Apple TV of Nvidia Shield TV Pro voor 4K streaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 02:29
Momenteel ben ik bezig met een beginnende home cinema ervaring. Ik heb sinds een paar weken een LG OLED TV (oled55b9pla) in bezit en ik gebruik het voornamelijk om 4K content mee te bekijken (Netflix, Amazon Prime en middels een externe HDD). Alles verloopt via ethernet bekabeling.

Het is mij opgevallen dat niet al mijn lokale content afgespeeld kan worden. Ik heb het zowel geprobeerd via mijn LG TV + externe HDD en via Plex (server op mijn desktop en client op LG). Van wat ik kan opmerken, heeft dit waarschijnlijk te maken met het gebruik van bepaalde ondertiteling voor sommige films en/of unsupported codecs.

Ik zou dus graag een Nvidia Shield TV Pro of een Apple TV 4K willen aanschaffen om dit tussen mijn TV en exerne HDD te plaatsen, maar ik kan niet tussen de twee kiezen...

Van wat ik online heb kunnen vinden, zijn de voordelen en nadelen (wat mij betreft):

Nvidia Shield TV Pro:
+ Speelt de meeste bestandsformaten zonder problemen af.
+ Veel meer keuze qua apps & customisation i.v.m. Android.
+ Superieure audio in vergelijking met de Apple TV.
+ Upscaling middels AI van HD content naar (semi-) 4K.
+ Meer opslagruimte.
+ Dolby Vision

- Microstuttering in sommige gevallen (ik weet niet of dit een bug is die inmiddels is verholpen).
- Problemen met het de juiste refresh rate/frames per second.
- Software kan soms buggy zijn.
- Beginscherm is HD i.p.v. Ultra HD.
- Dolby vision werkt niet altijd en moet in sommige gevallen handmatig steeds opnieuw ingesteld worden.

Apple TV 4K
+ Speelt de meeste bestandsformaten zonder problemen af (i.c.m. een app zoals Infuse).
+ 4K Beginscherm
+ Beeldkwaliteit is uitstekend (frames e.d.).
+ Dolby Vision
+ Het werkt gewoon 'out-of-the-box' en je hoeft niet zoveel extra in te stellen.

- Audio, zoals Dolby Atmos, krijg je in een (compressed?) formaat terug wat het (bijna) waardeloos maakt voor een Dolby Atmos surround set.
- Er hoort binnenkort een nieuwe editie uit te komen.
- Minder vrijheid qua software.
- Geen AI upscaling.

Ik kan niet online vaststellen welke van de bovenstaande issues nog steeds van toepassing zijn en/of inmiddels opgelost zijn. Zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen met komen tot een geinformeerde beslissing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
Het werkt gewoon 'out-of-the-box' en je hoeft niet zoveel extra in te stellen.
Dit geld ook voor de NVIDIA Shield. Je Google account koppelen aan de Shield en je kan gelijk aan de slag. Dat je veel dingen kan instellen betekent niet dat je het hoeft te doen. En dat is met heel veel producten tegenwoordig.

Ik zou kijken naar welke eco systeem je al in zit. Mocht je al iPhone, iPads en macs hebben is een Apple TV best handig. Mocht je een Android smartphone hebben dan is nvidia shield handiger als je iets wilt casten een keertje.

Dit kan natuurlijk ook met een Apple device maar de reden waarom ik dit zeg is AirPlay/scherm en audio casten. Zijn net de benefits die je hebt als je in dezelfde ecosysteem zit.

Volgens mij maakt het allebei niet echt uit. Als je in de NVIDIA Shield tv topic kijkt zie je veel mensen Kodi gebruiken en misschien is dat ook wel wat je zoekt in je device. Mijn voorkeur gaat dan meer uit naar de NVIDIA.

Ik vind dat je te weinig naar de exclusieve dingen bekijkt van beide apparaten. Wat ga je missen wat je in de andere apparaat niet hebt? Ga je echt dingen bekijken lager dan 4K? Dan is AI Enhancer echt een fantastische functie. (en ik zelf gebruik het al bij 1080P en 1440P schermen)

Wil je games? Misschien is een apple tv dan een handige optie voor de casual games? Emulators of streamen? NVIDIA Shield.

Op basis van mediaconsumptie zou ik gewoon lekker veel reviews lezen en bekijken. Desnoods zelf beide apparaten proberen. En dan je keuze maken. Een verkeerde keuze maak je in principe niet. Misschien dat je prijs belangrijker vind in dit geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
Ik heb dit weekend een Nvidia Shield gekocht, nadat ik mijn Apple TV 4K een tijdje terug weg gedaan heb (omdat die niet lekker samen werkte met mijn LG soundbar toen). Ik heb zelf een LG C8 en daar werkt mijn Sonos Beam (die LG Soundbar is ook weg) heel goed op qua sound en CEC aan/uit/schakelen etc.
De Nvidia Shield werkt ook heerlijk samen met die 2 apparaten (heb ook nog een Xiaomi MiBox S geprobeerd; alleen maar gedoe met geluid steeds). Ik, als ervaringsdeskundige met beide apparaten, ben fan van de Nvidia Shield. Maar; belangrijkste is, waar hecht je zelf de meeste waarde aan? Onderlinge compatibiliteit met je smartphone/tablet/laptop, of basis mogelijkheden en snelheid van het apparaat bijvoorbeeld?
Ik gebruik bijv zelf een iPhone en stream eigenlijk nooit iets naar mijn TV, dus voor mij is de mogelijkheid voor bijv Airplay absoluut ondergeschikt. Heb dat misschien 2 x gebruikt heel kort in de tijd dat ik de Apple TV 4K had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Guneyd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:04:

Het is mij opgevallen dat niet al mijn lokale content afgespeeld kan worden. Ik heb het zowel geprobeerd via mijn LG TV + externe HDD en via Plex (server op mijn desktop en client op LG). Van wat ik kan opmerken, heeft dit waarschijnlijk te maken met het gebruik van bepaalde ondertiteling voor sommige films en/of unsupported codecs.
Wat voor exotische (ondertitel) bestanden gebruik je dan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 02:29
Bedankt voor de reacties allen! Ter verduidelijking, heeft geen 1 van jullie microstuttering en/of problemen met de framerate ervaren met de Shield? Als die problemen opgelost zijn, denk ik dat toch voor een Shield zou willen gaan.
Wat voor exotische (ondertitel) bestanden gebruik je dan?
Helaas niet 'zo' exotisch. Voornamelijk met 4K Remux bestanden heb ik opgemerk. an wat ik heb gemerkt, werkt het probleemloos als ik de subs uit het oorspronkelijke .MKV file haal en vervolgens convert naar .SRT. Alhoewel het een first world problem is, vind ik het toch onnodig veel moeite om per film/aflevering eerst 10~15 minuten subs te moeten converten, voordat ik het kan afspelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:34
Sinds een maand ook hier de Shield Pro (2019) in huis. Gebruik persoonlijk eigenlijk alleen Kodi icm een hele reeks .mkv bestanden en zelfs hele blu-rays, werkt perfect. Ook op de 23,976hz die je wilt hebben voor de meeste films.

Netflix werkt er ook prima op, de youtube app wou geloof ik geen hdr doen. Geen idee of dit al gefixt is, als ik het al gebruik op de tv gebruik ik de app op de tv zelf al, werkt prima.

Eenigste waar ik me persoonlijk aan kan storen is dat de shield (in combi met mijn Denon AVR-X3500H en LG Oled 65" C9) een paar sec nodig heeft om de refreshrate om te gooien. Ansich geen probleem, maar het zou fijn zijn als het ding "gewoon" "QMS" zou ondersteunen. Al weet ik niet of mijn Denon dit zou doen, maar dat zien we dan wel weer.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:16
Vero4k al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
@Guneyd het enige wat ik heb is dat het menu heel af en toe stottert en na een tijdje dat ik niet een stream of RDP sessie (om exact te zijn, de Shadow app) kan starten. Even herstarten en alles is weer toppie voor heel wat dagen. De Shield hier in de woonkamer staat regelmatig van de middag tot ergens in de nacht aan met verschillende apps die worden gebruikt. Bij mijn eigen Shields die veel minder gebruikt wordt heb ik het niet echt meegemaakt.

Kan het van harte aanraden. :)
Pagina: 1