Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45
edit : is gefixed... Mag weer gedelete worden ..

de trunk-interface had geen vlan's toegekend op switchkant :)

[ Voor 108% gewijzigd door ijske op 19-07-2020 14:58 ]

Beste antwoord (via ijske op 19-07-2020 14:58)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:47
ijske schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:45:
hi guys ,

ik probeer hier een trunk op te zetten, maar krijg geen verkeer op de getaggede vlan's

op de cisco router heb ik poort 2 & 3 in de LAG gezet (met juiste vlan configuratie offc)
op de HP switch zet ik ook de juiste poorten in "Trunk" ,ik zet de juiste poorten in de trunk , ik zet STP mode af en hij staat in STATIC mode
hij geeft dan zelf aan dat de "trunk" up is...

dan werkt de untagged vlan 1 wel , maar krijg op tagged vlan10,30 & 40 gewoon geen traffiek ..

wat heb ik al geprobeerd :
- google offc
- de manier van balancing veranderen
- gechecked of er ergens regels zijn dat vlan10 bv niet op LAN2 + 3 mag werken .. niet dat ik kan zien
- zonder de trunkmodus , dus gewoon op LAN2, werken alle vlan's wel offc
- gebrainstormed (zou het zijn omdat mijn cisco layer 3 is, en mijn switch layer 2 ?)
- googled wat "flap count" is... dit lijken me route fouten , dat hij daar errors maakt ofzo, die staat niet op 0
- fout is ook dezelfde als ik mijn WAP571's wil trunken... ook spontaan geen tagged vlan's meer
- aan het zoeken geweest waarom vlan10 op excluded staat bij een trunk ... trunk wil toch zeggen dat alle vlan's toegelaten zijn
Heb je wel Vlan 10, 30 en 40 wel tagged op HP switch?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:47
ijske schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:45:
hi guys ,

ik probeer hier een trunk op te zetten, maar krijg geen verkeer op de getaggede vlan's

op de cisco router heb ik poort 2 & 3 in de LAG gezet (met juiste vlan configuratie offc)
op de HP switch zet ik ook de juiste poorten in "Trunk" ,ik zet de juiste poorten in de trunk , ik zet STP mode af en hij staat in STATIC mode
hij geeft dan zelf aan dat de "trunk" up is...

dan werkt de untagged vlan 1 wel , maar krijg op tagged vlan10,30 & 40 gewoon geen traffiek ..

wat heb ik al geprobeerd :
- google offc
- de manier van balancing veranderen
- gechecked of er ergens regels zijn dat vlan10 bv niet op LAN2 + 3 mag werken .. niet dat ik kan zien
- zonder de trunkmodus , dus gewoon op LAN2, werken alle vlan's wel offc
- gebrainstormed (zou het zijn omdat mijn cisco layer 3 is, en mijn switch layer 2 ?)
- googled wat "flap count" is... dit lijken me route fouten , dat hij daar errors maakt ofzo, die staat niet op 0
- fout is ook dezelfde als ik mijn WAP571's wil trunken... ook spontaan geen tagged vlan's meer
- aan het zoeken geweest waarom vlan10 op excluded staat bij een trunk ... trunk wil toch zeggen dat alle vlan's toegelaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45
plizz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:57:
[...]

dat was het inderdaad ... je moet op de trunk-interface zelf ook vlan's toekennen...
ik ging ervanuit dat een bridge standaard alle vlan's had :)