Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 19:02
Hoi allemaal,

Ik heb een desktop PC bedraad aangesloten op een Orbi RB50 router. De computer heeft wel toegang tot internet maar niet tot het netwerk. Er is dus geen toegang tot de printer en tot de mediaspeler.
De computer wordt niet gezien door de Orbi-router. De orbi-app geeft andere bedrade apparaten wel aan, maar de PC niet).
Alle andere apparaten die zijn aangesloten op de router (bedraad of draadloos) werken prima en kunnen printen.
De netwerkkaart is een Realtek PCIe GbE Family Controller

Met de orbi handleidingen kom ik er niet uit. Toegang tot de orbi-instellingen is altijd via wifi en dat heeft de desktop niet.

Ik ben niet zo thuis in Windows en heb van alles geprobeerd: firewalls uitgezet, alles delen via netwerk maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Windows probleemoplosser geeft geen oplossingen.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Netwerk in Win10 omgezet van Public naar Private?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
vergelijk de ip adressen eens ?
mijn gok is dat de netgear orbi een eigen netwerk maakt , en je aldus in een ander subnet zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
@Anoniem: 93986 Het is nu ingesteld op een particulier netwerk, niet op openbaar. Ik zie niet hoe ik dat kan veranderen.
Netwerkdetectie en bestands- en printerdeling staan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
@ijske Het is inderdaad een ander netwerk. Niet van de router (192.168.x.x). De desktop detecteert het andere netwerk niet.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Bremsy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:27:
@ijske Het is inderdaad een ander netwerk. Niet van de router (192.168.x.x). De desktop detecteert het andere netwerk niet.

Wat nu?
ofwel verzet je alles naar achter de orbi ...
ofwel zet je de orbi in "accespoint modus" , als ie dat kan..

alles moet terug 1 netwerk worden iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
ofwel verzet je alles naar achter de orbi ...
ofwel zet je de orbi in "accespoint modus" , als ie dat kan..
Ik gebruik de orbi ook als gastnetwerk, dus acces Point is geen optie.
Ik moet een computer toch deel kunnen laten zijn van hetzelfde netwerk terwijl hij rechtstreeks op de router is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is de rest wireless ? Evt. network isolation aanstaan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
Is de rest wireless ? Evt. network isolation aanstaan ?
Er is een mediaspeler en een Apple tv bedraad aangesloten. Verder verscheidene laptops en mobiele apparaten draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Bremsy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:23:
@Anoniem: 93986 Het is nu ingesteld op een particulier netwerk, niet op openbaar. Ik zie niet hoe ik dat kan veranderen.
Netwerkdetectie en bestands- en printerdeling staan aan.
Network & Internet, properties, network profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
Ik heb gezocht naar properties/network profile, maar niet gevonden. Ik zal wel dat er nog Windows 10 1903 opstond. Ik heb de computer ge-update naar 2004. Daarna heb ik niet meer kunnen kijken; het is de computer van mijn zoon en die is er nu niet.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Er is niks makkelijker dan de Orbi aansluiten. WAN stekker van router in LAN poort van je Router. Router MOET in bridge modus bij Ziggo, bij KPN weet ik het niet. Wanneer je Ziggo router niet in Bridge Modus zal de Orbi niet (naar behoren) werken.

Daarna: Kabel er in voor je PC. Op je PC even naar http://orbilogin.com/
(Of eerst via de APP afconfigureren).

Deze eerst de router helemaal af configureren via de web pagina.

Daarna Satelliet aanzetten, liefst even op 1 meter van de Router (die met de blauwe bovenkant) en deze toevoegen. Daarna Firmware updaten van zowel router als satelliet. Dan kan je daarna de keuze maken, bekabelde backhaul (router en satelieten zijn bekabeld met elkaar verbonden) of gewoon via de normale backhaul (wireless). Bij beide kan je gewoon alles in overige LAN poorten prikken.

Controleer in de APP of op de Web config (http://orbilogin.com/) onder Advanced -> Access Control welke devices er staan. Eventueel zie je daar blocked devices.

LET OP: AL JE DEVICES MOETEN AAN LAN KANT ZIJN AANGESLOTEN!

Op Advanced -> Administration -> Attached Devices zie je al je devices die de Netgear ziet.

Wanneer je Sattelieten wil daisy chainen (dus in serie) wil opstellen dan moet je even onder Advanced -> Advanced Setup -> Wireless Settings -> Backhaul Topology "Enable Daisy-Chain" Toplogy aanzetten.

Op de zelfde pagina moet je overigens ook "Enable WMM" even aanzetten bij 2.4 en 5 Ghz. Dat lost issues op met niet kunnen bereiken van Wireless devices vanaf bekabelde devices.

Bij gebruik van Guest netwerk (Advanced - > Setup -> Guest Network ->
"Allow guests to see each other and access my local network" aanzetten wanneer die naar andere devices moeten kunnen, maar dat wil je niet op een Guest netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Wim-Bart op 21-07-2020 22:42 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
@Wim-Bart Dat is een uitgebreide oplossing. Ik zal eens beginnen met uitzoeken hoe ik de ziggo router in bridge modus krijg. Ik heb het nogal druk nu, dus kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Ziggo in bridge mode helpt helemaal niets en je legt dan je PC rechtstreeks aan het internet.
Je moet alleen je PC en al je andere devices op het Orbi subnet aansluiten en niet rechtstreeks op de Ziggo box..

Je ziggo router maakt een netwerk in een bepaalt subnet en daar hang jij dan weer een Orbi router in die weer een eigen subnet maakt.
Als je dan je PC aan de Ziggo router aansluit zit hij in een ander subnet dan in het Orbi subnet en kunnen ze elkaar dus niet bereiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
@Ben(V) De pc zit niet aan de ziggo box maar op de orbi router. Zowel de orbi router als de horizon box zitten op de ziggo router/modem.
De pc zit dus wel op de orbi router maar in de orbi app zie ik de pc niet. Dr pc heeft ook geen toegang tot heet netwerk, maar wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
Welke ip’s hebben de devices? (Pc, apple tv, mediaplayer, orbi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Misschien toch ergens verkeerd aangesloten want wel internet maar niet zichtbaar in het Orbi net en geen toegang tot je Orbi netwerk klinkt alsof je toch op de Ziggo router zit.

Kijk eens wel IP adres je PC krijgt, in welk subnet zit dat?
Heeft die PC soms ook wifi en zit hij op de wifi van de Ziggo box?

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 23-07-2020 17:56 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1