creality cr-6 se of de Ender 3 v2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Hallo

Wil binnenkort een 3d printer. Dit wordt mij eerste 3d printer.

De keuze is gevallen op de Ender 3 v2 of de CR 6 SE die half augustus besteld kan worden.
De CR6 se is ongeveer €80 duurder.

https://www.creality.com/goods-detail/cr-6-se-3d-printer
https://www.creality3doff...cts/ender-3-v2-3d-printer

De CR6 SE heeft een automatische bed level de Ender 3 v2 heeft dat niet maar daar kan ik de BL touch op plaatsen.
De CR6 SE heeft een dubbele z as weet alleen wat de voordeel tegen over een enkele as. En wat grotere bed en touchscreen maar daar zit ik niet op te wachten.

De CR6 SE is meer af maar de Ender 3 v2 minder maar als ik voor de Ender ga wil ik eerst andere bed veren en een bl touch plaatsen.

Kan iemand misschien mij helpen met de keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 19-07-2020 15:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:45
Een dubbele Z as is wel handig aangezien de Z dan een stuk stabieler is. Sommige gebruikers in het Ender 3 topic hebben dit al en zweren erbij. Ik heb zelf een Ender 3 Pro zonder dubbele Z as en mis het niet per se. Misschien dan mijn bed een beetje scheef hangt, maar dat los ik wel aardig op met m'n BLTouch.

Voordeel van de ingebouwde bed leveling van de CR6 SE is dat die in de hotend zit en dus levelt met je nozzle. Vergeleken met een BLTouch betekent dit dat je je gehele bed kan levelen, waar je bij een BLTouch (die je naast je hotend monteert) een stuk van je bed niet kan levelen. Nadeel van de CR6 SE is dat het levelen minder accuraat is omdat het meet a.d.h.v. de beweging van je gehele hotend, dat is gewoon minder precies en beperkt je wellicht ook met eventuele upgrades aan je hotend. Zie ook: YouTube: Creality CR-6 SE - Your questions answered!

Al met al weet ik niet of die 80 euro goed besteed is. Met mijn Ender 3 Pro zit ik inmiddels al over de 100 euro aan upgrades heen (nieuwe veren, nieuwe extruder, BLTouch, SKR Mini moederboord en directprint hotend sinds kort). De BLTouch kost al snel 40 euro, de andere upgrades (veren en extruder) weet ik niet of ze nog nodig zijn. De CR6 SE lijkt ook geen 32 bit board te hebben, maar misschien is daar inmiddels al wat meer duidelijkheid over. Een upgrade naar directdrive met de CR6 SE lijkt ook lastig met het bed leveling systeem (zie ook eerder genoemde filmpje).

IMO ik zal denk ik niet voor de CR6 gaan vanwege de mogelijk slechte upgradebaarheid.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Betreft: type filamant bij levering Creality Ender 3 V2

Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik de 3 V2 in mijn bezit en al vrij snel gaan printen. Ik was blij met de standaard meegeleverde filament, niet in de eerste plaats omdat ik al kon beginnen, maar ik ben erg te spreken van de kwaliteit.
Het stelde mij in staat om zelfs 3x sneller te printen en was er zeer weinig zichtbare afwijking.

Echter, nu is het op en heb ik bij 123-3d print Jupiter serie in goudkleur gekocht. Hoopte dat ik ook met hogere snelheid kon printen met dezelfde instellingen.
Dat viel tegen! Resulteerde in niet plakken van bepaalde objecten...
123-3d verwittigde mij dat voor de 3V2 er andere settings gedaan moesten worden voor dit type filemant. die moet ik nog uitproberen en heb nu ook printer bed opnieuw geleveld.

Mijn vraag is: is dezelfde kwaliteit filament zoals meegeleverd met de Creality te koop in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
DingieM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:59:
Betreft: type filamant bij levering Creality Ender 3 V2

Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik de 3 V2 in mijn bezit en al vrij snel gaan printen. Ik was blij met de standaard meegeleverde filament, niet in de eerste plaats omdat ik al kon beginnen, maar ik ben erg te spreken van de kwaliteit.
Het stelde mij in staat om zelfs 3x sneller te printen en was er zeer weinig zichtbare afwijking.

Echter, nu is het op en heb ik bij 123-3d print Jupiter serie in goudkleur gekocht. Hoopte dat ik ook met hogere snelheid kon printen met dezelfde instellingen.
Dat viel tegen! Resulteerde in niet plakken van bepaalde objecten...
123-3d verwittigde mij dat voor de 3V2 er andere settings gedaan moesten worden voor dit type filemant. die moet ik nog uitproberen en heb nu ook printer bed opnieuw geleveld.

Mijn vraag is: is dezelfde kwaliteit filament zoals meegeleverd met de Creality te koop in de winkels?
toon volledige bericht
We hebben hier een topic voor.

[3D Printer] Creality Ender ervaringen

Deze topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:42

Sebazzz

3dp

Voor de volledigheid wil ik wel vermelden dat er in hetzelfde segment ook veel andere Chinese fabrikanten zijn die printers maken, en dezelfde, zoniet betere support en features bieden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]