Monitor icm MacBook Air 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik zoek een?
Monitor van minimaal 27" met een USB-C-aansluiting die ik kan koppelen aan mijn MacBook Air

Wat is je budget?
€ 400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, maar design (dunne bezels) is wel belangrijk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de monitor gebruiken als thuiswerkplek in combinatie met een bluetooth muis en toetsenbord. Ik werk via VDI op een Windows-omgeving waar ik veel met cijfers bezig ben.

Privé zal ik af en toe zal ik foto's bewerken en video's monteren op MacOS. Het is van belang dat ik mijn MacBook snel kan aansluiten en dat alles dan direct goed werkt. 's Avonds ligt de MacBook gewoon op de bank om mee te internetten.

Gezien het budget gaat het volgens mij lastig worden om een UHD-scherm te vinden die ook USB-C ondersteunt. Het zal dus waarschijnlijk een QHD-resolutie worden? Als ik bereid ben om USB-C te laten vallen wordt het wel weer makkelijker om een UHD-scherm te vinden, maar USB-C lijkt mij wel echt een groot voordeel.

Dilemma is dus:
a) UHD zonder USB-C of
b) QHD met USB-C
c) het optimum: UHD met USB-C (onder de € 400)

Wat zou in mijn situatie de verstandige keuze zijn?

Onderstaande opties heb ik zelf gevonden, maar misschien zijn er betere opties
a) pricewatch: AOC U2790PQU Titanium, Zwart
b) pricewatch: Dell UltraSharp U2719DC Zilver, Zwart
c) pricewatch: BenQ EW2780U Bruin, Zwart (tweedekansje <400, heeft deze wel een usb-hub?)

...less is more

Alle reacties

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je zou ook de QHD Lenovo P27h-20 nog kunnen overwegen, of de oudere P27h-10 als je die nog ergens kunt vinden. Verschil zit vooral in de maximale power delivery. Of zoeken naar een gebruikte 4K LG 27UD88. Moet zeggen dat ik 4K op 27" wat aan de krappe kant vond, en let op eventuele backlight bleed.

Zelf ervaring met de Lenovo, werkt overwegend fantastisch om alles via 1 kabel te kunnen doen. Enige nadeel vond ik dat externe storage aansluiten via de monitor altijd tot een 'unsafe removal' leidt als je de monitor uitzet of loskoppelt, dus je moet nog steeds elke keer de storage handmatig vooraf unmounten. Klinkt ergens wel logisch maar had daar vooraf minder bij stilgestaan. Verder eigenlijk alleen maar positief.