55" TV - Sharp C55BJ2 of Philips 55PUK7150

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Best forum gebruikers,

Ik zoek een?
Televisie voor op zolder (mancave).

Wat is je budget?

€400,-/€500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en voetbal te kijken maar voornamelijk om te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik hen via marktplaats contact met iemand die een philips smart tv aanbied 55 inch
type nummer: 55PUK7150 en vraagt er €380,- voor.

Nu heeft sharp het volgende model in de aanbieding voor €399,- type nummer: C55BJ2

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie zelf aan om aan te schaffen?
Of andere types? Ik wil geen hoofdprijs betalen aangezien het voor de zolder is. Maar wil wel graag een beetje fatsoenlijk beeld zonder haperimg.

Buiten de playstation 4 om maak ik gebruik ik een dolby surround set die ik ook graag wil verbinden via optical audio. Maar dit hebben beide genoemde tvs zowiezo.

Bvd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:27
Ik vind zelf het smart-deel van een tv zwaar ... .
Vaak erg traag waardoor ik liever met Chromecast of Android box werk.

Dan gaat het dus puur om beeldtechniek en beeldkwaliteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen van beide. De Philips is een oudje waarbij input lag nog een 'probleem' was. Volgens mij zo'n 80 ms op dat model. De Sharp is een Vestel Rebrand en die hebben vaak ook geen geweldige input lag.

Voor weinig zou ik kijken naar een TCL of Hisense. Voor een IPS paneel met slechter contrast maar iets betere response tijd de LG UM7-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
99ruud99 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:14:
Ik vind zelf het smart-deel van een tv zwaar ... .
Vaak erg traag waardoor ik liever met Chromecast of Android box werk.

Dan gaat het dus puur om beeldtechniek en beeldkwaliteit...
Klopt, heb zelf ook een android box er naast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
benbaba schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:55:
Geen van beide. De Philips is een oudje waarbij input lag nog een 'probleem' was. Volgens mij zo'n 80 ms op dat model. De Sharp is een Vestel Rebrand en die hebben vaak ook geen geweldige input lag.

Voor weinig zou ik kijken naar een TCL of Hisense. Voor een IPS paneel met slechter contrast maar iets betere response tijd de LG UM7-serie.
Iets mindere zwart waardes maakt mij niet zoveel uit, als het maar niet de spui gaten uit loopt. Als ik echt goed een film wil kijken zal ik toch beneden gaan zitten, heb daar een veel betere tv. Het is maar voor op zolder........ maar input lag moet inderdaad zo min mogelijk, TCL en hisense? Ken ze niet, is dat nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Maxieboy40 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:38:
Welke vragen heb je hier nog over?
Buiten de playstation 4 om maak ik gebruik ik een dolby surround set die ik ook graag wil verbinden via optical audio. Maar dit hebben beide genoemde tvs zowiezo.
Wat verwacht je van de audio weergave? Je kunt je tv via optical aansluiten op je surround speakers, maar het is de vraag of die tv's ook daadwerkelijk dolby 5.1 doorgeven. Ik kan het niet zo snel vinden. Wil overigens niet zeggen dat ze t niet kunnen

Wat is fatsoenlijk beeld. Voor € 400 - € 500 mag je niet al te veel verwachten natuurlijk. Voor die prijs heb je gewoon last van de LCD probleempjes, zoals het dirty screen effect, black light bleeding/blooming en slecht contrast. Althans, als ik bij mijn vrienden wel eens tv kijk op de el cheapo LCD's die zij hebben. Dat moet je op de koop toenemen. Probeer iig een VA paneel op te zoeken. Hisense en TCL zijn in opmars en maken goede tv's als ik de reviews van Rtings.com mag geloven. Hisense is Chinees (TCL weet ik zo niet) en wat bekender van keukenapparatuur. Volgens mij is Hisense het moederbedrijf van ATAG.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Uitendelijk voor de TCL C715 gegaan.

55" 4K QLED tv voor €475 op de kop kunnen tikken. (Nieuw). Leek mij wel een goede prijs voor deze tv.

Als mensen geintresseerd zijn in mijn bevindingen van deze tv hoor ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 17:08
Hii die prijs ziet er goed uit ik zie dat nergens anders voor 55" waar heb je die vandaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
RolenID schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:54:
Hii die prijs ziet er goed uit ik zie dat nergens anders voor 55" waar heb je die vandaan??
Witgoedoutlet in nieuw vennep, was incl gratis aflevering aan huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Maxieboy40 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:36:
Uitendelijk voor de TCL C715 gegaan.

55" 4K QLED tv voor €475 op de kop kunnen tikken. (Nieuw). Leek mij wel een goede prijs voor deze tv.

Als mensen geintresseerd zijn in mijn bevindingen van deze tv hoor ik het wel. :)
Ik twijfel tussen de TCL 50C715 en de Philips 50PUS7304. Prijs is ongeveer vergelijkbaar momenteel. Kun je vertellen hoe de TCL je bevalt? Ik ben met name benieuwd of de beeldkwaliteit van de QLED daadwerkelijk zo veel beter is dan een normale tv.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Maxieboy40 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Witgoedoutlet in nieuw vennep, was incl gratis aflevering aan huis. :)
Gefeliciteerd. Was de tv 100% nieuw of 'uit de doos geweest '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:19
fotoklaasje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ik twijfel tussen de TCL 50C715 en de Philips 50PUS7304. Prijs is ongeveer vergelijkbaar momenteel. Kun je vertellen hoe de TCL je bevalt? Ik ben met name benieuwd of de beeldkwaliteit van de QLED daadwerkelijk zo veel beter is dan een normale tv.
Ik heb hem ook op de kop kunnen tikken voor 480 EUR.
Valt supergoed mee, alleen is er maar één probleem: Hij hapert verschrikkelijk bij het streamen van Youtube in 4K 60fps. Blijkbaar is dit een software bug, op oudere firmware werkte dit probleemloos.
Pagina: 1