Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-06 16:01
Ik ben een netwerk aan herinstalleren. Na een reset van de USG krijg ik geen public IPv4 vanuit het zakelijke modem van Ziggo. Dit modem staat in bridge modus. Op het ziggo modem staat x.x.x.12/30. Voorheen had de USG het IP adres x.x.x.13 en de portforwards naar de PC en apparaten daarachter vanuit IP x.x.x.14

Ik probeer dit te repliceren. DHCP wilde niet lukken, maar ook de volgende statische instellingen niet:

Router: x.x.x.13
subnet: 255.255.255.252
Ip adress: x.x.x.14

(EDIT: Dit bleek later wel te werken, ik had een reboot nodig en statische routes. Zie onderstaand antwoord.)

Doet Ziggo niet aan WAN DHCP? Wat mis ik? 8)7

Het WAN netwerk komt nooit online in de USG overview, zowel met DHCP als bovenstaande statische instellingen. LAN daarentegen wel.

EDIT: bovenstaande alinea klopt vanuit de network overview, ook als het werkt staat daar geen WAN bij. Het dashboard veranderd wel!

[ Voor 16% gewijzigd door rubentjuuuhh op 21-07-2020 00:39 ]

Beste antwoord (via rubentjuuuhh op 21-07-2020 00:32)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
rubentjuuuhh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Het gaat om een Ubee, model UBC1318.
Het is inderdaad zakelijk Pro, thanks voor de link, ik ga even kijken!

Het lijkt er op dat mijn IP adres x.x.x.14 klopt, en router in USG aan de WAN zijde inderdaad x.x.x.13 is. Toch vreemd.

[Afbeelding]
Bij Ziggo Zakelijk Pro aansluiting moet je zelf WAN interface IP-adres instellen en daarna de statische route instellen. Ik heb zo 3 Ziggo Zakelijk pro aansluiting gedaan voor een klant. Ik heb nooit een Ziggo Zakelijk pro gezien met DHCP instelling.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
Heb je wel een statische route 0.0.0.0/0 naar x.x.x.13 gemaakt op USG? Anders weet je USG de route niet naar andere IP-adressen (internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
plizz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:09:
Heb je wel een statische route 0.0.0.0/0 naar x.x.x.13 gemaakt op USG? Anders weet je USG de route niet naar andere IP-adressen (internet).
Nee, dat heb ik niet gedaan. De rest staat vrijwel allemaal nog in default settings. Thanks! Ga ik morgen even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
plizz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:09:
Ik mis allereerst het publieke IP adres in het overzicht. De Wan poort lijkt geen IP te krijgen. Ook niet via Dhcp, isp is ziggo zakelijk. De static routes lijken daarna pas van belang gok ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw35-Fr8XDqkF3RYLo4G8nmuWbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaZTV2xaEfHgMvFM37WTIyq9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhPunP4t1o-cN9zvBhWK63Ar-PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IckZyrG2mTeNjVBUDpUh61KC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8aaeWeSihrGdHhZHUCjuuorLtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pp0b9tzOiLVij1CSI0oBKK8D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Gebruikt Ziggo zakelijk geen statische adressen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

rubentjuuuhh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Ik mis allereerst het publieke IP adres in het overzicht. De Wan poort lijkt geen IP te krijgen. Ook niet via Dhcp, isp is ziggo zakelijk. De static routes lijken daarna pas van belang gok ik?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je na het aansluiten van je USG het ziggo modem gereboot? Anders krijg je geen nieuwe lease.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
welke 'zakelijke' router heb je? en wat voor zakelijke abonnement is het?
voor zo ver ik weet heb je enkel met de zakelijk Pro abonnementen de mogelijkheid tot static ip adressen...
Ziggo gebruikt gewoon dhcp...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
FirePuma142 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Heb je na het aansluiten van je USG het ziggo modem gereboot? Anders krijg je geen nieuwe lease.
Ik heb de power er even afgehaald ja. En daarna heb hem hem laten herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
geenwindows schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:22:
voor zo ver ik weet heb je enkel met de zakelijk Pro abonnementen de mogelijkheid tot static ip adressen...
Het zal dan zakelijk Pro zijn. Het is niet mijn abonnement maar ik weet wel dat er 2 vaste ip adressen in gebruik waren. En een /30 subnet met een sticker op het modem staat. Dus dat zal dat dan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Zakelijk pro kosten +/- €50,- extra per maand, de eigenaar kan je dan wel snel antwoord geven ;)
check deze link eens:
https://www.ziggo.nl/zake...internet-pro-voorbereiden

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
geenwindows schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:22:

Het lijkt er op dat mijn IP adres x.x.x.14 klopt, en router in USG aan de WAN zijde inderdaad x.x.x.13 is. Toch vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve3ZspfmwCuqNQDSwEIDFkrb2jI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7ibJiOAoiy6Loy94PH3IufK.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 48% gewijzigd door rubentjuuuhh op 20-07-2020 14:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• plizz
rubentjuuuhh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]
Bij Ziggo Zakelijk Pro aansluiting moet je zelf WAN interface IP-adres instellen en daarna de statische route instellen. Ik heb zo 3 Ziggo Zakelijk pro aansluiting gedaan voor een klant. Ik heb nooit een Ziggo Zakelijk pro gezien met DHCP instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
plizz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Dit heeft inderdaad gewerkt! d:)b Na een reboot van zowel de USG als het ziggo modem (wat mij niet perse nodig leek, maar ach) kreeg ik een connectie. Ik heb ook statische routes voor 0.0.0.0/1 en 128.0.0.0/1 naar het ziggo gateway IP adres, dus de Ubee. De USG pakt blijkbaar geen 0.0.0.0/0 |:(
Pagina: 1