Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-05-2021
Hallo,

Wij hebben een setje zonnepanelen op een schuurtje achter huis, 2 panelen met een soladin 600.
Om dit te kunnen meten heb ik er een tussenmeter tussen geplaatst, de ABB C11. Op de puls heb ik er een esp8266 bordje geplaatst, een wemos D1 mini. Deze is geflashed via espeasy. De instellingen die ik gebruikt heb zijn power counter, 100puls/KWH en 200msec debounce. Dit alles wil ik in domoticz zien. Helaas kloppen de waardes totaal niet welke ik op de meter zie en welke ik in domoticz is.
De 5v van de wemos gaat rechtstreeks naar de kwh meter, de andere zijde zit de weerstand van 10kohm die naar de ground gaat, en ook naar pen d2.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Afgezien dat het niet lekker werkt is 100 imp/kWh ook een beetje kansloos, qua snelheid.
De meeste kWh meters zijn minimaal 1000 imp/kWh.

Ik heb er nog wel een paar liggen met s0 en modbus RTU als je interesse hebt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

600Wp en 100 pulse per kWh is niet lekker nee, neem een innepro met 1000 pulse per kWh, de oude versie hadden zelfs 2000 en die gebruik ik hier.

https://www.elektrototaal...0orwp-EAQYBCABEgKOgPD_BwE

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Inderdaad een meter met hogere puls gebruiken, hier nog een van 1000 pulsen en voor €23,00 thuisbezorgd.
https://www.acculaders.nl...Velka%20Shopping%20-%20EU
Overigens loopt zon ESP bordje ook niet echt lekker als pulseteller. zou hem rechtstreeks op de pi aansluiten.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippke
Dat is het grote probleem, de pi hangt in de meterkast en de omvormer (stekker omvormer) 600va in de schuur 15 meter achter huis.

Op zolder hangt ook een omvormer SMA met 10 panelen, daar heb ik een PVbox tussen zitten. Krijg morgen een zelfde meter die ook in de PVbox zit. Hopen dat dat goed gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De Sma kan je via het netwerk uitlezen, als het een recente is.
Sbfspot, home assistant of modbus tcp/ip

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippke
De sma is een sb2100tl van 2013. Daar moet nog een piggybag in. Deze zit er helaas niet bij. Met een piggybag zou je hem of via bluetooth of via het netwerk kunnen uitlezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flippke
Heb een andere meter geplaatst met 1000puls/kwh, deze goed ingesteld en werkt verder nu naar behoren. Andere meter was helaas toch te ligt voor deze opstelling.

Iedereen bedankt voor de reacties
Pagina: 1