Vraag

• chriskoster1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-07-2021
Dag allen,

Normaals bedankt voor de hulp van gisteravond, ik ben nu ook van mening dat zelf een pc bouwen in mijn geval iets beter gaat zijn dan de pre-builds die ik op het oog had.

Nogmaals de situatie: ik ben een casual gamer, hoef niet alleen op max. settings te doen, als alles maar soepel en vlekkeloos loopt, en enigszins future-proof is. Speel voornamelijk world of warcraft en af en toe warzone.

Iemand stelde gister dit voor, waar ik erg content mee ben.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 180,90€ 180,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 78,13€ 78,13
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 666,78

Mijn specifieke vraag aan jullie: zijn er nog bepaalde onderdelen waarop ik nog wat kan besparen, zoals bijv. een goedkoper merk SSD, RAM of de voeding, of hebben jullie nog andere alternatieven die ik zeker in beschouwing zou moeten nemen? Of zou dit teveel ten koste gaan van de prestaties?

Alle hulp en suggesties zijn welkom, ik ben behoorlijk groen in deze wereld en alle opties zijn overweldigend.
Hartelijk dank.

Alle reacties

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-07 19:20

TMV

Where did that damn icon go?!?

Poeh, je zit al redelijk op het punt waar je eigenlijk alleen je setup schade toe gaat brengen als je verder gaat bezuinigen. Misschien kun je nog kijken naar G.Skill geheugen ipv. Crucial, dat is iets budgetvriendelijker en bijna net zo goed compatibel.

• chriskoster1
Deze lijkt mij dan redelijk, eens?

pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Bij een budget systeem kun je gaan voor budget RAM
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Of nog goedkoper (hetzelfde zonder heatsink):

pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-07 19:20

TMV

Where did that damn icon go?!?

Je gaat dan een klein beetje snelheid inleveren (3000MT/s ipv. 3200MT/s) maar het zal prima voldoen en ik denk niet dat je het echt gaat merken tijdens het dagelijkse gebruik

edit: Wat @Djarune zegt :)

[Voor 3% gewijzigd door TMV op 20-07-2020 15:18]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Nee de 3000MHz draait niet lekker stabiel met Ryzen Zen 2. Neem dus de 3200MHz zoals hierboven.

Edit met kleine toelichting:
De 3000MHz CL16 is bedoeld voor Intel en de eerste generatie Ryzen. Met Zen 2 kan deze set instabiel zijn. Sommige Tweakers hebben of krijgen problemen. G.Skill weet er trouwens van, want ze noemen bij hun QVL expres de B450 / B550 niet en bij de 3200MHz versie wel

[Voor 37% gewijzigd door Djarune op 20-07-2020 15:22]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Djarune schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:17:
Bij een budget systeem kun je gaan voor budget RAM
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Of nog goedkoper (hetzelfde zonder heatsink):

pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
en deze kan ook nog:
pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX

Het is maar wat goedkoper is waar je gaat bestellen.

Je zou er nog een stillere processorkoeler bij kunnen nemen.
De goedkoopste daarvan is geloof ik deze:
pricewatch: Gelid Solutions Phantom

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• chriskoster1
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal! Ik ga er weer mee bezig.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee