Wat mag je wel en niet uploaden op je YouTube kanaal? bijvoorbeeld: ik download alles van geenstijl en maak daar een compilatie van de leukste momenten. of ik knip en plak geluid en beeld en laat lijken of Rutte iets anders zegt op een persconferentie etc.?
Vraag
Alle reacties
Staat allemaal uitgebreid beschreven in de FAQ's van YouTube. Fair Use is één van de termen waar je naar zoekt. Verder mag je zelf wat meer moeite doen
[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 19-07-2020 18:14 ]
The devil is in the details.
Om te beginnen moet je eigenaar zijn van beeldmateriaal.kenj90 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:12:
Wat mag je wel en niet uploaden op je YouTube kanaal? bijvoorbeeld: ik download alles van geenstijl en maak daar een compilatie van de leukste momenten. of ik knip en plak geluid en beeld en laat lijken of Rutte iets anders zegt op een persconferentie etc.?
er zit een grijs gebied tussen herbruiken, maar alsnog vallen dan een hoop ideen af.
ora et labora
Dat is veel te kort door de bocht. Onder Fair Use wordt best veel toegestaan. En zelfs al is iets niet jouw content, via YouTube kunnen bijvoorbeeld de ads geclaimed worden door de eigenaar van het beeld en/of geluid, waardoor de video blijft staan (en dus 'mag'), maar je er zelf niks meer aan kan verdienen.mrc4nl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:18:
[...]
Om te beginnen moet je eigenaar zijn van beeldmateriaal.
er zit een grijs gebied tussen herbruiken, maar alsnog vallen dan een hoop ideen af.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
dat was wel wat kort, maar beschermd materiaal zelf uploaden is gewoon geen goed idee.Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:21:
[...]
Dat is veel te kort door de bocht. Onder Fair Use wordt best veel toegestaan. En zelfs al is iets niet jouw content, via YouTube kunnen bijvoorbeeld de ads geclaimed worden door de eigenaar van het beeld en/of geluid, waardoor de video blijft staan (en dus 'mag'), maar je er zelf niks meer aan kan verdienen.
als je alleen maar eigen materiaal upload zul je hier nooit last van hebben.
De door u ingediende Content mag bijvoorbeeld geen intellectuele eigendommen van derden (zoals auteursrechtelijk beschermd materiaal) bevatten, tenzij u toestemming van die derden heeft verkregen of anderszins gerechtigd bent deze Content op deze wijze te gebruiken
ora et labora
Natuurlijk is het altijd het beste als je van alles zelf de eigenaar bent. Maar dat betekent niet dat je niks van anderen mag gebruiken. Ten eerste Fair Use, ten tweede kan je toestemming vragen/krijgen (wat ook in je quote staat), en ten derde dus dat zelfs al heb je de rechten niet, het niet per se definitie verboden en/of illegaal is.mrc4nl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]
dat was wel wat kort, maar beschermd materiaal zelf uploaden is gewoon geen goed idee.
als je alleen maar eigen materiaal upload zul je hier nooit last van hebben.
[...]
Dus 'geen goed idee' hangt heel erg af van wat je doel is. Wil je gewoon een leuke compilatie maken van wat video's van Dumpert, dan loop je niet zo snel een echt risico, mits je er ook maar geen geld mee probeert te verdienen.
Laat @kenj90 maar eens met meer informatie komen wat ie nou eigenlijk wil en waar hij bang voor isHahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:L
Dus 'geen goed idee' hangt heel erg af van wat je doel is. Wil je gewoon een leuke compilatie maken van wat video's van Dumpert, dan loop je niet zo snel een echt risico, mits je er ook maar geen geld mee probeert te verdienen.
ora et labora
Ik zie niet wat dit met Softwareontwikkeling te maken heeftkenj90 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:12:
Daarbij verwachten we hier wel dat je zelf een beetje moeite doet voor je een topic opent (zie onze Quickstart). Open gerust een nieuw topic, maar kijk dan even goed naar in welk forum je post en zorg dat je voorgenoemde quickstart even goed hebt doorgenomen.Softwareontwikkeling
Problemen met het programmeren van applicaties, of dat nu voor de desktop, een device of het web is.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:Daarnaast is Softwareontwikkeling ook het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen, bijvoorbeeld:
- Delphi geeft een access violation die je niet op kunt lossen.
- Je sessie in PHP of ASP werkt niet, al dan niet in één bepaalde browser.
- De 3D-wereld die je gemaakt hebt in C++ met OpenGL wordt verkeerd gerenderd.
- Firefox plaatst je divs niet goed.
- Je Javascriptje werkt niet in Edge.
- Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
- Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
- Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
- Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 19-07-2020 20:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.