Toon posts:

Comp start niet op na installatie nieuwe onderdele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb , Aopen HQ08, ASUS A7M, 1,4 Athlon Thunderbird.

Ik start computer op nadat ik alle delen mooi heb aangesloten en het lichtje op moederbord brand , maar als ik opstart gebeurt er *niets* juist de fan draait zo een 10000ste van een toerke ma da is het dan ook.

Wa kan er fout zijn ? Ik word der alleszins zot van om da beest ni te kunnen gebruiken

Btw als ge nen foto hebt van alles aangesloten op dat moederbord waar ge de power cable mooi op ziet etc... post dan ne link want het kan ook een dwaze fout zijn, hoewel ik alles 1000 keer heb nagekeken op de laatste 30 uur zenuwslopende uren

Verwijderd

Topicstarter
Ok, stand van zaken :

COmp start op, fans beginnen te draaien gelijk het moet, enfin, moest ge doof zijn zou ge zeggen dat het op 100% draait.

Behalve dit :

-Beeld gaat niet
-Keyboard lijkt ook niet te reageren (want als ik opstart gaat normaal zo een num lock kichtje branden, nu doet het dat niet)
-Ik heb geen on board vga kaartje, dus daarmee kan het al geen conflict zijn

Verwijderd

Het kan zijn dat je je IDE kabels verkeerd aangesloten hebt. Dan start je PC idd niet op

Verwijderd

Hoor de beep die normaal gesproken na de POST check komt?

Maw de 'opstart piep' ??

Verwijderd

Heb je wel geheugen op je moederbord geprikt? Zo niet, dan is dat de oorzaak.
Wa kan er fout zijn ? Ik word der alleszins zot van om da beest ni te kunnen gebruiken
Inderdaad, je kennis van de Nederlandse taal lijkt het ook te begeven. |:(

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nee, dat is gewoon Belgisch. Laat hem toch.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:50 schreef einstein het volgende:
Hoor de beep die normaal gesproken na de POST check komt?

Maw de 'opstart piep' ??
Dan niet. Doei.

Verwijderd

Als je je cpu speed door de bios laat bepalen (de zgn JumperFreeMode=JFM) moet je hem eens van die JFM af halen(=jumpermatige instelling zie handleiding)
sommige A7M's hebben een probleempje in JFM
rebooten niet, of maar op 100 mhz.
enne hoe zwaar is je voeding ?
enermax 430 watt trekt dit makkelijk
Pagina: 1