• strandpaal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-02-2021
I.v.m. factory reset van Huawei 30 Pro Android 10 is de locale whatsapp database verwijderd gezien de automatische backup die Whatsapp maakt op Google Drive door gewn innternet connectie niet opgeslagen. Gevolgen de chats van de 6 maanden kwijtkwijt. Backup is enkel mogelijk via de recovery van de Whatsapp database files.

De kernvraag is hoe en via welke softwareprogramma recover ik de Whatsapp database gezien de software die je vind via Google zich m.i. primair richt op consumsnten recovery van foto's ?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De vraag is, heb je de telefoon al weer in gebruik genomen en er bijvoorbeeld foto's mee gemaakt.
Antwoord = Ja:
Dan heb je min of meer pech, kans is nihil om data terug te halen.
Antwoord = Nee
Dan kan je misschien data terug halen. Je zou een tool als Gihosoft Android Data Recovery Free kunnen proberen, die doet dat via een USB aansluiting. Je kan ook EaseUS MobiSaver for Android proberen maar die kan alleen foto's. En je zou even met de gratis versie van Jihosoft Android Data Recovery kunnen testen en als dat werkt dan kan je de data recoveren met de betaalde versie.

Overigens, recoveren van de database is niet alles, want 1 bitje er in fout en je kan niks terug halen.

Factory reset is eigenlijk "ook" bedoeld om telefoon verkoopbaar te maken, en dan wil je natuurlijk niet dat iemand jouw data kan herstellen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Zover ik weet wordt bij een factory reset de huidige cryptografische sleutel vernietigd, en bij de volgende reboot wordt er weer een nieuwe aangemaakt voor de volgende gebruiker. Veel succes met programma's die beweren data terug te kunnen halen, maar ik betwijfel of het werkt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Android is geen Windows, maar dat betekend nog niet direct dat je vraag in Non-Windows OS gesteld moet worden. Dit past beter in Android-Smartphones, bij m'n collega's van Mobile. Dus verplaats ik je topic van NOS naar AND.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• strandpaal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-02-2021
Merci.