://wetten.overheid.n...2b_Paragraaf3_Artikel230p

Valt vast wel onder één van deze dingen:
De consument heeft geen recht van ontbinding bij:

f.een consumentenkoop betreffende:
1°.de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
4°.de levering van zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken;

g. de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 09:35
Een domeinnaam is een dienst op maat (gepersonaliseerd) dus de afkoelingsperiode is niet van toepassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
Ik denk dat @glisha wel een punt heeft als je kijkt naar de definitie van de bedenktijd en het afzien van de bedenktermijn ten gunste van het onmiddellijk in laten gaan van de dienst.

Volgens bovenstaande url zou TransIP in dat geval niet meer moeten rekenen dan de marktwaarde van 1 dag domeinnaamregistratie. In de praktijk zal de marktwaarde van 1 dag gelijk zijn aan de prijs van een domeinnaamregistratie van 1 jaar, althans ik heb nog nooit een kortere termijn gezien.

Daarbij is het bedrag zo gering dat het zetten van juridische stappen niet interessant is. Hooguit haal je je gelijk en zal TransIP zijn verlies nemen of, vervelender, een verplichte afkoelperiode van 14 dagen in gaan stellen (net als bij energie-, internet- en telefoonabonnementen nu het geval is).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xares schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:30:
Een domeinnaam is een dienst op maat (gepersonaliseerd) dus de afkoelingsperiode is niet van toepassing.
Oh ja? Waarom vragen ze je dan afstand te doen van je herroepingsrecht voor deze dienst? :F

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
Room42 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Oh ja? Waarom vragen ze je dan afstand te doen van je herroepingsrecht voor deze dienst? :F
Volgens mij hoeven ze dat helemaal niet te doen, maar doen ze dit om het hunzelf makkelijker te maken door mensen die dan alsnog willen annuleren te verwijzen naar die zin en checkbox in plaats van naar de wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 09:35
Room42 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Is helemaal niet verplicht om dat te vragen, maar dat doen ze om het duidelijk te maken :F

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Daarom ben ik zo gek op dit Tweakers forum.. discussies over een uitgave van 5 euro, waar men zelf een vinkje bij Akkoord heeft gezet… hij staat in mijn bookmarks..

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:21

noskill

1*1=2.

Toevoeging op @xares en @mstx

Van: https://www.thuiswinkel.o...deringen-herroepingsrecht
Uitsluiting herroepingsrecht digitale inhoud

Voor digitale inhoud die niet op een materiële drager (zoals een dvd, cd of cd-rom) is geleverd - hiermee worden vooral bedoeld app’s, muziekstream en diverse downloads - geldt een bedenktijd van 14 kalenderdagen, tenzij het product of de dienst al binnen de bedenktijd geleverd wordt. Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor zover de consument verklaard heeft om akkoord te gaan met levering van de digitale inhoud tijdens de bedenktermijn.

Let op! Deze verklaring én de verklaring dat de consument afstand doet van zijn recht op ontbinding moet in de bevestiging van de overeenkomst worden opgenomen.
Denk dat, als je je afvraagt hoe "legaal" dit is, het waarschijnlijk perfect legaal is. En zoals MacIsCool zegt... Tis maar een tientje, jammer maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
xares schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Is helemaal niet verplicht om dat te vragen, maar dat doen ze om het duidelijk te maken :F
Zojuist las ik dit artikel: https://blog.iusmentis.co...werk-wet-koop-op-afstand/

Samengevat; TransIP moet bevestiging van je hebben dat je afstand doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TwArbo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Zojuist las ik dit artikel: https://blog.iusmentis.co...werk-wet-koop-op-afstand/

Samengevat; TransIP moet bevestiging van je hebben dat je afstand doet.
Ja, precies. Dat is ook hoe ik het onthouden had. Bedankt voor het linkje. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
*knip*. Als je niks nuttigs hebt toe te voegen, voeg dan niks toe.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 21-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 13:56
To answer your question; no, SIDN doesn't have any rules regarding the 'herroepingsrecht' as the SIDN is not a legal party but simply the registrar for the .nl TLD.

Let's look at this from a non-legal perspective.

1. You order a domain from TransIP, which is a tailored product (they can't resell it to anyone else)
2. You pay for the order
3. Some time passes
4. Later that day you find out that you made a mistake (typo or whatever)
5. TransIP already completed the order for you and paid their fees to SIDN
6. You expect TransIP to pay for your mistake

The other option would be that TransIP completes orders after 14 days to avoid any occurrences of the mistake you made. That wouldn't be feasible as we're living in 2020.

Also, check the 'Algemene Voorwaarden' which you have also accepted, page 5, item #6: https://www.transip.nl/algemene-voorwaarden/.

----

TL;DR Nederlandse versie:
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
*knip* Graag de volgende keer een TR aanmaken en niet reageren.
Terminus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:34:
1. You order a domain from TransIP, which is a tailored product (they can't resell it to anyone else)
Bullshit, zie het linkje eerder gepost. TwArbo in "TransIP 14 day cool off for .nl domains?"
Het enige is dat ze tijd kwijt zijn.
2. You pay for the order
3. Some time passes
4. Later that day you find out that you made a mistake (typo or whatever)
5. TransIP already completed the order for you and paid their fees to SIDN
Dat komt dus enkel doordat TS afstand had gedaan van de bedenktijd.
TL;DR Nederlandse versie:
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Ach ja, zo kun je iedereen wel een trap na geven.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 21-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
Room42 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:18:
[...]

[mbr]*knip* Graag de volgende keer een TR aanmaken en niet reageren.[/]

[...]

Bullshit, zie het linkje eerder gepost. TwArbo in "TransIP 14 day cool off for .nl domains?"
Het enige is dat ze tijd kwijt zijn.

[...]

Dat komt dus enkel doordat TS afstand had gedaan van de bedenktijd.

[...]

Ach ja, zo kun je iedereen wel een trap na geven.
Ik bedoelde het vanuit een niet-juridisch, maar meer het redelijke perspectief. Als ik een t-shirt bestel bij een drukker met de tekst "Jaap, de oude reus uit Den Haag, is vandaag 57 geworden!" dan is dat t-shirt redelijkerwijs niet meer opnieuw te verkopen wanneer ik mijn rekening niet betaal. Wat dan blijkbaar toch anders voor domeinnamen gezien wordt, hoewel dit ook gewoon producten op maat zijn (immers, er is er maar een van, en je kunt het niet aanpassen naar iets anders zodat een andere klant het kan gebruiken). Vanuit een juridisch perspectief ligt dat bij domeinnamen weer anders, maar in dit geval moet ik dan toch de ondernemer i.p.v. de ondoordachte consument beschermen. Het is anders simpelweg niet te doen voor welke registrar dan ook om domeinnamen te leveren binnen 14 dagen na de bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Terminus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:27:
[...] (immers, er is er maar een van, en je kunt het niet aanpassen naar iets anders zodat een andere klant het kan gebruiken). [...]
Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn nul komma nul gram grondstoffen verloren gegaan door het 'maken' van het domein. Dit is niks anders dan een administratieve handeling. Bij een fysieke dienst, zoals een T-shirt, is inderdaad afval ontstaan. Dat is echter totaal niet vergelijkbaar met een domeinnaam.

Daarnaast is alles geautomatiseerd. Er is niet eens een mens aan te pas gekomen. Enkel het draaien, beheer, onderhoud, en ontwikkelen van de dienst kost het geld. Maar dat is niet meer of minder bij het annuleren van een domein.

Maar ... dat TransIP niet voor de reeds doorbelaste kosten vanuit SIDN wil opdraaien, snap ik volledig. Daarom is door TS van zijn herroepingsrecht afgezien om direct het domein te kunnen ontvangen. Anders was de levertijd 14 dagen geweest. Daarover zijn we het eens!

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 21-07-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
Room42 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn nul komma nul gram grondstoffen verloren gegaan door het 'maken' van het domein. Dit is niks anders dan een administratieve handeling. Bij een fysieke dienst, zoals een T-shirt, is inderdaad afval ontstaan. Dat is echter totaal niet vergelijkbaar met een domeinnaam.
Wat heeft het feit dat er afvalstoffen ontstaan zijn te maken ermee dat een ondernemer kosten heeft moeten maken om jouw product of dienst te kunnen leveren?

De administratieve handeling om het domein te kunnen leveren kost TransIP centjes. Die moeten ergens vandaan komen. Als iedereen een domeinnaam registreert via TransIP en erna na een dag roept 'oepsie foutje, bedankt' en TransIP moet zelf voor deze kosten opdraaien, dan kunnen ze de toko denk ik wel sluiten. |:(

Vergelijk het met de t-shirt maker, stel TS had tegelijk onderstaande besteld en dezelfde dag ontvangen:
1) De domeinnaam bij TransIP
2) Een t-shirt met zijn bestelde domeinnaam erop

Dan had hij van TransIP zijn centjes terug moeten krijgen, maar had de t-shirt drukker hem erop kunnen wijzen dat het zijn eigen fout was. Beide partijen hebben geld geinvesteerd in het leveren van het product. Of dat product nou via internet, telefoon, of een balie besteld is is daarbij niet relevant, daar hij overal dezelfde fout had gemaakt.

TL;DR: wetgeving is krom mocht de genoemde link waar zijn, los van de wetgeving is het ook gewoon redelijkerwijs en ethisch gezien onjuist om je in dit geval achteraf te beroepen op dit soort wetgeving.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Iedereen citeert hier stukjes van de Wet koop op afstand voor een consumentenkoop (koop van een roerende zaak). Een domeinnaam is geen roerende zaak, dus die artikelen zijn hier niet van toepassing. Het gaat hier om een dienst, en daarvoor geldt:
Art. 6:230p sub d BW
een overeenkomst tot het verrichten van diensten, na nakoming van de overeenkomst, indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°. de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:21

noskill

1*1=2.

GlowMouse schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:57:
Iedereen citeert hier stukjes van de Wet koop op afstand voor een consumentenkoop (koop van een roerende zaak). Een domeinnaam is geen roerende zaak, dus die artikelen zijn hier niet van toepassing. Het gaat hier om een dienst, en daarvoor geldt:

[...]
Ik betwijfel of een domeinnaam onroerend goed is.....

*edit* Zal er even aan toevoegen dat ik hier verder absoluut niets vanaf weet, volg het topic uit interesse.

[ Voor 11% gewijzigd door noskill op 21-07-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
noskill schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Ik betwijfel of een domeinnaam onroerend goed is.....

*edit* Zal er even aan toevoegen dat ik hier verder absoluut niets vanaf weet, volg het topic uit interesse.
Het onderscheid roerend/onroerend wordt alleen gemaakt voor zaken, voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objectiven. Een domeinnaam is geen zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Het onderscheid roerend/onroerend wordt alleen gemaakt voor zaken, voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objectiven. Een domeinnaam is geen zaak :P
Ik heb 0 juridische kennis, dus waarschijnlijk praat ik volledige onzin.

Maar een domeinnaam kun je verpanden. Is het zo dat je alleen "zaken" kan verpanden? Oftewel, maakt dit een domeinnaam dan geen zaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
TwArbo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Maar een domeinnaam kun je verpanden. Is het zo dat je alleen "zaken" kan verpanden? Oftewel, maakt dit een domeinnaam dan geen zaak?
Je kunt elk overdraagbaar goed verpanden (of verhypothekeren), ook als het goed geen zaak is. Als ik 10 euro van jou tegoed heb, kan ik die vordering verpanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
noskill schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:42:
Toevoeging op @xares en @mstx

Van: https://www.thuiswinkel.o...deringen-herroepingsrecht

[...]

Denk dat, als je je afvraagt hoe "legaal" dit is, het waarschijnlijk perfect legaal is. En zoals MacIsCool zegt... Tis maar een tientje, jammer maar helaas.
Die uitzonderingen zijn zeker legaal. Ik heb zelf ook een webshop welke handelt in producten welke niet geretourneerd kunnen worden. Belangrijk hierin is dat je als consument vooraf kan zien dat de producten zijn uitgesloten van retourrecht. En dat dit vlak voor bestellen doodmiddel van een checkbox ook weer naar voren komt dat je afstand doet. En daarmee explicit toestemming geeft. En daarna nog eens een bevestiging stuurt waarmee je dat nog eens aangeef.

De reden waarom? Heel simpel, zonder deze wet is elke shop binnen no time failliet. Je kan kopen wat je wil en eenvoudig je geld terug vragen. Ja zo werkt het helaas niet :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay1990
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 07:33
Room42 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Daarnaast is alles geautomatiseerd. Er is niet eens een mens aan te pas gekomen. Enkel het draaien, beheer, onderhoud, en ontwikkelen van de dienst kost het geld. Maar dat is niet meer of minder bij het annuleren van een domein.

Maar ... dat TransIP niet voor de reeds doorbelaste kosten vanuit SIDN wil opdraaien, snap ik volledig. Daarom is door TS van zijn herroepingsrecht afgezien om direct het domein te kunnen ontvangen. Anders was de levertijd 14 dagen geweest. Daarover zijn we het eens!
Ik betwijfel of die levertijd van 14 dagen mogelijk is. Dit zou betekenen dat je een domeinnaam moet reserveren bij SIDN (wat, als het al kan, ook niet gratis zal zijn) anders is er bijvoorbeeld de kans dat via een andere registrar dezelfde domeinnaam wordt geregistreerd en TransIP dit niet meer voor je kan doen. Waardoor je de domeinnaam volledig kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
stftweaker schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:21:
[...]
De reden waarom? Heel simpel, zonder deze wet is elke shop binnen no time failliet. Je kan kopen wat je wil en eenvoudig je geld terug vragen. Ja zo werkt het helaas niet :)
Ehm, zo werkt die wet juist expliciet wel. Dat heet gewoon ondernemersrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

Ik vind het wel een hele terechte vraag. Er is volgens mij geen reden waarom je een domeinnaam niet binnen 14 dagen zou moeten kunnen annuleren.

Ik lees vooral het argument dat een bedrijf waarbij je het domein afneemt kosten maakt. Vaak zijn dit bedrijven die weer via andere bedrijven domeinnamen registeren. En ga zo maar door. Een heel keten van bedrijven om maar een domeinnaam te registeren, waarbij de bedrijven in deze keten elkaar houden aan bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld minimaal 1 jaar registratiekosten betalen.

Maar daar heeft een consument dus absoluut niets mee te maken. Ik denk eerder dat de vraag of expliciet afstand doen van de mogelijkheid om te annuleren binnen 14 dagen rechtsgeldig is of niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk is er wél een reden waarom je niet kunt annuleren: Je gaat een abonnement aan bij de registrar, meestal voor de duur van een jaar (maar voor SIDN is het onbepaalde tijd). Binnen dat jaar kun je het abonnement wel stopzetten, ook per direct, maar de onkosten moeten volledig worden voldaan. Jij, als klant van TransIP hebt met de registrar te maken (=TransIP). Zij hebben met SIDN te maken en hebben daar hun verplichtingen te voldoen. Wanneer jij binnen 14 dagen besluit om af te zien van het abonnement, want praktisch per direct geleverd wordt, blijft de registrar voor 50 weken met de onkosten zitten.

SIDN houdt de registrars aan hun voorwaarden voor levering en betaling. En ja, daar horen abonnementen bij die de klanten van de registrars aangaan, dus ook jouw domein.

Wanneer je je bedenkt kun je zeker wel binnen 14 dagen opzeggen, het domein kan bij SIDN ook eerder worden gestopt, in quarantaine worden gezet en weer worden vrijgegeven. Het ontslaat je alleen niet van betaling van de volledige abonnementsperiode.

De wet Van Dam is ook niet van toepassing op deze abonnementen, er is simpelweg geen sprake van stilzwijgende verlengingen. De domeinnaamhouder moet actief de boel verlengen om er zeker van te zijn dat het abonnement een jaar langer wordt voortgezet.

@aex351 Er is op zich niet een hele keten van bedrijven die zichzelf in stand houdt met domeinregistraties. Er zijn registrars en je hebt SIDN.nl. De registrars zijn de enige instanties die bij SIDN een .nl domeinnaam kunnen registreren, jij en ik kunnen alleen maar via zo'n registrar aan een domeinnaam komen. Er is nooit direct contact tussen aanvrager en SIDN, alleen bij verzuim van de registrar of andere ongewone situaties. De voorwaarden voor die 1 jaar registratiekosten komen bij SIDN vandaan, niet bij de registrars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
Gomez12 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:31:
[...]

Ehm, zo werkt die wet juist expliciet wel. Dat heet gewoon ondernemersrisico.
Ondernemers risico heeft hier niks mee te maken. Maar dan ook echt totaal niet.
En ik zal je uitleggen waarom.

Als consument heb je veel rechten(maar goed ook) toen deze artikelen nog niet in de wet stonden was er dus een loophole waardoor consumenten dus ongelimiteerd gratis producten konden aanvragen.

Je besteld, je gebruikt product, WKOA, ondernemer kan het product niet meer verkopen , en moet ook nog eens geld teruggeven.

Dat is volgens jou ondernemers risico? 8)7.

Diefstal was het niet, want het stond in de wet. Maar laten we het erop houden dat het niet erg netjes is.

Kijk ben jij een ondernemer en heb jij je niet verdiept in de wet en regelgeving om trend dit. En je zit in zulke handel. En jij hebt dit niet goed geïmplementeerd in je webshop. Ja dan is dat even een pijnlijk leermoment. En dat is wel ondernemers risico.

Maar in dit geval zeker niet, transip voldoet aan alle eisen en bepalingen, en is het helaas pindakaas voor de TS. Goed leermoment en stukje bewustzijn hierover creëren.

How are you doing?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32
https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd
Maakt uw dienstverlener het werk helemaal af tijdens de bedenktijd? Gaf u hiervoor toestemming? En ging u ermee akkoord dat de bedenktijd zou vervallen als het werk eerder klaar is? Dan hebt u geen recht op bedenktijd. U moet alles betalen.
Pagina: 1