Met een iPhoneSE een rekening uit de playstore, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 17:04
Beste mensen, gisteren is nieuwe maand van mijn KPN-bundel ingegaan en zie bij MIJN KPN dat er extra belkosten zijn in de nieuwe maand van €1,98 uit de google-playstore. Niet een schokkend bedrag maar het gaat er mij om dat ik een iPhone SE heb en dus alleen maar zaken doe in de app-store, vreemd. Met de klantenservice ge-contact en zeggen dat ze er nu nog niets mee kunnen doen omdat de nieuwe factuur er nog niet is. Vreemd, je kan toch niet zomaar belast worden op iets waar je niet bij kunt?. Iemand dezelfde ervaring gehad of tips?. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Leonardus

Beste antwoord (via Daedalus op 22-07-2020 13:18)

• leonardus
Update 2: Google ge-contact. Geen afschrijving via Google. Wat blijkt na nader onderzoek, KPN heeft de maandelijks abonnementskosten van 50gb iCloud gezien als Playstore kosten (blijft vreemd) omdat op mijn SE op een of andere manier de telefoon als eerste betaalmethode stond geselecteerd. Dit is waarschijnlijk gebeurd na het activeren van applepay. Deze staat nu weer als 2e methode dus het probleem zou voorbij moeten zijn. Tip van KPN: Op deze website kun je je eventuele "extra" kosten checken. Case closed mensen, nogmaals bedankt voor het meedenken!

Leonardus

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
Heb je wel een google account? Ik verwacht dat je daar prima kan zien wat je aangeschaft hebt. Als je geen google account hebt zou het heel raar zijn en heb je volgens mij genoeg redenen om het in twijfel te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik ken wel recent veel verhalen van klanten die via KPN (onterechte) automatisch kosten voor Netflix geïncasseerd krijgen (oplichting en slechte check KPN), maar Google Play Store niet echt. Op zich kan je De Google Play Store koppelen aan je. KPN factuur maar daar moet je wel eerst wat handelingen voor doen :

https://www.kpn.com/belee...en-via-je-kpn-factuur.htm

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 10:54

megaleo

Special member

Zou best kunnen hoor.
Ik heb pas een film gekocht, per abuis, in de playstore met mijn iPad.
Vervolgens heb ik contact gezocht met Google en heel netjes een mailtje teruggekregen maar omdat ik dit op mijn iPad had gedaan ging het bedrag van mijn iTunes-account af.
Vervolgens heb ik via Apple ook een refund aangevraagd en gekregen.

Wellicht help ik je hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Archie_T schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:17:
Heb je wel een google account? Ik verwacht dat je daar prima kan zien wat je aangeschaft hebt. Als je geen google account hebt zou het heel raar zijn en heb je volgens mij genoeg redenen om het in twijfel te trekken.
Zeker, heb google account. Hier geklikt en hieronder het resultaat. Denk dat ik ff moet wachten op de factuur van KPN (als het wordt gefactureerd). Het gaat er meer om dat ik het vreemd vind dat er zomaar een bepaald bedrag kan worden gefactureerd.

Totaal dat je hebt uitgegeven in juli
€ 0,00
Je budget geldt alleen voor dit account en je kunt het op elk moment wijzigen.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
megaleo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:21:
Zou best kunnen hoor.
Ik heb pas een film gekocht, per abuis, in de playstore met mijn iPad.
Vervolgens heb ik contact gezocht met Google en heel netjes een mailtje teruggekregen maar omdat ik dit op mijn iPad had gedaan ging het bedrag van mijn iTunes-account af.
Vervolgens heb ik via Apple ook een refund aangevraagd en gekregen.

Wellicht help ik je hiermee.
Tnks!

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Breezers schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:21:
Ik ken wel recent veel verhalen van klanten die via KPN (onterechte) automatisch kosten voor Netflix geïncasseerd krijgen (oplichting en slechte check KPN), maar Google Play Store niet echt. Op zich kan je De Google Play Store koppelen aan je. KPN factuur maar daar moet je wel eerst wat handelingen voor doen :

https://www.kpn.com/belee...en-via-je-kpn-factuur.htm
Goede tip, ga ik gebruik van maken als het misloopt bij KPN!

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Update 1: Er staat idd €1,98 tbv de playstore op de factuur die ik vanmorgen kreeg. Ge-contact met KPN klantenservice. Ze staan voor een raadsel maar krijg wel het bedrag in mindering op de volgende factuur. Ik ga Google benaderen hoe dit kan. Wordt vervolgd.

Leonardus

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• leonardus
Update 2: Google ge-contact. Geen afschrijving via Google. Wat blijkt na nader onderzoek, KPN heeft de maandelijks abonnementskosten van 50gb iCloud gezien als Playstore kosten (blijft vreemd) omdat op mijn SE op een of andere manier de telefoon als eerste betaalmethode stond geselecteerd. Dit is waarschijnlijk gebeurd na het activeren van applepay. Deze staat nu weer als 2e methode dus het probleem zou voorbij moeten zijn. Tip van KPN: Op deze website kun je je eventuele "extra" kosten checken. Case closed mensen, nogmaals bedankt voor het meedenken!

Leonardus

Pagina: 1