Toon posts:

Nieuwe Reciever iemand ervaring mee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe reciever
Heb er 2 op het oog

http://www.harmankardon.com/product_detail.asp?cat=REC&ser=&prod=HK%203370
deze harman kardon 3370

Of de
Denon Dra 1000 waar ik geen specs nog van heb kunnen vinden..

Heb een setje JBL speakers van 150 watt..

Wat wel leuk is om te weten is dat die harman kardon 42ampere kan leveren..

Ik wil weten hoeveel de Denon kan leveren in verband met kopen van zwaardere Speakers in de toekomst..

Andere recievers in deze prijsklasse 1000 a 1500 mogen ook aangeraden worden..
Ga deze week toch nog naar hobo luisteren :)

Verwijderd

Waarom geen dolby digital versterker. Die heb je ook wel van Harma/kardon in die prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou niet van dolby ;)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

ALH

Kijk/luister in die klasse dan ook naar Yamaha, Onkyo, Rotel, (Nad/Marantz?)

Veel succes iig!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Marantz dus, en dan met name de PM7000 (F800 tot F1100,-) en de PM8000 (F1500,-)

PM8000 is trouwens bijna hetzelfde als de PM7000, alleen die klasseA functie zit er extra op (waarschijnlijk nog wat fritsfrats) waar je alleen op laag volume (misschien niet eens) een klein beetje van merkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij wel om een reciever..
Ik vind het te duur om apart een tuner te kopen omdat ik die toch weinig gebruik..

En zonder dolby dus ;)

Verwijderd

marrantz = zeer goed (idd die 7000/8000 serie)
denon = idem
onkyo = ook idem :)

kijken naar de specs en koop gewoon een goed merk. of luister en vergelijk zou k zeggen.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Als je zo 'puristsch' bent om geen Dolby in je bakkie te willen, vinnik dat je ook geen ingebouwde tuner moet nemen. Gaat toch ook iets ten koste van de kwaliteit van de versterker.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op woensdag 08 augustus 2001 22:54 schreef Heintje het volgende:
Als je zo 'puristsch' bent om geen Dolby in je bakkie te willen, vinnik dat je ook geen ingebouwde tuner moet nemen. Gaat toch ook iets ten koste van de kwaliteit van de versterker.
Dat staat toch los van elkaar? Ik hoef geen dolby, maar ik ben geen purist die daarom geen tuner d'r in wil hebben.
Ik heb mij trouwens wel laten vertellen dat stereo alsnog beter is dan dolby. Maar goed, bij Dolby is het uitgangspunt ook meer richting 'geluidservaring', dan richting geluidskwaliteit (ook al kan 't best beide).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

* Bierkameel vind stereo ook mooier dan DD/DTS :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
De enige kwaliteit die minder is is van de tuner zelf. De tuner word niet zo high-end gebouwd als een losse.. Op het versterker gedeelte word niet bezuinigd bij recievers..

En het is niet om het purisme het is omdat ik het soms gebruik en het teveel vind als ik bij een 1000/1500 piek amp nog een tuner moet kopen terwijl ik dat ook voor de zelde geld ook kan krijgen met een goeie reciever..

Weet iemand nu ook nog een soort gelijke reciever ? en wat ik ook daarbij wil weten hoeveel amps deze leverd En de specs van die denon zou ik ook graag weten

En waarom zou ik dd of dts nemen als ik geen films kijk :?
Muziek klinkt stereo beter vind ik ;)

houd niet van apatisch absorberen :)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Maar je deelt wel de voeding en circuits etc. Ook interferentie van het ontvangstgedeelte. Maar goed.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

die versterker is inderdaad mooi.. ik weet niet of je al meer van dat merk hebt, zoniet check deze ff... ik heb deze versterker ook,,, echt super veel mogelijkheden.. goede ab... en vet geluid...
http://pioneer-eur.com/products/home/vsx15en.htm

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:08 schreef Tommy4u het volgende:
die versterker is inderdaad mooi.. ik weet niet of je al meer van dat merk hebt, zoniet check deze ff... ik heb deze versterker ook,,, echt super veel mogelijkheden.. goede ab... en vet geluid...
http://pioneer-eur.com/products/home/vsx15en.htm
lees eens: hij wil stereo en geen dolby..

Verwijderd

boeiend.. iemand die een x goed dolby digital heeft gehoord wil geen stereo meer hebben.. en trouwens een dd versterker kan je altijd op stereo zetten...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:24 schreef Tommy4u het volgende:
boeiend.. iemand die een x goed dolby digital heeft gehoord wil geen stereo meer hebben.. en trouwens een dd versterker kan je altijd op stereo zetten...
iemand die een keer écht goed stereogeluid heeft gehoord heeft geen dolby digital nodig...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef dreeke het volgende:

[..]

iemand die een keer écht goed stereogeluid heeft gehoord heeft geen dolby digital nodig...
Bullshit, kwestie van smaak. Mt muziek liever 2 kanaals ja, maar met films liever 5.1.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef dreeke het volgende:

[..]

ok ik moet toegeven dat stereo soms mooier is.. maar met bepaalde muziek is dd echt vet... soms hoor je het publiek gewoon achter je.. bijvoorbeeld met blade soundtrack... Hoor je voor de bass en achter het publiek steeds harder juichen.... echt vet.. ieder zijn eigen smaak.. maar met versterkers van tegenwoordig is alles mogelijk :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:32 schreef JT het volgende:

[..]

Bullshit, kwestie van smaak. Mt muziek liever 2 kanaals ja, maar met films liever 5.1.
OK, je hebt gelijk, ik had het ook alleen over muziek :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:34 schreef dreeke het volgende:

[..]

OK, je hebt gelijk, ik had het ook alleen over muziek :)
Dan heb je helemaal gelijk :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Wil je mooi geluid dan neem je een NAD, zeker in die prijsklasse. En als je toch niet veel gebruik maakt van een tjoener neem hem dan zeker niet ingebouwd. Daar hoef je geen purist voor te zijn.

Denon/Onkyo is/zijn zeker ook erg mooi, maar kijk eens op www.whathifi.com voor prijs/kwaliteit-tests. NAD blijft stabieler bij hoger volume en zuiverder bij laag.

Ik heb zelf een NAD DTS/AC3 en een Yamaha verstekertje van 4 jaar oud. Over de middenmoot weinig hoorbaar verschil maar in zuiverheid echt wel. Wil je van die JBLletjes genieten dan zou ik echt voor een zuiverder geluid gaan. En als je dan gaat uitbreiden kun je met een DPL versterker je JBLletjes gewoon erbij houden.

Succes ermee en laat eens weten wat je hebt genomen.

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

welke omgeving woont je misschien kent iemand wel een bedrijf waar je eens een bezoekje moet brengen

8 )

Verwijderd

Topicstarter
Omgeving enschede :)

Anyway ik ga vanmiddag ff naar HOBO ff luisteren enzo.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Rotel bouwt ook vreselijke fijne versterkers/recievers. Zeker als je in het stereo segment kijkt moet je voor tussen de 1000 en 1500 echt wel iets moois hebben...

Ik zag net een leuk wensje voor mezelf voor later eens een keertje:

Rotel RSP966 icm Rotel RMB1066

Erg leuke combi... :9~

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
^schop^

Weet er nog iemand een reciever
(serie nummerje erbij graag) in deze prijs klasse 1000/1500 ?? ben er nog niet uit :'(

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ikzelf heb een Yamaha ax-496

VEEL power, maar geen tuner. Misschien is er een model met ingebouwde tuner, maar ik ben te lui om voor je te gaan kijken (morgen werken zo naar bed)

Yamaha is iig HELE goeie prijs/kwaliteit verhouding

succes

• JT

JT

VETAK y0

Kep deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/gif/v795.gif

5x85, DD en DTS, en ook nog is leuk stereo geluid, daarom ben ik voor deze gegaan. 1600, met een beetje mazzel en slijmen 1500.

Ecodan warmtepomp

• cruncher
  • Laatst online: 18-08 21:09

cruncher

wanna crunch someone?

Een Sony dtr840 ofziets schijnt op dit moment toppie te zijn........

Gelezen in tijdschriften.....

Veel Power, en super mooi geluid. Is DD/DTS Receiver.. maar kan uiteraard ook "gewoon" perfect in stereo spelen

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de stereo uitvoeringen van die yamaha dinges al gevonden.. Graag geen dd of dts..
Maar goed ik zal volgende week een naar de stereo yamaha recievers luisteren..

Sony ? eeuhm sorry ik pas dr voor ;)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54

Opa

Nu Multifocaal!

Marantz PM6010 OSE. Als je hem kan betalen, is de KI, door Ken Ishiwata onder handen genomen, eigenlijk niet te passeren. In UK is hij £400 dus zal hier wel boven 1500 komen. Probeer Richersounds eens (richersounds.nl voor adressen).
NAD C320, c340 en C350.
Rega Brio.
Rotel RA 931 en 971, allebei Mark II.
Sony TA-FB940R.
Arcam ALpha one.
Kenwood KAF-3030R.

Zijn allemaal tunerloze amps, helaas, maar wel geselecteerd op geluid. Ik kan niet echt hifi 2 kanaals receivers vinden in die prijsklasse.
Die Sony STR-DB940 DD/DTS receiver heeft idd een heel goede pers en is 1350. Anders een Yamaha uit de RXV serie. Ook DD/DTS, helaas.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Mja ik vind Sony ook niet echt je van het, maar als ik de tests lees zijn ze er in Duitsland lyrisch over. Kzelf heb een Pioneer VSX709 (DD receiver) en ben er in mijn (kleine) huiskamer wel tevreden over.

Pak eens zo'n Duits tijdschrift, daar staan alle soorten apparatuur in getest..... Ksnap ook niet precies wat je zoekt, volgens mij hebben bijna alle receivers tevens DD..

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek gewoon een nette hifi reciever en die bestaan gelukkig wel ;)

Zal zeker eens duitse bladen erbij pakken duitsland is toch om de hoek voor het winkelen voor mij dan ;)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Prijzen in Duitsland liggen volgens mij ook nog een stuk lager, dus das ook nog een voordeel.
Die tijdschriften kun je trouwens gewoon in een goede boekhandel in NL kopen......

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Het is geworden *ROFFEL*

De harman/kardon hk 3370 reciever
Met de HD 710 cd speler..

Ik moet zeggen dat ik dit een heerlijke
stereo reciever vind die ik echt aanraad als je een budget van 1000/1500 hebt.

Hij is krachtig lekkere laag lekker helder hoog geen gebonk gewoon heerlijk geluid.

Ik heb hem nu met 2x jbl Ti 200 speakers..
En moet zeggen dat ik nog nooit zo'n heerlijk geluid hier uit gehoord heb..

Heb de stereo met diverse speakers mogen testen bij hobo en ik vind dat ie het onderste uit elke speaker haalt..
Echt een heerlijk ding dus O+

<edit>

Prijzen Hk3370 : F 999,--
Cd speler (demo model) F 299,-- (normaal 500)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

FFF

tuurlijk, ik weet een goede versterker, wel zonder tuner mar toppie kwaliteit.
Rega brio/mira (adviesprijs ca: 1200,- en 1800,-)

Vincent 231, gezien voor minder dan 1400,-

Bijde top, verder rotel en nad zijn leuk,
rega en vincent hebben veel geluids kwaliteit. Dan heb je nog marantz, denon, onkyo etc. Allemaal net wat meer functies, (receivers ipv versterkers) en daaronder zit techinc etc. de Marantz pm 700 is idd een hele leuke receiver die ik zelf ook graag wil hebben (liever een vincent maar ok)
mzzl d'r mee
Pagina: 1