Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 11:36
Ik heb hier een dochter van 11 waarvan haar telefoon niks meer fatsoenlijks doet omdat haar geheugen 100% vol zit.

Wanneer ik ga kijken naar de opslag staat er bij apps dat TikTok meer dan 5gb aan opslag pakt.
Lijkt me niet normaal dat er zo veel ruimte wordt gepakt voor een app, ze heeft wel 5 concept filmpjes staan maar dat zou nooit zo groot mogen zijn.

Volgens mij staan alle eerder gemaakte filmpjes ergens in de cloud op een server in China en kan ik die app gewoon normaal verwijderen en opnieuw installeren. Heb er alleen geen trek in om straks de boeman te zijn omdat ze haar filmpjes niet meer kan bekijken :')

Is dit een bekende bug met TikTok? Kan er vrij weinig over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 20:16
Waarom opnieuw installeren?
Je kan toch onder "instellingen -> apps -> TikTok" en dan data wissen en/of cache legen.
effectief hetzelfde.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapGroningen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-01-2022
Hier het zelfde probleem, maar dan nog veel erger. App neemt bijna 40 gb (!!) in beslag.

Als ik bij instellingen kijk, is de cache maar 200 mb, maar staat bij gegevens 37gb

In de tiktok app zelf kan je ook zien waar de hoeveelheid opslag zit. Daar staat bij concepten 5gb en bij download 2gb. Er is dus ergens 30 gb "kwijt".

Ik mag van m'n dochter niet de gegevens verwijderen omdat de bang is alles kwijt te raken. Bij cache legen is dat niet zo, maar bij gegevens is dat een reële angst.

Dus zoek ik naar die 30gb. Wat is het, waar staat het en hoe verwijder ik het?? Daar kom ik niet uit.

Iemand tips.

Overigens heb ik al een sd card in de telefoon gezet en de app volledig naar de sd card verplaatst. Maar het verandert niets in de omvang van de apps op de telefoon. Dus het lijkt een fout oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Wat denkt je dochter kwijt te raken bij opschonen? Je eigen TikToks staan gewoon op je account, en raak je niet kwijt, zelfs al zou je heel de app verwijderen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapGroningen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-01-2022
JaapGroningen schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:46:
Hier het zelfde probleem, maar dan nog veel erger. App neemt bijna 40 gb (!!) in beslag.

Als ik bij instellingen kijk, is de cache maar 200 mb, maar staat bij gegevens 37gb

In de tiktok app zelf kan je ook zien waar de hoeveelheid opslag zit. Daar staat bij concepten 5gb en bij download 2gb. Er is dus ergens 30 gb "kwijt".

Ik heb ook het zelfde probleem hier. 10,74 gb aan gegevens. Weet je al of gegevens verwijderen er voor zorgt dat de concepten of alle filmpjes verdwijnen? Oudste dochter had het ook een paar jaar geleden. Wat een gallige rot app is het zeg!
Ik mag van m'n dochter niet de gegevens verwijderen omdat de bang is alles kwijt te raken. Bij cache legen is dat niet zo, maar bij gegevens is dat een reële angst.

Dus zoek ik naar die 30gb. Wat is het, waar staat het en hoe verwijder ik het?? Daar kom ik niet uit.

Iemand tips.

Overigens heb ik al een sd card in de telefoon gezet en de app volledig naar de sd card verplaatst. Maar het verandert niets in de omvang van de apps op de telefoon. Dus het lijkt een fout oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mblocks
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik volg deze omdat ik tegen zelfde probleem aanloop. Ik kijk zelfs naar een nieuwe telefoon voor m'n dochter maar dat is uitstel. Er past niks anders meer op dan tiktok.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieWiskunde
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-01 10:08
Al opgelost? Ik zit hier met 70gb…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jschre
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-06-2022
Wat een waardeloos verhaal zeg. 2 dure telefoons die niet werken vanwege de giga opslagruimte dat TikTok in beslag neemt. Ik heb er geen verklaring voor. Wat kan ik doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0-BfSA_T0mxE22XZKkRopSTouw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1YUFp4aKiHoKnDQGMKTTSk5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 19:17
Jschre schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:01:
Wat een waardeloos verhaal zeg. 2 dure telefoons die niet werken vanwege de giga opslagruimte dat TikTok in beslag neemt. Ik heb er geen verklaring voor. Wat kan ik doen?
[Afbeelding]
De cache legen of anders TikTok opnieuw installeren en de ontwikkelaar van die app boos aankijken.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 19-06-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerbrasser
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05 18:08
Halllo
Er staan concept tiktoks in. Deze staan niet opgeslagen als je dit niet hebt ingesteld. Dus oppassen ja. Ik snap de angst van uw dochter! Ze worden alleen opgeslagen als ze ook daadwerkelijk geplaatst worden.

Bij mijn dochter zijn de concept tiktoks blijkbaar ook weg. Werden ook niet opgeslagen. Tiktok geeft nog wel 6 gb aan. Zouden ze toch nog ergens terug te vinden zijn?
Pagina: 1