starten zonder pincode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire9
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Mijn vraag Mijn nieuw gebouwde pc is klaar en draait goed. Ik heb windows10 erop staan. Ik moet nu steeds inloggen met een pincode dat wil ik uit hebben, maar dat lukt niet?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb via uitvoeren netplwiz getypt en wilde daar het vinkje uitzetten. Maar bij mij staat er helemaal geen vinkje in het scherm? Dat is raar. Weet iemand nog een andere manier om te starten zonder pincode? Ik heb gegoogled maar de enige oplossing die ik kon vinden is wat ik al geprobeerd heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCNuT26m5cfDNr7iCsCyCf5QdG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uvFNn8JX7ANmiiYYbu5dTEU2.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via Fire9 op 19-07-2020 16:23)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is Windows hello.
Dat is geen verplichting.
Maar zoek maar op windows hello in je start menu. Daar kan je dat gewoon uitzetten.

(al vind ik pin of camera wel handig)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

welke pincode?
bedoel je van windows hello? of heb je bitlocker aan staan met een verplichte pincode bij start.

ik vermoed het eerste.

Gewoon pincode intypen in start en die dan verwijderen.
geen hello gebruiken maar gewoon inloggen met WW

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire9
Heb geen idee. Heb W10 geinstaleerd en moest toen een pincode opgeven. Weet ook niet hoe ik die moet verwijderen? Bitlocker staat uitgeschakeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Fire9 op 19-07-2020 15:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is Windows hello.
Dat is geen verplichting.
Maar zoek maar op windows hello in je start menu. Daar kan je dat gewoon uitzetten.

(al vind ik pin of camera wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is gewoon de pincode voor het aanmeldscherm. Kan je uitzetten onder Accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Deze vind ik ook vreemd. Ik heb op al mijn pc's met windows 10(pro en home) de mogelijkheid om gebruikers in te laten loggen met hun gebruikersnaam + wachtwoord. (of uit te zetten met dat vinkje)

Ben je ingelogd met je microsoft account?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
Inloggen zonder pincode is voor zover ik weet enkel mogelijk wanneer je gebruik maakt van een lokaal account, in plaats van een Microsoft account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HendrikN schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:54:
Inloggen zonder pincode is voor zover ik weet enkel mogelijk wanneer je gebruik maakt van een lokaal account, in plaats van een Microsoft account
ik ben ingelogd met een microsoft account en heb het inloggen met wachtwoord, of pincode, uitgeschakeld.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire9
Op mijn oude pc kon ik gewoon opstarten zonder pincode of wachtwoord. Dat wil ik nu ook weer. Ben toch de enige gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Om helemaal zonder pincode en zonder wachtwoord Windows te kunnen starten dien je over te schakelen van Microsoft account naar lokaal account.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HendrikN schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:54:
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:02:
Om helemaal zonder pincode en zonder wachtwoord Windows te kunnen starten dien je over te schakelen van Microsoft account naar lokaal account.
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

als je auto wilt inloggen. Zorg dan eerst dat je van die pincode afkomt.
Daarna kan je reg aanpassen voor auto admin logon.

Wil je je WW niet in plaintext in je reg hebben. Dan heb je een sysinternals tooltje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire9
Het is gelukt kan nu gewoon opstarten. Dank je wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb vele mensen op die manier geholpen. Ik heb veel oudere klanten, die willen het liefst direct hun bureaublad zien, en niet eerst een pincode of wachtwoord moeten intikken. Overschakelen naar lokaal account werkt prima.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Ik heb vele mensen op die manier geholpen. Ik heb veel oudere klanten, die willen het liefst direct hun bureaublad zien, en niet eerst een pincode of wachtwoord moeten intikken. Overschakelen naar lokaal account werkt prima.
Dat kan maar het hoeft niet. En dat is wat er word beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire9
Ik heb eerst windows hello uitgezet, zoals DarkSide zei. Toen heb ik de pincode verwijderd. Toen weer opgestart met mijn microsoft account + wachtwoord. En toen via netplwiz naar dat scherm waar ik nu wel een vinkje had staan die ik nu uit kon zetten. Wil ik weer met wachtwoord starten dan kan ik het weer aanvinken.
Pagina: 1