Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daley Damsko
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Ik heb sinds kort de Cooler Master MasterBox MB511 ARGB Midi Tower Behuizing. Echter kan ik de RGB van m'n fans niet aanpassen via hun apps, noch de MSI Dragon Center app. Op een gegeven moment wordt je natuurlijk helemaal panisch van die regenboog die op een te hoge frequentie ademt ;)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via MSI Dragon Center (of via een andere app) de RGB van m'n fans kan beheren?

M'n build:
- Cooler Master MasterBox MB511 ARGB Midi Tower Behuizing
- MSI B450 Tomahawk Max
- AMD Ryzen 5 3600
- Gigabyte RTX 2070 Windforce 2X 8G
- Corsair Vengeance LPX 16gb (1 stick van 16gb)

Cooler Master software werkt niet en heb de basisdingen doorlopen die ik kon vinden, maar kan uiteraard zijn dat ik over iets heb heengekeken.

Wie kan me uit de brand helpen? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Daley Damsko op 20-07-2020 12:55)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

De Nelis

en anders maar niet...

Ik neem aan dat de fans op de ARGB controller die bij de behuizing geleverd word aangesloten zitten? Zo ja, dan worden ze via die controller bediend en niet via software.

Er zit een fysieke knop op om 1 van de 14 voorgeprogrammeerde RGB instellingen te gebruiken als ik het zo zie op de productpagina https://www.coolermaster....wer/masterbox-mb511-argb/

Om ze via software te bedienen zal je de fans op het moederbord moeten aansluiten.
Cooler Master software werkt niet en heb de basisdingen doorlopen die ik kon vinden, maar kan uiteraard zijn dat ik over iets heb heengekeken.
Welke basisdingen? Om te voorkomen dat we zaken gaan opnoemen die je al geprobeerd hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door De Nelis op 20-07-2020 10:37 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ik neem aan dat de fans op de ARGB controller die bij de behuizing geleverd word aangesloten zitten? Zo ja, dan worden ze via die controller bediend en niet via software.

Er zit een fysieke knop op om 1 van de 14 voorgeprogrammeerde RGB instellingen te gebruiken als ik het zo zie op de productpagina https://www.coolermaster....wer/masterbox-mb511-argb/

Om ze via software te bedienen zal je de fans op het moederbord moeten aansluiten.
Welke basisdingen? Om te voorkomen dat we zaken gaan opnoemen die je al geprobeerd hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door De Nelis op 20-07-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je hebt je fans toch direct op het mobo gezet en iet via hun kleine ARGB controller. Want die kleine controller is gewoon power en switch waar wat programma's inzitten

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/cdn.coolermaster.com/assets/1018/argb_controller-imageleftorright.png

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 20-07-2020 10:34 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
De Nelis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:33:

[...]

dan hoort het alsnog te werken met Msi dragon center lijkt me

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

taker1987 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:40:
[...]

dan hoort het alsnog te werken met Msi dragon center lijkt me
De RGB niet, de controller zal op het moederbord aangesloten zitten om de fans van stroom te voorzien. MSI Dragon Center kan dan de RGB niet instellen. De controller heeft 14 presets voor RGB. Alleen als de fans direct op het moederbord aangesloten worden zonder de controller er tussen kan de MSI Dragon Center RGB bedienen.

Zie ook de afbeelding van @Damic voor de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Dus dan de controller er tussen weg halen en rechtstreeks op t moederbord plaatsen . Weer wat geleerd

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daley Damsko
@De Nelis @Damic ik zie volgens mij dat dingetje zitten ja, daarmee kan ik dus alles aanpassen?

Voorkeur gaat echter wel uit naar 't bedienen via MSI Dragon Center. Hoe zou ik dit dan kunnen doen? Eerste keer dat ik een PC heb gebouwd, moet m'n weg nog vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Daley Damsko schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:31:
@De Nelis @Damic ik zie volgens mij dat dingetje zitten ja, daarmee kan ik dus alles aanpassen?

Voorkeur gaat echter wel uit naar 't bedienen via MSI Dragon Center. Hoe zou ik dit dan kunnen doen? Eerste keer dat ik een PC heb gebouwd, moet m'n weg nog vinden ;)
Dan zul je de fans dus niet op dat dingetje aan moeten sluiten maar direct op het moederbord. Pak even de handleiding van het moederbord erbij, daar staat dat haarfijn in uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daley Damsko
@De Nelis zal ik dat eens op m'n gemakkie doen ja, in ieder geval ben ik af van die regenboogkleuren die als een gek spacen :) Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1