Downloaden op telefoon onvergelijkbaar sneller dan op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Via WeTransfer heb ik tot twee maal toe grote bestanden gedownload op de laptop. Dat duurde enkele uren voor een bestand van 3GB. (en vlak voor het einde ging het dan mis door een serverfout)
Als ik hetzelfde bestand op m'n telefoon download duurt zo'n bestand van 3GB enkele minuten.
Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk. De laptop is enkele jaren nieuwer dan de telefoon. Er loopt geen andere download op de laptop. Als ik een speedtest doe op de laptop of op de telefoon is het resultaat ongeveer hetzelfde, namelijk redelijk dichtbij de snelheid die m'n netwerk zou moeten hebben, beetje richting de 200Mb/sec.
Waar zou ik kunnen gaan zoeken om uit te vinden waarom die download snelheid op de laptop zoveel lager ligt dan op andere apparaten?

Bij voorbaat dank!
Gr.
Sander.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Begin eerst eens wat hardware details te vermelden en hoe je verbinding maakt, zo is het appels met peren vergelijken mét een blinddoek op..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
DukeBox schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
Begin eerst eens wat hardware details te vermelden en hoe je verbinding maakt, zo is het appels met peren vergelijken mét een blinddoek op..
Welke hardware details zijn hierbij relevant?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
svdveen1 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Je hebt het over een telefoon en een laptop. Ik neem aan dat dit niet gaat om een Nokia 3310 en een Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:24

De Nelis

en anders maar niet...

svdveen1 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Zoveel mogelijk informatie van beide apparaten. Welke telefoon, welk merk en model laptop en specificaties hiervan.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Naast hardware details, ook software details (versie/service pack) van:

- OS
- browser (elevated rechten?)
- antivirus

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Netwerk/Wifi connectie via 5Ghz / 2.4GHz en of er veel andere apparaten van de bandbreedte gebruik maken, helpt ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. En HDD (zwaar gefragmenteerd?) vs SSD (propvol?). App vs browser.

'Waarom gaat de ene auto sneller dan de ander', dan is het handig om te weten of de ene een Ferrari is op een grindpad en of de ander een speelgoedauto is met lekke band, maar op de snelweg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 10:45
En evt ook informatie over de router/wifi ap.
Ik heb een experia box gehad waarbij ieder apple apparaat perfect werkte en ieder android device niet werkte.
Oplossing voor mij was een extra router ertussen zetten... Maar dat bleek dus doordat de chip van de experiabox niet goed werkte met android chipsets... Je moet er maar opkomen...
Pagina: 1