Sinds 4 jaar tevreden gebruiker van SR7010.
Werkte tot gisteren prima.
Gisteren reageerde afstandbediening niet meer. Nieuwe batterijen er in, maar aantal knoppen gaf nog wel reactie, andere weer niet.
Opeens gaf de Marantz geen geluid meer.
Ik vermoed een soort van kortsluiting in de afstandsbediening waardoor een optie/functie in de Marantz geactiveerd of geblokkeerd is.
Heb vier apparaten aangesloten op de Marantz.
Vanaf de Marantz éen kabel naar de TV
Beeld werkt prima, geluid is op alle vier de apparaten niet te horen.
Heb alle functies doorlopen:
Versterker toewijzen
Zone 2 en 3 uitgeschakeld
HDMI-doorvoer aan/uit
Koptelefoon erin (ook geen geluid)
Tuner: geen geluid
Tot slot: een fabrieksreset gedaan.
D.m.v. Auto-setup Alle apparaten opnieuw aangesloten, speakers ingesteld
Dit alles zonder resultaat.
Enige dat mij opvalt.
Wanneer ik de klep aan de voorzijde open doe, zie ik op het display rechtsboven heel klein het woordje OUT staan. Dit staat net onder het getal dat de stand van het volume aangeeft.
Ik vermoed dat deze letters OUT verwijzen naar een PRE-OUT aansluiting, voor een eventuele 2e versterker.
Mogelijk gaat de Marantz ervanuit dat er een tweede versterker is aangesloten en zou het geluid daar vandaan moeten komen. Ik heb echter nooit een 2e versterker aangesloten.
(ook in de afbeelding die getoond wordt bij set-up staat en blijft vermeld dat er iets naar naar pre-out geleid wordt). Ik zou niet weten wat.
Ook na meerdere malen fabrieksreset, blijven de letters OUT daar staan.
Mogelijk verwijst dit OUT naar heel iets anders en heeft het er niets mee te maken. De handleiding zegt er niets over.
Op meerdere Marantz en Denon fora gezocht, maar nergens een vergelijkbaar topic of oplossing gevonden
.
Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft?
Dank alvast!
Werkte tot gisteren prima.
Gisteren reageerde afstandbediening niet meer. Nieuwe batterijen er in, maar aantal knoppen gaf nog wel reactie, andere weer niet.
Opeens gaf de Marantz geen geluid meer.
Ik vermoed een soort van kortsluiting in de afstandsbediening waardoor een optie/functie in de Marantz geactiveerd of geblokkeerd is.
Heb vier apparaten aangesloten op de Marantz.
Vanaf de Marantz éen kabel naar de TV
Beeld werkt prima, geluid is op alle vier de apparaten niet te horen.
Heb alle functies doorlopen:
Versterker toewijzen
Zone 2 en 3 uitgeschakeld
HDMI-doorvoer aan/uit
Koptelefoon erin (ook geen geluid)
Tuner: geen geluid
Tot slot: een fabrieksreset gedaan.
D.m.v. Auto-setup Alle apparaten opnieuw aangesloten, speakers ingesteld
Dit alles zonder resultaat.
Enige dat mij opvalt.
Wanneer ik de klep aan de voorzijde open doe, zie ik op het display rechtsboven heel klein het woordje OUT staan. Dit staat net onder het getal dat de stand van het volume aangeeft.
Ik vermoed dat deze letters OUT verwijzen naar een PRE-OUT aansluiting, voor een eventuele 2e versterker.
Mogelijk gaat de Marantz ervanuit dat er een tweede versterker is aangesloten en zou het geluid daar vandaan moeten komen. Ik heb echter nooit een 2e versterker aangesloten.
(ook in de afbeelding die getoond wordt bij set-up staat en blijft vermeld dat er iets naar naar pre-out geleid wordt). Ik zou niet weten wat.
Ook na meerdere malen fabrieksreset, blijven de letters OUT daar staan.
Mogelijk verwijst dit OUT naar heel iets anders en heeft het er niets mee te maken. De handleiding zegt er niets over.
Op meerdere Marantz en Denon fora gezocht, maar nergens een vergelijkbaar topic of oplossing gevonden
.
Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft?
Dank alvast!