refurbished

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop maar mijn budget is niet zo groot
Dus nou denk ik aan 2de hands
Kan ik dan beter voor een refurbished gaan dan 1 via marktplaats
Mijn budget ligt rond de 400 euro
Ik zie ook door de bomen het bos niet meer
Ik ga h vooral gebruiken voor thuis gebruik en een beetje voor tekstverwerking

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 09:38
Waarom heb de de hele layout weggehaald.
Als je de vragen beantwoord kunnen we je wat beter helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
Ruudox schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:49:
Waarom heb de de hele layout weggehaald.
Als je de vragen beantwoord kunnen we je wat beter helpen
Leek mij even makkelijker maar dat had ik dus beter niet kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:01
Let vooral op in hoeverre upgrades mogelijk zijn (meer geheugen bijprikken, HDD inwisselen voor SSD) en voldoende basis specs voor de onderdelen die je niet kan verwisselen (zoals de processor).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
Maar een refurbished is dat geen mogelijkheid
Er zijn namelijk een hoop bedrijfjes die dit aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bartjan40 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:07:
Er zijn namelijk een hoop bedrijfjes die dit aanbieden
Nee, je kunt gewoon nieuw kopen. vaak zijn Ref. zakelijke laptops die krachtiger zijn. als => pricewatch: HP EliteBook 850 G1 (H5G45EA)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Dat denk ik ook. Je krijgt op MP vooral robuuste zakelijke laptops met een verouderde processor. Misschien als je er echt verstand van zou hebben kan je wel een goede scoren, maar de meeste gaan je minder brengen dan een nieuwe.

Die nieuwe generatie I3 processoren zijn volgens mij prima voor jouw doeleinden.

BBG van februari is nog voor 400 euro te verkrijgen. Ik heb die toen aan mijn schoonouders aangeraden en die zijn er tevreden over.
pricewatch: HP 14s-dq1733nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
Hackus schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Nee, je kunt gewoon nieuw kopen. vaak zijn Ref. zakelijke laptops die krachtiger zijn. als => pricewatch: HP EliteBook 850 G1 (H5G45EA)
Deze lijkt mij dan wel weer wat omdat ie 8gb ram heeft en een grotere ssd
128 lijkt mij te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
MBvB schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:18:
Dat denk ik ook. Je krijgt op MP vooral robuuste zakelijke laptops met een verouderde processor. Misschien als je er echt verstand van zou hebben kan je wel een goede scoren, maar de meeste gaan je minder brengen dan een nieuwe.

Die nieuwe generatie I3 processoren zijn volgens mij prima voor jouw doeleinden.

BBG van februari is nog voor 400 euro te verkrijgen. Ik heb die toen aan mijn schoonouders aangeraden en die zijn er tevreden over.
pricewatch: HP 14s-dq1733nd
128gb ssd is dat niet te weinig
En 4gb ram lijkt mij ook weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bartjan40 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Deze lijkt mij dan wel weer wat omdat ie 8gb ram heeft en een grotere ssd
128 lijkt mij te weinig
Of nieuw pricewatch: HP 17-ca1702nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
Mwah, refurbished laptops... ik doe veel refurbished desktops, dan is het de moeite nog waard omdat je dan voor een paar centen een fatsoenlijke PC hebt, SSD erin en vliegen. Laptops... mwah. Het zijn eigenlijk altijd zakelijke laptops die refurbished worden aangeboden. Aanbod is vaak al jaar of 4-5 oud met dito specs, beeldschermen meestal een TN paneel en lage resolutie. En dan nog afwachten wat de batterij doet.

Tijdens mijn refurbished zoektocht destijds kwam ik op sandybridge spul met hoog stroomverbruik en performance vergelijkbaar met een laatste generatie Atom/Celeron. Als je dan moet kiezen tussen een oud model zakelijke laptop van 3,5 kilo met gebruikssporen en 2 uur accuduur of een nieuw instapmodel met garantie en 6 uur accuduur voor dezelfde prijs en performance, dan wordt het toch het nieuwe instapmodel.

Er zitten wel eens pareltjes tussen hoor, maar je moet ze maar net even tegenkomen. Houd estunt.nl gewoon even in de gaten, die zijn niet extreem duur en hebben de specs ook goed voorelkaar. Alleen wel even googlen of je dan een IPS of een TN paneel in huis haalt. Sommigen vinden het niet erg, maar tegenwoordig is IPS heel betaalbaar en laat ik TN liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
_JGC_ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:34:
Mwah, refurbished laptops... ik doe veel refurbished desktops, dan is het de moeite nog waard omdat je dan voor een paar centen een fatsoenlijke PC hebt, SSD erin en vliegen. Laptops... mwah. Het zijn eigenlijk altijd zakelijke laptops die refurbished worden aangeboden. Aanbod is vaak al jaar of 4-5 oud met dito specs, beeldschermen meestal een TN paneel en lage resolutie. En dan nog afwachten wat de batterij doet.

Tijdens mijn refurbished zoektocht destijds kwam ik op sandybridge spul met hoog stroomverbruik en performance vergelijkbaar met een laatste generatie Atom/Celeron. Als je dan moet kiezen tussen een oud model zakelijke laptop van 3,5 kilo met gebruikssporen en 2 uur accuduur of een nieuw instapmodel met garantie en 6 uur accuduur voor dezelfde prijs en performance, dan wordt het toch het nieuwe instapmodel.

Er zitten wel eens pareltjes tussen hoor, maar je moet ze maar net even tegenkomen. Houd estunt.nl gewoon even in de gaten, die zijn niet extreem duur en hebben de specs ook goed voorelkaar. Alleen wel even googlen of je dan een IPS of een TN paneel in huis haalt. Sommigen vinden het niet erg, maar tegenwoordig is IPS heel betaalbaar en laat ik TN liggen.
Oké dankjewel duidelijke uitleg
Ga nu eerst maar is kijken wat ik dan echt wil
En estunt ga ik zeker in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Bartjan40 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:07:
Afgeschreven laptop direct vanaf de oorspronkelijke gebruiker: kan iets moois opleveren.
Refurbished via tussenhandelaar: goed opletten en controleren.

Via een tussenhandelaar wilde de accu op geen enkele manier opladen. Uiteindelijk terug gebracht. Een andere was een zeer gedateerd model.

Direct vanaf de oorspronkelijke gebruiker nu al twee keer een heel mooi exemplaar gescoord. Niet te toppen door nieuw apparaat voor dezelfde prijs. Wel zelf accu vervangen na ruim een jaar, kosten 70 euro. Let dus op dat dat kan.

Om laptops te vergelijken gebruik ik de PassMark Single Thread score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Ik koop mijn laptop(s) al jaren niet meer nieuw. Ik heb een voorkeur voor Lenovo Thinkpads, omdat ze robuust zijn en een fijn toetsenbord hebben.
In deze V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad W530 i7 Extreme-8GB-500GB (evt SSD) zit een 500GB harde schijf. Die zou ik dan vervangen door een 250GB SSD. Misschien het geheugen nog vergroten van 8 naar 16 GB, maar dat lijkt me voor jouw use-case niet nodig. Hetzelfde geldt voor onderscheid tussen TN en IPS-panel. Ook dat maakt voor jouw use-case niet uit.

Je komt dan boven je 400 euro budget uit, maar je hebt dan wel een solide laptop die zich qua snelheid nog nergens voor hoeft te schamen.

(edit)
Oh, misschien is deze laptop sowieso overkill voor je use-case.

[ Voor 4% gewijzigd door mark_vs op 20-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
Hackus schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Deze is ook een goede deal als ik het goed begrijp
Pagina: 1