Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:27
Beste tweakers,

Ik ben momenteel zoekende naar een nieuwe smartphone, maar ik heb keuzestress. En ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer, aangezien het aanbod breed is. Graag vraag ik jullie om advies. Vanouds ben ik Samsung-gebruiker. Mijn huidige toestel is de Samsung S6 Edge. Ik ben meer dan tevreden met Samsung. Het enige kritiekpunt van mij op Samsung is de ondersteunde termijn voor Android- en beveiligingsupdates.

Ik zoek een?
Ik neig momenteel naar een Huawei P30Pro, maar ik sta open voor andere merken

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro. Maar ik denk dat ik met minder al genoegen neem, omdat ik niet een veeleisende gebruiker ben. Het zou zonde zijn om een S20 te kopen om voornamelijk te appen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een mainstream gebruiker. De 3 belangrijkste activiteiten zijn: WhatsAppen, muziek luisteren, foto's/video's maken. Mijn lokale muziekcollectie is momenteel 21 GB en groeiende. En mijn telefoonopslag van 64 GB is niet voldoende meer. Dus ik denk dat 128 GB aan opslag plus SD-kaart een harde eis is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung voor de S10e en de Huawei voor de P30Pro. Maar merkvoorkeur is ondergeschikt. De Samsung S10e heeft mijn voorkeur momenteel. Voor 5G zou ik best wat meer willen betalen. Maar qua specificaties voldoet de S10e al prima.

Welke vragen heb je hier nog over?
Apple
Dit merk zou ik niet gauw kopen, omdat je voor dezelfde specificaties goedkoper een Android-toestel kunt kopen. Ook de batterijduur is mij een doorn in het oog. Ik sta open voor argumenten om over te stappen naar een Apple-toestel.

Android- en beveiligingsupdates
Dit vind ik het enige nadeel aan Samsung-toestellen. Als andere merken langer deze updates ondersteunen, dan is dat een groot pluspunt. Van Apple is het mij bekend, maar hoe zit dat met Huawei?

Bloatware
In tegenstelling tot andere tweakers vind ik bloatware helemaal te gek, omdat alle functionaliteiten al out of the box beschikbaar zijn. Dus ik zou niet snel voor stock Android gaan.

Samsung- en Google-apps
Ik gebruik te veel Samsung- en Google-apps. Dit maakt dat de overstapkosten naar bijvoorbeeld Apple heel erg groot zijn. Indien ik overstap, moet ik wel heel goede redenen hebben om over te stappen.

Design
Het maakt mij niet uit hoe het toestel eruit ziet.

Accuduur
Dit vind ik belangrijk

[ Voor 3% gewijzigd door wei_zhu op 23-07-2020 18:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:49
met een s20 doe je zeker geen miskoop en als je al fan bent van Samsung apps waarom niet toch

maar 5g heb je dat echt nodig nu ? want de s20 5g is boven je budget en de normale s20 met 4g past mooi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
"Keuzestress" wegens een telefoon... Het moet niet gekker worden.

Wat moet het dan niet worden met de echte grote problemen op jouw levenspad.

[ Voor 38% gewijzigd door Bart2005 op 19-07-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
@Ruudox De S20 is inderdaad heel geschikt. Maar er is tegenwoordig zoveel aanbod (ook andere merken) beschikbaar dat ik ook andere toestellen wil overwegen, voordat ik definitief kies. 5G heb ik niet direct nodig, maar het maakt mijn toestel wel toekomstproof. Bij bepaalde prijsvechters past de 5G-versie bij mijn budget.

@Bart2005 Haha, je moet het niet zo serieus nemen. Ik kom er niet meteen uit door het ruime aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
OnePlus Nord als je even kan wachten https://tweakers.net/pric...s-nord-8gb-ram-blauw.html. 5g, 90hz scherm, 128GB opslag en slechts €399. Misschien wel een te cleane Android ervaring voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:08:
OnePlus Nord als je even kan wachten https://tweakers.net/pric...s-nord-8gb-ram-blauw.html. 5g, 90hz scherm, 128GB opslag en slechts €399. Misschien wel een te cleane Android ervaring voor je?
Bedankt voor de tip, ik kwam de mid range Nord inderdaad al tegen en het past ruim binnen mijn budget. Lijkt mij een prettige prijs/kwaliteitverhouding. Maar met 5G is dit in potentie een zeer goede telefoon. Ik ga zeker wat reviews hierover lezen. Maar ik ken het merk alleen van naam en van de high end modellen. Kun jij me zeggen kort zeggen waar OnePlus voor staat?

Als er een te cleane stockversie van Android wordt geleverd moet ik dus apps gaan zoeken, terwijl ik liever heb dat het met de bloatware wordt meegeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door wei_zhu op 24-07-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
wei_zhu schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Bedankt voor de tip, ik kwam de mid range Nord inderdaad al tegen en het past ruim binnen mijn budget. Lijkt mij een prettige prijs/kwaliteitverhouding. Maar met 5G is dit in potentie een zeer goede telefoon. Ik ga zeker wat reviews hierover lezen. Maar ik ken het merk alleen van naam en van de high end modellen. Kun jij me zeggen kort zeggen waar OnePlus voor staat?

Als er een te cleane stockversie van Android moet ik dus apps gaan zoeken, terwijl ik liever heb dat het met de bloatware wordt meegeleverd.
Zelf nooit een OnePlus gehad maar ze staan/stonden voor telefoons met een goede prijs/kwaliteit. Zijn begonnen als prijsvechter en daarna elk jaar met een nieuw model een beetje erbovenop gedaan. Inmiddels zijn hun topmodellen bijna net zo duur als die van andere fabrikanten. De Nord lijkt weer een telefoon met uitstekende prijs/kwaliteit te worden, geen high end soc maar voor 90% van de gebruikers snel zat.

Door de goede prijs/kwaliteit zit er volgens mij een hele levendige community achter, mocht je met custom roms aan de slag willen (gezien je liefde voor bloatware denk ik van niet ;) ).

Ander ding waar ze om bekend staan is hun cleane android, maar dat lijkt voor jou ook geen plus te zijn.

Denk dat je met 2 uur zoeken betere apps gevonden hebt dan de bloatware die vaak op staat. Met het geld dat je met de Nord bespaart kan je mooi wat fatsoenlijke apps kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Veel Android fabrikanten (Samsung, Huawei, Sony, LG, Oneplus, Xiaomi) leveren 3 jaar ondersteuning op hun apparaten vanaf moment van lancering. Bij Huawei zijn de nieuwe modellen lastig want ruzie VS - China dus geen Google Play Store.

Je bloatware wens snap ik niet. Hoe moeilijk is het om er zelf Facebook op te zetten uit de Play Store versus dat het er al op staat door bijvoorbeeld Samsung als je er geld mee uit kan sparen? Bellen, Camera, Agenda, e.d. staan standaard op alle toestellen.

Je 2 top toestellen zijn 1,5 jaar oud dus nog 1,5 jaar updates te verwachten, hoewel Samsung in de praktijk op de S serie er 4 jaar van maakt de laatste jaren, dus de S10e kan nog 2,5 jaar mee qua updates.

Echter zou ik eerder gaan voor een toestel van dit jaar met 5G omdat jij lang met je toestel doet en ik verwacht dat 5G over 2 jaar gemeengoed is, dus zou gewoon een goede aanbieding afwachten en dan een S20 5G oppikken. De nieuwe Note komt er aan en dan zijn er vaak ook acties met 100 Euro extra korting via Samsung op toestellen uit de S serie van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eens met de geopperde OnePlus Nord, voor 399 euro koop je het 8GB/128GB-model. Let er wel op dat uitbreiden van dat geheugen met een geheugenkaartje niet mogelijk is. Wil je echt meer (en geen clouddiensten gebruiken), dan kun je nog uitwijken naar het 12GB/256GB-model voor 499 euro.

Tevens betekent een 'cleane Androidversie' niet dat er niks qua apps voorgeïnstalleerd staat, muziek kun je gewoon standaard afspelen. Wil je meer opties in een muziek-app of heb je andere eisen, dan duik je de Play Store van Google in en download je een van de duizenden muziek-apps.

5G klinkt leuk, maar daar heb je in de aankomende jaren echt weinig tot niks aan. Het wordt pas leuk als je gebruik kunt maken van de 3,5GHz-band vanwege snellere upload- en downloadsnelheid, dat duurt nog jaren. Als jij weer vier jaar gebruik wilt maken van een toestel en dan wilt 5G'en, ja dan moet je er even naar kijken.

Een ander interessant toestel (met 5G) is de Motorola Moto G 5G Plus, die ook veel biedt voor zijn prijs. Dat toestel is er een in 4/64GB-variant voor 349,00 euro of een 6/128GB-variant voor 399 euro, maar deze heeft wel een geheugenkaartslot. Ook is het ook een vrij kale Androidversie, maar het updatebeleid is een stuk slechter dan OnePlus. Gezien je Samsung al slecht noemt (wat een fabrikant is dat juist relatief lang updates uitrolt), lijkt dat dan een no go te zijn met jouw eisen. Als updates echt op plek 1 staan ben je het beste af met een Pixel-toestel van Google, bijvoorbeeld de Pixel 3A, alleen die hebben ook geen geheugenkaartslot en nogal karige opslag. Tevens wordt de Pixel 4A al maanden verwacht, dus daar zou ik dan op wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 23-07-2020 22:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:
Tevens wordt de Pixel 4A al maanden verwacht...
Aaaah, de mythische pixel 4A. Schijnt zowel de armoede als alle oorlog in de wereld te kunnen genezen. Echter zeldzamer dan een coherente zin uit de mond van Trump...

Ben heel benieuwd hoe de 4A zich gaat verhouden tot de Nord. Ontwerp en hardware liggen volgens mij al best vast, dus ze zullen of iets met de prijs moeten doe, of cancellen, of hem gewoon volle prijs uitbrengen en kop in het zand steken. Daarna verbaasd zijn waarom de nieuwste Pixel alweer geen succes is :o

Zo jammer dat de 4A niet al lang uit is, wat volgens de eerste geruchten al in mei had moeten gebeuren. Ze beginnen nu echt momentum te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
swhnld schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:23:
Je bloatware wens snap ik niet. Hoe moeilijk is het om er zelf Facebook op te zetten uit de Play Store versus dat het er al op staat door bijvoorbeeld Samsung als je er geld mee uit kan sparen? Bellen, Camera, Agenda, e.d. staan standaard op alle toestellen.

Echter zou ik eerder gaan voor een toestel van dit jaar met 5G omdat jij lang met je toestel doet en ik verwacht dat 5G over 2 jaar gemeengoed is, dus zou gewoon een goede aanbieding afwachten en dan een S20 5G oppikken. De nieuwe Note komt er aan en dan zijn er vaak ook acties met 100 Euro extra korting via Samsung op toestellen uit de S serie van dit jaar.
Ik betrap me erop dat ik lui ben. Ergens heb je wel gelijk dat mijn bloatwens niet redelijk is. Het is een kleine moeite om wat apps te installeren vanuit de Play-store.

Een toestel nemen met 5G is goed advies en is in lijn met wat ik dacht inderdaad. Ik kan lang met een toestel doen. Een alternatief is om in plaats van 1 high end toestel, 2 upgrades te overwegen binnen kortere tijd met 2 goedkopere telefoons
CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:
Eens met de geopperde OnePlus Nord, voor 399 euro koop je het 8GB/128GB-model. Let er wel op dat uitbreiden van dat geheugen met een geheugenkaartje niet mogelijk is. Wil je echt meer (en geen clouddiensten gebruiken), dan kun je nog uitwijken naar het 12GB/256GB-model voor 499 euro.

Tevens betekent een 'cleane Androidversie' niet dat er niks qua apps voorgeïnstalleerd staat, muziek kun je gewoon standaard afspelen. Wil je meer opties in een muziek-app of heb je andere eisen, dan duik je de Play Store van Google in en download je een van de duizenden muziek-apps.

5G klinkt leuk, maar daar heb je in de aankomende jaren echt weinig tot niks aan. Het wordt pas leuk als je gebruik kunt maken van de 3,5GHz-band vanwege snellere upload- en downloadsnelheid, dat duurt nog jaren. Als jij weer vier jaar gebruik wilt maken van een toestel en dan wilt 5G'en, ja dan moet je er even naar kijken.

Een ander interessant toestel (met 5G) is de Motorola Moto G 5G Plus, die ook veel biedt voor zijn prijs. Dat toestel is er een in 4/64GB-variant voor 349,00 euro of een 6/128GB-variant voor 399 euro, maar deze heeft wel een geheugenkaartslot. Ook is het ook een vrij kale Androidversie, maar het updatebeleid is een stuk slechter dan OnePlus. Gezien je Samsung al slecht noemt (wat een fabrikant is dat juist relatief lang updates uitrolt), lijkt dat dan een no go te zijn met jouw eisen. Als updates echt op plek 1 staan ben je het beste af met een Pixel-toestel van Google, bijvoorbeeld de Pixel 3A, alleen die hebben ook geen geheugenkaartslot en nogal karige opslag. Tevens wordt de Pixel 4A al maanden verwacht, dus daar zou ik dan op wachten.
Dan valt de Nord voor mij af, omdat hij geen geheugenkaartslot heeft. Over 5G, ik ben best bereid om meer te betalen voor deze functie. Die Motorola Moto G 5G Plus is wel een topper, mits het updatebeleid redelijk is. Wat moet ik mij voorstellen qua updatebeleid van Motorola? Bedankt voor de tip! Is dat minder frequent en minder lang dan andere merken? Ik heb hier op zich al meer dan genoeg aan in vergelijking met de S20 5G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mbt Apple: binnen budget is alleen de iPhone SE (2020). Of de specs minder zijn dan even dure Android-telefoons weet ik niet, maar kijk bij de vergelijking tussen iOS en Android naar real-world-performance en niet naar specs. iOS spreekt zijn hardware op een hele andere manier aan waardoor de prestaties op minder hardware vaak gelijk zijn aan Android. Veel reviews lezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
wei_zhu schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:25:
Dan valt de Nord voor mij af, omdat hij geen geheugenkaartslot heeft.
Je gebruikt nu 21GB aan muziek zeg je en 64GB is niet meer genoeg...
Dat klinkt mij alsof je al genoeg hebt aan 128GB en anders 256GB bij de duurdere Nord? Of?
Wat moet ik mij voorstellen qua updatebeleid van Motorola?
Dat is niet al te best als het geen Android One-toestel is. Ik verwacht Android 11 en that's it.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:20
Waarom is iedereen zo pro 5G?? Ja ik snap dat het een stuk sneller is dan 4G. De snelheden kunnen oplopen tot wel 1,25 gb per seconde!! Dat is bizar snel. Ook heb je een iets betere accuduur. 4G daarentegen haalt ongeveer 150 mb en 4G+ 225 mb.

Maar de vraag is of je de snelheden van 5G ook echt nodig hebt? De gemiddelde Nederlander heeft thuis vaak ook niet meer dan 100 Mb internetverbinding. Dat is voor mij meer dan voldoende. Ik kan met gemak met 4K streamen etc. 8K zal wel lastig streamen zijn, maar als je op 3,5 meter van je TV zit zal je het verschil niet eens zien.

Kortom ik denk dat je voor jezelf moet afvragen of je daadwerkelijk de hoge snelheden nodig hebt. Want stream je alleen muziek, netflix, youtube video's dan kun je met 4G prima uit de voeten. Voor mij is het antwoord dan ook nee. Wellicht is dit over 3 jaar anders, maar dan kun je over 3 jaar nog altijd een ander toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is een goede vraag uiteraard, maar TS gebruikt z'n telefoons tig jaar, dan is de keuze voor een 5G-toestel iets handiger. Tevens zit het bij veel providers toch al 'standaard' bij een abbo, makkelijke keuze dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:44:
Dat is een goede vraag uiteraard, maar TS gebruikt z'n telefoons tig jaar, dan is de keuze voor een 5G-toestel iets handiger. Tevens zit het bij veel providers toch al 'standaard' bij een abbo, makkelijke keuze dan toch.
Ik zou toch wel goed nadenken of je met een toestel van 5 jaar oud zou willen rondlopen? Immers is de kans groot dat het toestel dan niet meer van beveiligingsupdates wordt voorzien. De meeste mensen doen er bijvoorbeeld hun bankzaken mee. Het gevoel dat je toestel niet meer van de laatste updates is voorzien en daardoor een risico loopt om gehackt te worden, zou ik toch niet zo prettig vinden.

Maargoed ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
wesley007! schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Ik zou toch wel goed nadenken of je met een toestel van 5 jaar oud zou willen rondlopen? Immers is de kans groot dat het toestel dan niet meer van beveiligingsupdates wordt voorzien. De meeste mensen doen er bijvoorbeeld hun bankzaken mee. Het gevoel dat je toestel niet meer van de laatste updates is voorzien en daardoor een risico loopt om gehackt te worden, zou ik toch niet zo prettig vinden.

Maargoed ieder z'n ding.
Als je vijf jaar beveiligingsupdates wilt, kom je eigenlijk alleen maar bij Apple uit. Deze lange ondersteuning betaal je natuurlijk ook wat meer voor (en ruim buiten budget van TS, tenzij hij een SE overweegt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
wesley007! schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:40:
Waarom is iedereen zo pro 5G?? Ja ik snap dat het een stuk sneller is dan 4G. De snelheden kunnen oplopen tot wel 1,25 gb per seconde!! Dat is bizar snel. Ook heb je een iets betere accuduur. 4G daarentegen haalt ongeveer 150 mb en 4G+ 225 mb.

Kortom ik denk dat je voor jezelf moet afvragen of je daadwerkelijk de hoge snelheden nodig hebt.
Snelheden misschien niet, maar je vergeet een hele belangrijke, 5G komt op lagere bandbreedte beschikbaar, namelijk de 700 Mhz. Daarmee reikt het signaal veel verder en krijg je bereik waar je nu een white spot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
swhnld schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Snelheden misschien niet, maar je vergeet een hele belangrijke, 5G komt op lagere bandbreedte beschikbaar, namelijk de 700 Mhz. Daarmee reikt het signaal veel verder en krijg je bereik waar je nu een white spot hebt.
dan is de volgende vraag, begeef je je veel in een white spot? Als je bijvoorbeeld in een wat grotere stad woont hoef je je hier niet druk om te maken. En op steeds meer plekken is overigens Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
wesley007! schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:24:
[...]

dan is de volgende vraag, begeef je je veel in een white spot? Als je bijvoorbeeld in een wat grotere stad woont hoef je je hier niet druk om te maken. En op steeds meer plekken is overigens Wifi
Hele terechte vraag, een huismus zit altijd goed, maar zodra je een beetje gaat reizen merk je al snel de gaten op. Daarbij, het is niet alleen de huidige situatie, maar ook die van volgend jaar, en het jaar daarna. Wie had bijvoorbeeld vorig jaar gedacht dat dit jaar Covid-19 zou gaan gebeuren en iedereen massaal thuis kwam te zitten?

Mijn standaard advies met een mobiele telefoon, zorg dat je flexibel bent. Morgen een andere baan en je hebt geen bereik op die lokatie om maar iets heel simpels te noemen. Of je krijgt een nieuwe partner die wel graag de natuur in gaat en op de veluwe zijn veel white spots. Of je verhuisd naar een nieuwbouwwoning en hebt geen mobiel bereik binnen (5G 1400 Mhz wordt daar weer voor ingezet).

Kortom, niemand moet 5G nemen, maar men doet er wel verstandig aan dit heel serieus te overwegen, zeker als iemand als TS 5 jaar doet met een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Hartelijk bedankt voor de reacties, allemaal. Ik heb nu het volgende lijstje, dit is mijn top 4:

1. OnePlus Nord 128 GB versie;
2. Huawei P30 Pro;
3. Samsung S10e.
4. Apple SE (2020). Hierover moet ik nog wel veel lezen.
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Je gebruikt nu 21GB aan muziek zeg je en 64GB is niet meer genoeg...
Dat klinkt mij alsof je al genoeg hebt aan 128GB en anders 256GB bij de duurdere Nord? Of?
Je hebt gelijk, ik was nog niet wakker :z 128 GB is genoeg :) Ik zat te denken aan filmen in 4K en andere fratsen. Ik kan altijd nog video's en foto's wissen van mijn telefoon, omdat ik deze altijd bekijk van achter de PC.

Overigens ben ik me bewust van het veiligheidsrisico dat ik loop, als ik 5 jaar met een toestel rondloop. Als student zijnde koop ik helaas niet zo vaak een nieuwe toestel :> Dan heb ik nu een reden om eens per 3 jaar een toestel te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Laatst online: 09-09 09:51
wei_zhu schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:23:
Overigens ben ik me bewust van het veiligheidsrisico dat ik loop, als ik 5 jaar met een toestel rondloop. Als student zijnde koop ik helaas niet zo vaak een nieuwe toestel :> Dan heb ik nu een reden om eens per 3 jaar een toestel te kopen.
Als je je er een beetje in verdiept kan je tegen die tijd er misschien een custom ROM op draaien. Zorg dan wel dat je een goed ondersteund (door de community) toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:55
Ik kan zelf ook zeker de OnePlus Nord aanraden: zéér goede prijs/kwaliteit tov de OP 8 (Pro). Ik ben zelf aan het twijfelen of ik deze zou kopen of de duurdere 8 (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
wei_zhu schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:23:
Hartelijk bedankt voor de reacties, allemaal. Ik heb nu het volgende lijstje, dit is mijn top 4:

1. OnePlus Nord 128 GB versie;
2. Huawei P30 Pro;
3. Samsung S10e.
4. Apple SE (2020). Hierover moet ik nog wel veel lezen.

[...]

Je hebt gelijk, ik was nog niet wakker :z 128 GB is genoeg :) Ik zat te denken aan filmen in 4K en andere fratsen. Ik kan altijd nog video's en foto's wissen van mijn telefoon, omdat ik deze altijd bekijk van achter de PC.

Met een goede aanbieding (i.c.m. een abonnement) kun je haast voor hetzelfde geld voor de P30 pro gaan. Ten opzichte van de Nord krijg je dan meer waard voor je geld ondanks dat het toestel al ruim een jaar uit is. Draadloos opladen, IP68, veel betere camera, betere accu, betere CPU.

Kortom ik zou dan absoluut voor de P30 pro gaan. Daarnaast heb ik wat foto's wat voorbij zien komen van de Nord, daar schrok ik toch best wel van. Ontzettend veel ruis, weinig details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Als ik jou was zou ik voor de P30 Pro gaan
Meeste bang for buck.

Camera is top... Batterij is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:50
P30 Pro kan je wel van je lijst schrappen. Dat is gewoon geen veilige keus voor als je je toestel een aantal jaar wilt gebruiken. Ik zie het zomaar gebeuren dat play store ondersteuning weer verdwijnt.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
MainframeX schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:35:
P30 Pro kan je wel van je lijst schrappen. Dat is gewoon geen veilige keus voor als je je toestel een aantal jaar wilt gebruiken. Ik zie het zomaar gebeuren dat play store ondersteuning weer verdwijnt.
Onzin. Waar baseer je dat op? Er is gewoon een licentie afgegeven. Ik zeg doen!!! Pure angst. Niet gebaseerd op feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
MainframeX schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:35:
Totale bullshit ja....
Alleen de nieuwe telefoons van Huawei hebben geen Google play services.
Voor dit toestel is er gewoon een licentie.

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 25-07-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:50
wesley007! schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Onzin. Waar baseer je dat op? Er is gewoon een licentie afgegeven. Ik zeg doen!!! Pure angst. Niet gebaseerd op feiten.
Zo'n licentie kunnen ze op ieder moment gewoon weer intrekken. Dat is ook al eerder gebeurd. Misschien moet je zelf eens proberen bij de feiten te blijven. Zo lang Huawei bij de VS onder korrel zit ben je gewoon de komende tijd niet zeker of je google services kan blijven gebruiken over de gehele levensduur van het toestel. Van alle toestellen uit het hele rijtje die de ts opnoemt is naar mijn mening om deze reden de p30 het minst aantrekkelijk.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Laatst online: 09-09 09:51
Nee, maar gelukkig zeggen benchmarks wel veel over het dagelijkse gebruik.
De iPhone 11 is op dit moment de snelste telefoon. En volgens de Geekbench 5 testresultaten is een iPhone SE 2020 een stuk sneller dan de Samsung S20 Ultra (die ruim 2x zo duur is) de SE heeft dezelfde A13 Bionic chip als de iPhone 11 Pro Max.
Wat maakt het uit hoe hoog het getal is in een benchmark app? Als je kijkt naar zogeheten 'speed tests' kom je erachter dat de P30 Pro helemaal niet minder snel is met het openen van apps, het aanzetten van de telefoon of het openen van je telefoon.
Het enigste nadeel aan de iPhone SE is dat het beeldscherm wat flets oogt in vergelijking met andere telefoons. De accu van de SE gaat bij mij makkelijk de hele dag mee , ook als ik af en toe wat erop game.
1.
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_se_(2020)-10170.php
YouTube: iPhone SE vs iPhone 11 vs iPhone 11 Pro vs Samsung vs OnePlus Batter...
Nee, zo'n accuduur is niet wenselijk voor iemand die dat belangrijk vindt. Daarnaast ook geleverd met een 5W lader in de box, waardoor 2 uur niet bijzonder is, waar de P30 Pro er de helft voor nodig heeft.

2. Een 4.7" 326ppi LCD-scherm tegenover een 6.5" 398ppi OLED scherm (P30 Pro) of zelfs een 90Hz 6.4" 409ppi OLED scherm (Nord)?

3. https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews o.a. dit laat zien dat de SE niet kan tippen aan de P30 Pro op het gebeid van camera's, en ook de GSMArena compare tool doet dat. En dan is er nog niet eens gesproken over de 5x optische zoom en groothoeklens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MainframeX schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:28:
Zo'n licentie kunnen ze op ieder moment gewoon weer intrekken. Dat is ook al eerder gebeurd.
Heb je daar een voorbeeld van? Tevens kan dat dan ook bij elke Samsung, Xiaomi of OnePlus gebeuren...
Een P30 Pro aanraden die al een tijd op de markt is, als iemand tig jaar met een device wil doen, mwah nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
CLB schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Heb je daar een voorbeeld van? Tevens kan dat dan ook bij elke Samsung, Xiaomi of OnePlus gebeuren...
Een P30 Pro aanraden die al een tijd op de markt is, als iemand tig jaar met een device wil doen, mwah nee.
Precies. Als ze willen kunnen ze ieder Chinees boycotten. In dit geval heb je het denk ik over de updates? Ja in dat geval kun je misschien het beste voor een Apple kiezen. Maar qua specs is de P30 pro toch een stuk beter dan de Nord ondanks dat deze al een tijd op de markt is. Het enige nadeel is dat je geen custom ROM kan draaien, waardoor je het toestel niet zelf handmatig kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
MainframeX schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Zo'n licentie kunnen ze op ieder moment gewoon weer intrekken. Dat is ook al eerder gebeurd. Misschien moet je zelf eens proberen bij de feiten te blijven. Zo lang Huawei bij de VS onder korrel zit ben je gewoon de komende tijd niet zeker of je google services kan blijven gebruiken over de gehele levensduur van het toestel. Van alle toestellen uit het hele rijtje die de ts opnoemt is naar mijn mening om deze reden de p30 het minst aantrekkelijk.
Tsja in theorie kunnen ze van ieder Chinees merk de licentie intrekken. Dat kun je ook niet helemaal uitsluiten gezien de oplaaiende handelsoorlog. Shell kan ook volgende week omvallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik zou gewoon de OnePlus Nord nemen, sterker nog, heb hem zelf besteld als opvolger van mijn Samsung Galaxy Note 8 vandaag. Over 3 jaar einde support kijk ik wel of ik custom roms ga, of een ander koop, voor 336 Euro bij T-Mobile is dit een simpele rekensom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Je kan nu bij Belsimpel (bizarre Belsimpel dagen tm 27 juli) de P30 pro krijgen voor 309 euro icm met abonnement. Je betaalt dan geen toestel lease. 90 euro goedkoper dan de Nord. Absoluut een no brainer!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wei_zhu
Boys, bedankt voor de reacties.

@wesley007!. Die P30 Pro aanbieding heeft een geweldige prijs voor een geweldige smartphone. Stukken goedkoper dan een aanbieding van 400 euro, die ik vond. De P30Pro en Nord zijn dan grofweg gelijkwaardig geprijsd, Waar ik me ook druk om maak, is of ik Google-apps kan blijven gebruiken in de toekomst op de P30 Pro. De Nord heeft wel langer updates en dit geeft voor mij de doorslag om de inferieure Nord te verkiezen boven de P30 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
wei_zhu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:21:
Boys, bedankt voor de reacties.

@wesley007!. Die P30 Pro aanbieding heeft een geweldige prijs voor een geweldige smartphone. Stukken goedkoper dan een aanbieding van 400 euro, die ik vond. De P30Pro en Nord zijn dan grofweg gelijkwaardig geprijsd, Waar ik me ook druk om maak, is of ik Google-apps kan blijven gebruiken in de toekomst op de P30 Pro. De Nord heeft wel langer updates en dit geeft voor mij de doorslag om de inferieure Nord te verkiezen boven de P30 Pro.
Ook met de Nord heb je gewoon een goede keuze gemaakt. Heel veel succes ermee. Ben benieuwd hoe die bevalt 😀
Pagina: 1