Ik ben een netwerk aan herinstalleren. Na een reset van de USG krijg ik geen public IPv4 vanuit het zakelijke modem van Ziggo. Dit modem staat in bridge modus. Op het ziggo modem staat x.x.x.12/30. Voorheen had de USG het IP adres x.x.x.13 en de portforwards naar de PC en apparaten daarachter vanuit IP x.x.x.14
Ik probeer dit te repliceren. DHCP wilde niet lukken, maar ook de volgende statische instellingen niet:
Router: x.x.x.13
subnet: 255.255.255.252
Ip adress: x.x.x.14
(EDIT: Dit bleek later wel te werken, ik had een reboot nodig en statische routes. Zie onderstaand antwoord.)
Doet Ziggo niet aan WAN DHCP? Wat mis ik?
Het WAN netwerk komt nooit online in de USG overview, zowel met DHCP als bovenstaande statische instellingen. LAN daarentegen wel.
EDIT: bovenstaande alinea klopt vanuit de network overview, ook als het werkt staat daar geen WAN bij. Het dashboard veranderd wel!
Ik probeer dit te repliceren. DHCP wilde niet lukken, maar ook de volgende statische instellingen niet:
Router: x.x.x.13
subnet: 255.255.255.252
Ip adress: x.x.x.14
(EDIT: Dit bleek later wel te werken, ik had een reboot nodig en statische routes. Zie onderstaand antwoord.)
Doet Ziggo niet aan WAN DHCP? Wat mis ik?

Het WAN netwerk komt nooit online in de USG overview, zowel met DHCP als bovenstaande statische instellingen. LAN daarentegen wel.
EDIT: bovenstaande alinea klopt vanuit de network overview, ook als het werkt staat daar geen WAN bij. Het dashboard veranderd wel!
[ Voor 16% gewijzigd door rubentjuuuhh op 21-07-2020 00:39 ]