Ook hier op zoek naar wat advies voor een woning die ik eind november ga betrekken.
Verbruik nu ligt iets onder de 2800kwh. Nieuwe woning komt er een inductieplaat en ik wil een een tweetal airco's ophangen.
Ik ben alleen en verwacht dat het verbruik zal oplopen naar zo'n 3500kwh per jaar.
Schuin dak ligt op het zuid-westen en ik heb van de aanbouw nog een paar m2 eventueel beschikbaar. Ik heb van een tweetal bedrijven nu offertes gehad waarvan er 1 dusdanig veel duurder is als de ander dat die eigenlijk al afvalt.
Van Zonneplan kreeg ik een offerte en als ik die een beetje vergelijk met een set van Winkelman best wel wat afwijkt Maar goed, ik ben een leek dus de precieze verschillen voor wat betreft omvormer, aftoppen, rendement en soort paneel is mij niet altijd helder.
Wat plaatjes uit het voorstel van Zonneplan,
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZkkcVpYBw6fo7VknlKXex5Uf.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UYC7d9lOmzrAAC1Og8ds3JLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben rekening gehouden met de schoorsteen die volgens mij in de ochtend een klein beetje schaduw kan geven. Persoonlijk zie ik liever iets meer panelen op het dak, stuk of 12, maar als het niet anders kan dan moet het maar.
Mag ik jullie eens vragen om er eens naar te kijken en mij van wat adviezen te voorzien?
Meterkast is nog oud en moet sowieso helemaal aangepakt worden.
9 x € 3793,35
Zonnepanelen van Zonneplan 320 Wp
Volledig zwart.
1 x
Omvormer Zonneplan ONE
1 x
Montagesysteem Solar Construct Montagemateriaal - Schuin Dak (Haken + Rail)
Verstelbaar aluminium en RVS montagemateriaal, Kiwa certificatie.
1 x
Volledig all-inclusive installatie
1 x
10 jaar Zonneplan Serviceplan
1 x
Btw-teruggave-service
Totaal inclusief btw: € 3793,35
Btw-teruggave: – € 598,35
Netto investering: € 3195,00
Zonnepanelen zijn of van Trina Solar of van DMEGC. Afmetingen, 1698 × 1004 × 35 mm
Ik heb al begrepen dat de omvormer een gerelabelde Huawei is waar niet zo heel veel mis mee is. Ze verwachten een opbrengst per jaar van 2569kwh.
Zonnepanelen: 9 stuks van 320 Wp
Opgewekte energie: 2569 kWh *
Stroomprijs per kWh: € 0,21
Opbrengst per jaar: 2569 x € 0,21 = € 539,41
:fill(white):strip_exif()/f/image/KIIaWqJljN8rDojNObkGIPJX.png?f=user_large)
Zoals ik al vind ik prijs niet heel gek. Maar goed, ik vergelijk het dan ook met een willekeurige, niet solaredge, set van Winkelman.
De andere offerte was van EnShared en was met 10 panelen en optimizers 2000 euro duurder.
Verbruik nu ligt iets onder de 2800kwh. Nieuwe woning komt er een inductieplaat en ik wil een een tweetal airco's ophangen.
Ik ben alleen en verwacht dat het verbruik zal oplopen naar zo'n 3500kwh per jaar.
Schuin dak ligt op het zuid-westen en ik heb van de aanbouw nog een paar m2 eventueel beschikbaar. Ik heb van een tweetal bedrijven nu offertes gehad waarvan er 1 dusdanig veel duurder is als de ander dat die eigenlijk al afvalt.
Van Zonneplan kreeg ik een offerte en als ik die een beetje vergelijk met een set van Winkelman best wel wat afwijkt Maar goed, ik ben een leek dus de precieze verschillen voor wat betreft omvormer, aftoppen, rendement en soort paneel is mij niet altijd helder.
Wat plaatjes uit het voorstel van Zonneplan,
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZkkcVpYBw6fo7VknlKXex5Uf.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UYC7d9lOmzrAAC1Og8ds3JLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben rekening gehouden met de schoorsteen die volgens mij in de ochtend een klein beetje schaduw kan geven. Persoonlijk zie ik liever iets meer panelen op het dak, stuk of 12, maar als het niet anders kan dan moet het maar.
Mag ik jullie eens vragen om er eens naar te kijken en mij van wat adviezen te voorzien?
Meterkast is nog oud en moet sowieso helemaal aangepakt worden.
9 x € 3793,35
Zonnepanelen van Zonneplan 320 Wp
Volledig zwart.
1 x
Omvormer Zonneplan ONE
1 x
Montagesysteem Solar Construct Montagemateriaal - Schuin Dak (Haken + Rail)
Verstelbaar aluminium en RVS montagemateriaal, Kiwa certificatie.
1 x
Volledig all-inclusive installatie
1 x
10 jaar Zonneplan Serviceplan
1 x
Btw-teruggave-service
Totaal inclusief btw: € 3793,35
Btw-teruggave: – € 598,35
Netto investering: € 3195,00
Zonnepanelen zijn of van Trina Solar of van DMEGC. Afmetingen, 1698 × 1004 × 35 mm
Ik heb al begrepen dat de omvormer een gerelabelde Huawei is waar niet zo heel veel mis mee is. Ze verwachten een opbrengst per jaar van 2569kwh.
Zonnepanelen: 9 stuks van 320 Wp
Opgewekte energie: 2569 kWh *
Stroomprijs per kWh: € 0,21
Opbrengst per jaar: 2569 x € 0,21 = € 539,41
:fill(white):strip_exif()/f/image/KIIaWqJljN8rDojNObkGIPJX.png?f=user_large)
Zoals ik al vind ik prijs niet heel gek. Maar goed, ik vergelijk het dan ook met een willekeurige, niet solaredge, set van Winkelman.
De andere offerte was van EnShared en was met 10 panelen en optimizers 2000 euro duurder.
:strip_exif()/f/image/qYMdw8UGFB6RNo44B79j5kR4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/csTR5t9WyhaLOWF2BtuSpUpk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AQM3h2VtNiGW8DMTLznD1Cr8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ejKpbWJKPUx6eD8KrdLVpiXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9a5zhGn0BeobkANHfPaNbqyt.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1lN4ermHqyEFrODTuFw8lp2J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cZOEO0lRTgMO5NKvLj69hFvj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OOej3uDpMCVjdyoxgwHROobU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5C5vV6ebWJjE4qIW5yUXQlbV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vXne2jnZxOE1ztFf5lr8kxS3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/whXum3332tY7ezIqjaVkrnYV.jpg?f=fotoalbum_large)